olen hankkimassa uutta dvd-soitinta. Onko sellaista laitetta olemassakaan, joka toistaisi datalevynä poltetut avi-tiedostot? Ja lukisi erilliset tekstitiedostot. Olen vanhaan laitteeseeni muuntanut avi-leffoja film machinella ja se on toooosi hidasta (liekö vika käyttäjässä). Moista vaivaa en enää viitsisi nähdä, jonka vuoksi tarvisin vähän neuvoja ennenkuin uutta laitetta lähden ostamaan!!!! Jos leffoja on jokatapauksessa muunneltava toiseen formaattiin niin mikähän mahtaisi olla helpoin ja nopein tapa? Kiitokset jo etukäteen avuliaille!
Jos Divx-tuki soittimesta löytyy, niinkuin nykyään yleensä löytyy jo halvimmistakin malleista, niin toimii. Ja tekstit toimii myös, yleensä.
Sain pari vuotta sitten lahjaksi jonkun 30€ maksaneen halppis dvd-soittimen, jossa oli muistaakseni tuo ominaisuus tai sit oli joku xvid??? No se avasi kyllä valikon (poltin nerolla), mutta ei suostunut leffoja lähteä pyörittämään. Taisi sitten olla viallinen yksilö, jos tuolla ominaisuudella pitäisi pelittää.
Tekstit pitää olla saman nimisiä kuin leffa, esim. leffa.avi leffa.sub. Sitten toistaa tekstitkin. Jos leffa on divx tai xvid muodossa pitäisi laitteen toistaa jos on tuki ko. formaateille.
Kokeile muuttaa sub srt muotoon subtitle workshop ohjelmalla. http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/tekstitysohjelmat/subtitle_workshop.cfm/v2_51 Niitten tekstien pitää sitten olla pilkulleen saman nimisiä. Pienikin virhe ja ei toimi.
Ostin sony DVP-NS708H soittimen. Siinä lähtee pyöriin jos jollain lailla käsitellyt elokuvat, mutta datalevyissä ei tule tekstit, vaikka tekstit on nimetty elokuvan mukaan.sub. Tietokoneella tekstit tulee normaalisti. Pitääköhän jotain asetuksia muuttaa vai tulisko laitteen näyttää tekstit automaattisesti? Voi kökkö jos pitää jotenkin alkaa liittään niitä suoraan elokuvaan...
ei näy srt.loppuisetkaan tekstit. Ja nimet on pilkulleen ja isoine kirjaimineen samat. Mitä järkeä olla tuollanen mahdollisuus kattoa miten tahansa poltettuja levyjä jos ei kerran tekstejä saa näkyviin. Kokeilin tossa lisätä yhteen leffaan tekstit kiinteeks ja se näköjään kestää melkein kaks tuntia. Eli ihan sama vaiva, kun ennen aikaan. Taidampa käydä vaihtaan koneen. Mut lukeekohan niissä yleensä erikseen se srt tai sub tuki? Kun tuossa mun laitteessa ei kyllä lue niistä mitään.
Yleensä manuaalista löytyy kaikki tuet, esim. .txt, .sub, .srt, tarkista vielä ohjekirjasta mitä tukee.
Ei lue manuaalissakaan niistä mitään. Soitin myyjälle, joka kyllä epäili koneessa niiden tuen olevan, mutta mä en kyllä usko. Olen koko päivän sitä ohjekirjaa pläränny ja säätänyt ite masiinan kanssa. Saan tuotteen vaihdettua (en palautettua), mutta toivottavasti firmasta löytyy saman hintaluokan kone ettei tarvi itteensä ihan kipeeks maksaa.
Yleensä jos on tuki, siitä mainitaan manuaalissa, minulla on lg:n soitin ja maksoi pari vuotta sitten jotain 50€ ja tuet löytyy.
Paina kaukosäätimen alimmaisen rivin keskimmäisestä nappista se missä on ruutu ja ne kolme pistettä niin tulee tekstit näkyviin ainakin itsellä toimii hyvin. Erittäin hyvä laite.
Soitin sonyn tuotetukeen, josta vastasivat ettei laitteen pitäisi tukea srt ja sub tiedostoja. Pistin koneen tietysti pakettiin ja vielä lukaisin tän palstan... Hallelujah JUNKKI! Kyllä tepsi ihan sen yhden napin painallus. Mutta mikä kumma siinä on ettei asiasta mainita halaistua sanaa manuaalissa??? Muuten joidenkin leffojen kohdalla tekstitysnappi sanoo että tiedostoa ei ole tallennettu (eikä siis näytä niitä). Onkohan siinä käyny polttokohdassa jotain, koska kyllä ne kaikki tiedostot siellä on se on tarkastettu.
Joo selvis tuo viimenenki ongelma eli kahdessa leffassa tekstitiedosto ei ollut prikulleen samanniminen kuin avi. Nyt sitten kiitos kaunis kaikille keskusteluun osallistuneille! Maailma hymyilee jälleen!