DVD - R (W) Nopeudet

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi wolle 27.10.2003.

1. wolle

wolle Guest

Katselin tänään eri valmistajien DVD-R levyjä, toisissa oli mainittu nopeus mutta toisissa taas ei.
    Mistä tietää minkä nopeuksinen joku levy on jos kannessa ei lue?

2.  
  3. Adder_78

Adder_78 Guest

Ei sitä oikein tierä kuin testaamalla... :eek:)

4. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse maksoin kodinkoneliikkeessä täyden hinnan esim. TDK:n DVD-R levyistä jotka eivät pala kuin 2x.
    Näissä oli mikroskooppisen pienellä takakannessa viivakoodin alla Item code DVD-R47EA.
    Sitten ostin Citymarketista muka samoja levyjä mutta kotona huomasin että kannessa olikin selvä merkintä "For 4X recorders".
    Näissä Item Code olikin sitten DVD-R47EB ja nämä kyllä sitten palavat 4X ainakin Studio 8 ohjelman mukaan...

5. wolle

wolle Guest

Mä ostin tänään TDK DVD+R
    Item Code on DVD+R47MEA
    ja nopeudesta ei ole missään mainintaa. En ole vielä kokeillut poltaa ko. levylle.

Miksi ei kaikissa levyissä voi olla selkeästi merkintää..?

6. Adder_78

Adder_78 Guest

ja välillä jotkut kaupat myyvät niitä väärillä nopeuksilla. Esim yhdessä vaiheessa verkkokauppa.com myi Memorexin 2.4X DVD-R levyjä. Sellaisia ei ole olemassakaan. Ainoastaan plussa formaatti tuntee 2.4X nopeuden. :eek:)

Kerran kiistelin yhden tyypin kanssa huuto.net:ssä tuosta samasta asiasta (ja oli vielä kyseessä sama levymerkkikin). Se tyyppi vain ei uskonut millään että miinus formaatti tuntee ainoastaan tasaluvut 1, 2 ja 4...

7. wolle

wolle Guest

Mikä nyt kuiteskin olisi paras merkki LG GSA-4040B asemalle?
    Olen yrittänyt katsella noita muita keskusteluja mut...

8. Adder_78

Adder_78 Guest

Jaa tämä sivu