DVD-R/RW levyjen tilaus ulkomailta....?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi apasra 08.02.2004.

1. apasra

apasra Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moikka!

Olen itsekkin muutaman kerran tilannut aihioita digitalpromo.uk aina homma on pelannut hienosti. Muuten jees mutta postikuluineen hinta nousee liian kovaksi. Syy siihen koska tilaan vain pienen määrän kerralla jotta tulli ei puuttuisi asiaan. Mistä itse tilaatte kohtuullisilla postikuluilla ja millaisia määriä tullin tai teoston puuttumista asiaan. Ihmettelin kun joku sanoi tilaavansa 2000 tai ylikin kerralla eikä tulli ole puuttunut asiaan. Jos puuttuisi luulisin että aika lasku tulisi lisäksi. Olenko väärässä. Ja vielä kertokaahan millaiset DVD-aihiot ovat parhaita SONY DRU-500AX polttimelle.

2.  
  3. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei muuten pidä ihan paikkaansa siinä mielessä, että yhdenkin dvd-paketin tilaaminen on Englannista on halvempaa kuin sen ostaminen Suomesta.
    Itse tilasin pari-kolme viikkoa sitten noin 2000kpl cd- ja dvd-levyjä digital promosta. Tulli [bold]ei saa[/bold] puuttua eu:n sisäisiinlähetyksiin ellei sillä ole epäilyjä rikoksesta. Lisäksi yksi EU:n hienoista ajatuksista on tavaran vapaa liikkuvuus EU:n sisällä ja siihen on teoston paha sanoa yhtään mitään.
    Ihan Digital promosta on tilattu ja todella suuriakin määriä (tuhansia kappaleita) ja ilman että tulli tai teosto olisi puuttunut asiaan - heillä ei nimittäin ole mitään oikeutta puuttua täysin laillisiin tilauksiin.

4. apasra

apasra Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin tuleehan se halvemmaksi jo pienenkin erän tilaus, siksi olen ulkomailta tilannut. Mutta en ole arvannut tehdä isompia tilauseriä kerralla koska olen ymmärtänyt että niihin saattaa tulla teostomaksuja. Näin on väitetty monella eri keskustelu-foorumilla.

5. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä niistä ulkomailta tilatuista levyistä saa maksaa kasettimaksun jos haluaa, se on jopa helppoa. Näin se tieten teoriassa menee: Tilaat jumalattoman erän dvd-levyjä vaikkapa Englannista. Sitten vain soitat teostoon ja ilmoitat montako levyä olet tilannut. He kyllä varmasti kertovat paljonko tahtovat sinua tästä laskuttaa. Voit myös olla varma että postista kolahtaa aika jumalattoman suuri lasku maksettavaksi.

Fiksumpi tapa, jota myös itse käytän, on tilata ne levyt sieltä Englannista ja antaa asian sen jälkeen olla. Ei tarvitse miettiä mitään kasettimaksuja tai muita tulli systeemeitä. Tulee muuten myös paljon halvemmaksi ;)

Teostolla ei ole tähän asiaan nokankoputtamista, päinvastoin itsehän he perivät tätä perusteetonta kummajaisveroa nimeltään kasettimaksu. Suomessa on paljon muitakin perusteettomia veroja ja maksuja joille ei käytännössä saa mitään vastinetta. Tälläisia maksuja ovat mm. Ajoneuvovero (vai käyttömaksuko se nykyään on???), kiinteistövero, autovero ja vaikkapa polttoaine vero. Nämä ovat siis sellaisia tyhjästä keksittyjä maksuja joita pitää maksaa vain maksamisen takia - kasettimaksu menee samaan kategoriaan. Minusta tuo auto on kyllä melkein paras esimerkki siitä miten jotakin asiaa voi verottaa moninkertaisesti ja epäoikeudenmukaisesti.

Meni vähän aiheesta sivuun, mutta sainpahan hieman purkautua.

6. toukkaman

toukkaman Guest

Joo kyllä se alkaa tuntumaan että kun käy paskallakin niin pitää alkaa maksaa jonkin sortin haita veroa...

http://www.bigpockets.co.uk/product...ain=&session=37233b1887b5749b5f06ca2b73eab98b

Tuosta huippukiekkoaja käytännössä ilmaiseksi ja postit on puolet digipromoa pienemmät 20 kg asti.

7. Adder_78

Adder_78 Guest

Vaikka suomesta saisi levyt samaan hintaan kuin ulkomailta, niin silti ostaisin ulkomailta :eek:) Kasettimaksua ei tueta!

8. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nyt on oikeaa puhetta! Teosto alas ja kuluttajan oikeudet kunniaan! Verottakaa herrat toisianne aivan vapaasti, mutta jättäkää tavallinen kansa rauhaan keksityiltä maksuiltanne. Helppo se on herrojen keksia uusia veroja ja maksuja kun itse istuu rahakasan päällä.

9. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu