No tässä nyt on oma dvd-soitin hetkellisesti poissa käytöstä, joten pitää tietokonetta käyttää sitä sen korvaajana. Mitäs softaa suosittelisitte dvd:n katseluun? Olis ihan plussaa jos menut toimis kunnolla. Yritin tässä nyt Winellä tota Powerdvd:tä kokeilla mutta eipäs oikeen uusin versio toiminut ja vanhempaa en nopeella googlettamisella löytänyt. Mplayer ei oikeen mun mielstä sovellu DVD:n katseluun, eikä VLC:kään. PowerDVD:tä joskus kauan sitten Windowsaikana olen käyttänyt ja nyt ei sitten oikeen osaisi tinkiä softan käytettävyydestä, kun mielestäni se nyt vaan oli hyvä ohjelma.
Kiitän vastauksesta mutta itseasiassa unohdin vaan mainita, että on Gnome käytössä, eikä oikeen KDE:lle tehdyt softat nyt miellytä. Kyllähän noita ohjelmia taas löytyy mutta olis kiva vaan tietää mikä on "hyvä".
xine-ui, gxine, totem Tuossa nyt kolme, itse käytän xine-ui:a. Oikeastaan mikä tahansa xineä käyttävä toimii dvd:n katseluun hyvin sillä se tukee menuja toisin kuin mplayer.
Onhan noita kunkin makuun. No, mainitaan nyt yksi ihan ok. dvd-katselin. Ogle http://www.dtek.chalmers.se/groups/dvd/index.shtml Itse sain tuo Windowssin PowerDVD:n laitteen kylkiäisinä. En kyllä ymmärrä, mitä erityistä tuossa kaupallisessa ohjelmassa on. (Erityisesti kun sitä ei ole tarvinnut edes käyttää )
ogle vaikuttaa aika hyvältä softalta. Ei se PowerDVD nyt mikään ihmeidentekijä ollut mutta minä vain itse pidin siitä. Kiitoksia vastauksista.