Eli kun yritän kopioida jotain jo ennen polttamaani DVD-R levyä niin mikään ohjelma ei sitä suostu tekemään, vaan ilmottaa aina jostain lukuvirheestä. Ohjelmina on DVD decrypter ja CloneDVD. Mutta levyt kummiskin toimivat stand alone soittimessa moitteetta. Levyinä on Bulkpaqin 4x levyt ja nopeuksia olen koittanut 2x ja 4x. AnyDVD antaa tälläisen virhe ilmotuksen kun joku sellanen levy laitetaan asemaan: Tämä vika on n. 50% poltetuista levyistä
Kokeilisin force aspia ensin joka löytyy täältä ad:stakin. Tietenkin on aina mahdollista että asema on rikki, onko tehny aina noin? Kuin uusi asema on ?
Koitin tuota force aspi:a mutta eipä siitäkään hyötyä ollut, ja kun hetken rämppää niin se suostuu tunnistamaan tuon levyn mutta sitten esim. decrypterillä tulee 80-90% kohdalla tälläinen virheilmotus ja levyn lukeminen ei enää onnistu. polttava on noin kuukauden vanha NEC 2500 DVD+-RW. Ja kaikilla levyillä tuota ei tee, noin puolet on tuollaisia...
NEC:n asemilla on kuulemma ollut onkelmia noiden poltettujen levyjen lukemisen kanssa. Testaa lukea, jollain toisella asemalla.
Muistelisin lukeneeni jostain että tuo NEC 2500 lukee huonosti itse polttamiaan levyjä... Mulla on myös tuo asema mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia, tosin olen huomannut että polttojälki jota testeissä on kehuttu ei kuitenkaan ole niin hyvä kuin edellisessä LG GMA4020b asemassa... toisaalta en ole päässyt vielä testaamaan kuin muutamalla eri aihiolla. Sen myös huomasin että DVD Decrypterillä poltettaessa polttojälki on parempi kuin Nerolla poltettaessa. Tässä testit joissa näkyy nuo erot DVD Decrypterin ja Neron välillä. http://www.nefernetti.com/nec-nd2500a.htm
Mikä olisi sellainen asema mikä suostuisi muo lukemaan, ei se nyt paha sijoitus olisi jos ostaisi tavallisen DVD-aseman tuohon lisäksi, säästyy ainakin tältä rämppäämiseltä...
Mulla tollanen alle 100e maksava freecomi ja ei oo tullu vielä minkäänlaisia valituksia. Jokunen sata läyttyä kuitenkin kohta selattu läpi jo.
Suosittelen Liteon LTD-163 16X DVD-1648 asemaa jonka saat esim verkkokauppa.com:sta n. 30 eurolla. Se on nopea noihin rippaus hommiin.
No niin, kävin koittamassa kaverin LG:n DVD-asemalla ja kopiointi onnistui loistavasti, eli ei muutaku kauppaan hakemaan toista asemaa... Ihme homma tuo kyllä että polttava ei lue poltettuja levyjä, mutta tavallinen taas lukee, mutta minkäs teet.
Kokeile ottaa Anydvd pois päältä, ja sitten ripata dvd. Itselläni antoi samanlaista virheilmoitusta ja laitoin Anydvd:n asetuksiin, niin ettei se käynnisty aina, vaan silloin kun sen käynnistää. Ainakin dvdshrink on pystynyt rippaamaan kaikki levyt ilman ongelmia, ja anydvd:tä olen käyttänyt lähinnä audiosuojausten purkamiseen.