DVD+RW:lle polttamani leffa toimi yllätyksekseni kaverini modaamattomassa PS2:ssa. Oletteko saaneet esim. ShareReactorista imutettuja pelejä (poltettuna DVD:lle) toimimaan modaamattomassa PS2:ssa? Tarkoitus olisi kokeilla moista kunhan vain saisin ensin tuon DVD+RW:n tyhjennettyä polttoa varten ;-) Laitoin tuosta tyhjentämisongelmasta jo aikaisemmin oman topicin.
Materiaalina oli siis kuvaamani (Viikatteen) keikka DVAvi-muodossa. Siis se mitä DV-kamerasta otetaan koneelle. Pakkasin materiaalin TMPGEnc:llä Mpeg-2:ksi ja poltin DVD:n Sonicin MyDVD:llä. Äänen rippasin DVAvista erilliseksi WAViksi. Eli heitin siis MyDVD:hen kuvan sisään .M2V:nä ja äänen pakkaamattomana PCM-WAVina. Luulisi että esim. DVD/DivX-pätkille voi tehdä saman operation, kunhan käyttää samaa pakkausta/menetelnää (samoilla arvoilla?). Laitteina oli LG:n GSA-4040B DVD-uuni, HP:n DVD+RW -levy ja n. vuoden vajaa modaamaton, suomesta ostettu PS2
No mulla ei ainakaan toimi RW-levyt,vaikka on modattu kone.Onkohan tuo sitte mallista kiinni missä toimii ja missä ei.
mulla on kans modattu kone, mut kaverilla on modaamaton ja kummassakin leffat näkyy jos ne on poltettu nerolla video-dvd:ksi, eikä sillä oo väliä onko levy -r vai -rw. neronhan täytyy siis olla tää 6.0.1.5. mulla on kans aina joskus ollut ongelmia saada rw tyhjäksi, mut levyn peseminen astianpesuaineella on auttanut, siis ei muuta kuin tiskaamaan.
Mielestäni Sony jokin aika sitten laittoi myyntiin "uusia" PS2 joissa oli vain parannettu tota DVD yhteensopivuutta. Voisikohan tästä löytyä vastaus, miks joissakin DVD-RW:t toimii?
Juu eli tänään kokeiltiin polttaa ShareReactorista impattu PS2 (cd:lle tarkoitettu) peli DVD+RW:lle. Yllätten ei pelannut ;-) Milloin nämä plussaa tukevat PS2:et on tulleet markkinoille? Tämä modaamaton konsoli oli n. vuoden vanha. Mites DVD-R(W)? Onnistuisikohan sille polttaa peli ns. pelikuntoon? http://dvd-hq.info/Compression.html Tuossa nuo TMPGEncin asetukset jos joku haluaa kokeilla leffan vääntämistä plussalle hyvällä kuvanlaadulla. Niin ja tuo DVD:n tyhjennys tosiaan onnistui Nero 6.0.0.0 -> 6.0.0.15 päivityksen jälkeen.
Tulipa poltettua DVD+R levy tommosella Philips DVDR 880 pöytätallentavalla. Ku lykkäsin lätyn pojan modaamattomaan PS2:een, se toimi loistavasti! Eli varmaanki noissa malleissa on eroavaisuuksia. PS2 on jotain vuoden vanha.