DVD-R aihio tilaus ulkomailta ilman luottokorttia

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi HXH 15.01.2004.

1. HXH

HXH Guest

Eli pitäs tietää englantilainen tai saksalainen verkkokauppa, josta voi tilata ilman luottokorttia. Ja jos joku on tilannut ilman korttia niin vois kertoa hommasta tarkemmin...

2.  
  3. Trades

Trades Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Esim. www.cdrohlinge24.de /tai .com kaupasta voi tilata etukäteismaksulla. Tarkoittaa, että maksat vaikkapa nettipankistasi EU maksun niiden tilille, johon saat ohjeet jne.

tarkemmin tietoa löytyy muista threadeista.

ja tuossahan se viestisi alapuolella onkin:
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/50196

threadissa on käsitelty lähes kaikki mahdollinen tilisiirron maksamisesta lähtien.

Viimeksi muokattu: 15.01.2004
  4. Jarpo

Jarpo Guest

5. HXH

HXH Guest

Tilasin Nierle:stä. Sähköpostissa, jonka ne sieltä lähetti ei ollut tilinumeroa.

siin oli vaan. IBAN, BIC/Swift, Osoite, Puh ja Fax.

Mistä mä sen tilinumeron saan?

6. mvi10

mvi10 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    IBAN = tilinumero

7. coolkille

coolkille Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    -------------------------------------------
    Tilasin Nierle:stä. Sähköpostissa, jonka ne sieltä lähetti ei ollut tilinumeroa.

siin oli vaan. IBAN, BIC/Swift, Osoite, Puh ja Fax.

Mistä mä sen tilinumeron saan?
    -------------------------------------------

Kyllä siinä viestissä on kaikki mitä tervitset sen laskun maksuun... mä toissa päivänä maksoin ite verkkopankin kautta ja tänään tuli vahvistus että summa oli siirtynyt niitten tilille ja paketit tulossa tännepäin.

8. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Huomasin muuten ikävän yllätyksen tilatessani juuri tavaraa CDrohlinge24:stä ensimmäistä kertaa.

Suomeen lähetettäviin tavaroihin tulee nimittäin ylimääräinen seitsemän prosentin arvonlisävero.. Seitsemän prosenttiyksikköä on Suomen ja Luxemburgin ALV:n erotus.

Lain mukaanhan homma toimii tietääkseni niin, että jos EU:ssa sijaitseva yritys myy riittävän paljon tavaraa tiettyyn EU-maahan, täytyy tämän rekisteröityä arvonlisäverovelvolliseksi kyseisessä maassa ja maksaa verot sinne.

Ilmeisesti CDrohlinge24 myy paljon levyjä Suomeen... :)

(Itse tilasin sen verran vähän tavaraa, että ylimääräinen ALV oli "vain" kolmisen euroa, mutta isommissa tilauksissa summa voi olla jo huomattava, jolloin kannattanee harkita jotain muuta firmaa (jonka kenties ei tarvitse maksaa veroja Suomeen)).

Viimeksi muokattu: 18.01.2004
  9. tikkari

tikkari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ompas vekkulia, ensimmäistä kertaa kuulen moisesta. Mitenkähän muut nettikaupat esim. amazon? maksaakohan suomeen yhtään mitään?

10. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    USA:n Amazon ei varmasti maksa Suomeen mitään veroja (USA kun ei ole EU:n jäsen:), mutta Englannin Amazon on asia erikseen.

edit: Kävin huvikseni tutkimassa Englannin Amazonin sivuja, ja löysin tämän:

"Prices do not include VAT (this will be added in line with local tax rates in your destination country--you will be able to see the VAT charge on the summary page when you place your order)."

Eli hintoihin lisätään Suomen 22% ALV.

Hommahan on tosiaan kiinni paitsi myynnin määrästä kuhunkin maahan, myös firman rehellisyydestä, luulisin... Ja tuskin kaikki firmat edes tietävät tästä ALV:n maksuvelvollisuudesta kohdemaahan (tietyn vuosittaisen summan ylittyessä, olisiko ollut esim. 30.000 euroa tms.).

Viimeksi muokattu: 19.01.2004
  11. carnival

carnival Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tilatessani CDrohlinge24:sta 7.1-04 ei tilaukseen tullut ylimääräisiä VATteja.

Ainut sekavasti esitetty oli rahtikulut jossa rivit "basic shipping 5.95€" sekä "shipping to your country 4.04€". Nuo kun laskee yhteen tulee luvattu rahtikulu.

Onko juttu muuttunut?

12. veijob

veijob Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei oo

13. Adder_78

Adder_78 Guest

Mutta sinä maksat kun se paketti jää tulliin :eek:) ja päälle napsahtaa vielä kasettimaksut 0.92 per levy jos tilaa yli 30 kpl. EU:sta tulevat lähetykset ei tulliin jää ;o)

14. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ALV+tullimaksu pitää maksaa vain, jos tilauksen arvo ylittää tietyn, tuotekohtaisen kynnyksen (~40-60 euroa postikuluineen).

Toisin sanoen jos tilaan USA:sta vaikka DVD-levyn tai muuta pientä, ei siitä tarvitse mitään veroja maksaa.

Mitä tulee kasettimaksuihin, niin monenlaista mutua tuntuu olevan liikkeellä, mutta varmaa tietoa ei oikein kenelläkään. Eli onko ylipäätänsä tullin tehtävä periä kasettimaksuja (tietääkseni ei), ja toisaalta 30 kappaleen rajakin on aika häilyvä, sikäli kun tuo levyt omaan käyttöön eikä jälleenmyyntiin. Teoston sivuillakin annetaan ymmärtää, että kasettimaksu maksetaan vain jälleenmyyntiä varten tuoduista levyistä, eli yksityistä käyttöä kasettimaksu ei koske. 30 kappaleen enimmäismäärästä ei mainita mitään, ja toisaalta vaikka mainittaisiinkin, niin olisiko kyse silloin vain Teoston omasta mielipiteestä siitä, mikä on yksityisen käytön raja (Teoston mielipiteillähän ei Suomessa ole lainvoimaa), vai Suomen lain asettama virallinen maksimimäärä.

15. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä. Itse tilasin eilen, ja totta tosiaan, loppusummaan lisättiin suomalaisten ikioma, ylimääräinen seitsemän prosentin arvonlisävero:

Gesamtwarenwert 49.98 EUR
    Basic shipping 5.95 EUR
    Shipping in your country 4.04 EUR
    [bold]Value added tax addition 3.11 EUR[/bold]
    Total ammount 63.08 EUR

Täytyy sanoa, että firma vaikuttaa aika epäilyttävältä vähän joka suhteessa, ja maksuvaihtoehdotkin ovat aika kyseenalaisia. Käyttäisin mielelläni luottokorttia, koska silloin minulla on jonkinlaista turvaa ongelmien varalta, mutta PayPalin kautta maksaessa tätä suojaa ei ole.

16. Adder_78

Adder_78 Guest

Juuh toki, mutta ei ole mitään järkeä tilata jenkeistä yhtä levyä kun postikulut on niin suuret. Eli sieltä pitäis tilata iso satsi että se tulee kannattavaksi jolloin tuo raja ylittyy ja verot napsahtaa.

Mulla on varmaa tietoa. Kysytty on Opetusministeriöstä.

Niinhän sen luulisi olevan, mutta se ei vaan ole niin. Se on tarkka raja, joka on tehty periaatteessa vain rajoittamaan kaupankäyntiä, vaikka Opetusministeriö ei sitä myönnäkkään.

Ei. Opetusministeriö on sen rajan määrännyt ja sillä on täysi lainvoima.

Se on kyllä ihmeellinen rajoitus ja siitä onkin valitettu EU:n komissiolle:
    http://www.cs.helsinki.fi/u/ptpuusti/vero/

Toivottavasti oikeus voittaa. Ihan sairasta kuinka joku voi määritellä mikä on yksityistä käyttöä ja mikä ei. Varsinkin kuin 30 kpl on ihan liian pieni määrä jos ajatellaan ulkomailta tuontia.

17. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyse ei ollutkaan pelkästään levyistä, vaan ylipäätänsä tuotteista.

Kyllä jenkeissä myydään paljonkin pienihintaisia tuotteita, joiden tilaaminen kannattaa postikuluista huolimatta. Itse olen tilannut esimerkiksi eräitä luontaistuotteita monta kertaa, ja säästänyt pitkän pennin. Joka kerta siis verotta ja tullitta.

Tämä pätee erityisesti nyt, kun dollarin kurssi on todella alhaalla.

Eikä ne postikulutkaan hirveän suuret ole. Jos tilaan esimerkiksi yhden leffa-DVD:n tai muuta pientä Amazon.com:sta, tulee postikuluiksi huikeat 5.65 euroa ($6.98)..

18. Adder_78

Adder_78 Guest

juuh mutta eikö nyt ollut kuitenkin kyse dvdr aihioista eikä porkkanoista tai vastaavista :D ?

19. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nimimerkki "tikkari" otti Amazonin puheeksi, niin siihen vaan sitten kommentoin.

Amazonhan on "sekatavarakauppa", jossa tyhjät levyt eivät ole mitenkään pääosassa... Ja jos USA:sta levyjä tilaa, niin varmaan löytyisi halvempiakin paikkoja.

Itse en kuitenkaan tyhjiä tallenteita tilaisi EU:n ulkopuolelta nykytilanteessa, kun tuosta kasettimaksupolitiikasta ei oikein tiedä.

20. Adder_78

Adder_78 Guest

Juuh jenkeistä varmasti löytyy houkuttelevia paikkoja mistä saa halvalla DVDR kiekkoja, mutta pointti onkin että niihin tulli lätkäisee lisää maksuja (jos siis tilaa sen rajan yli josta joutuu verotkin ym maksamaan).

Dollarin kurssi olisi kyllä todella mainio tällä hetkellä. Toisaalta jenkeillä on ihme perverssio olla myymättä tuotteitaan EU:hun. Monesti näkee tekstejä etteivät myy kuin USA:aan. Itse olen esim katsellut yhtä ohjelmistoa kielipitkällä jenkeistä koska se maksaa siellä vain puolet siitä mitä se maksaa täällä Suomessa. Niistä firmoista, joita olen katsellut yksikään ei suostunut myymään tänne Suomeen :eek:/

Saksa taitaa olla tällä hetkellä paras maa ostaa kiekot halpojen postikulujen ja suht halpojen levyjen (ja dvd-kansien) takia. Sieltä lähetys ei ainakaan tulliin jää...

21. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tosiaan noin 75% amerikkalaisista tietokoneliikkeistä EI toimita EU:iin tai muuallekaan ulkomaille.

Niistä jotka toimittavat vain harva hyväksyy kansainvälisen luottokortin, eli maksuvaihtoehdot ovat yleensä suora tilisiirto (wire-transfer) tai joissain tapauksissa esim. PayPal.

Postikulut voivat sitten pahimmillaan olla todella pervot.

Toisaalta muista kuin ATK-liikkeistä suostuu toimittamaan ulkomaille ehkä vähän isompi osa firmoista. Postikulut eivät suinkaan aina ole pervot, esimerkiksi juuri Amazonin tapauksessa, ja kun olen eräitä ravintolisiäkin tilannut toisaalta, ovat kulut olleet alle 15 euroa (paketilla painoa vähän toista kiloa). Ja vaikka em. tapauksessa kustin poljetti ihan perinteinen USPS, oli toimitusaika vain noin viikko. Itse asiassa ensimmäinen tilaus tuli kuudessa päivässä. (Tosiaan siis suoraan tullin ohi/läpi, koska paketin arvo oli riittävän pieni.)

Jaa tämä sivu