Millä ohjelmalla olisi mahdollista authoroida dvd uudelleen kuvaruutu valinnoilla? Haluaisin tehdä kuvaruutu valinnat eri kohtauksille ( kuten esim. Nerolla voi tehdä Video-CD:lle ). Olen koostanut DVD Shrinkillä esim. elokuvan extroista DVD:n, johon haluaisin valinnat eri kohtauksille.
Joopa joo, hyvä ja hyvä. Olen tapellut sen kanssa aikalailla ja alan pikkuhiljaa olla valmis luovuttamaan. Yleensä skenario on tämä: DVDShrinkillä tehty uudelleen authoroitu dvd-5 levy, jossa yleensä n. 5 kpl vob tiedostoja (näissä pelkkä leffa). DVDlab tarjoaa mahdollisuuden yhden vobin imuroimiseen ohjelmaan. Eli saat leffaan vain alun tai lopun tai pätkän jostain siitä välistä;-) DVDlab tarjoaa mahdollisuuden kahden vob liittämiseen toisiin. Ok, jossa sulla on 5 kpl vobeja niin kikkailemalla saat nämä kaikki yhteen. Plaah liian monimutkaista. Yhdistin VOBmergellä 5 kpl vobeja yhteen. Importtasin dvdlabiin, tein menut ja laitoin dvdlabin kääntämään koko roskan. Yllätys yllätys DVDlab ilmoitti "Unknown error occurred while accessing an unnamed file". Seuraavaksi rippasin vobeista vobeditllä videon ulos ja importtasin tämän dvdlabiin, tein menut ja käänsin. Taas sama ilmoitus. Kokeilin vielä huvikseen tehdä menut maestrolla kun m2v tiedostokin oli valmiina. Tuloksena täysin toimivan dvd-5 levy. Luulen että, dvdlabiin ei voi importata tiedostoja jotka on yli 4gb? Niin dvdlab ei ymmärrä myöskään tekstityksiä.
Juuh onhan DVDmaestro huomattavasti parempi... ) Oletko Bibob testannut uusimpia beta versioita tuosta DVDlab:sta... ainakin yksi hyvä puoli DVDlab:ssä on se että siitä saa ilmaisen trialin... eikä täysversionkaan hinta päätä huimaa jos vertaa noihin ammattilaissoftiin kuten maestro tai scenarist. Bugeja siitä kyllä tuntuu välillä löytyvän mutta kehitystyö jatkuu... )
1.3 beta 3. Pitäs olla viimeisin. Doom9.org:in areenalla joku puhui, että 1.12 olisi parempi tässä suhteessa. Tiedä häntä? Itse olen vielä tohkeissani siitä, että dvdshrinkillä voi leffan eri osat pakata eri pakkaussuhteilla. Nyt vaan kun sais vielä jonkun softan, jolla sais no menut ripattua/tehtyä shrinkillä tehtyyn pakettiin. Tai sitten jos olisi joku tapa, jolla ifoedittiä saisi käskytettyä ohjelmallisesti;-)
Tässä on ohje tekstiyksiä varten http://www.dvdrhelp.com/forum/viewtopic.php?t=179271&highlight=dvdlab+subtitle Tuo 1.1 versio DVD-labista ei oikein toimi .vob:ien kanssa. Uusin beta on siihen parempi ratkaisu. Niin, ja yhdistele .vob:it DVD-labilla jos et muuten saa, riittää että valitset ensimmäisen VTS_01_1.VOB tiedoston ja ruutuun hyppäävästä ikkunasta valitset sen "join" vaihtoehdon, jolloin se yhdistelee VTS_01_1.VOB->VTS_01_2.VOB->3...4....5 jne. ei ole monimutkaista.
Ok kyllä se dvdlab osaa vobit yhditää mutta edelleen tulee sama herja kuin aiemmin: "Unknown error occurred while accessing an unnamed file", että sillailla. Taidan jättää menut taas tekemättä.
Kokeile perinteinen copy-metodi esimerkki: copy /B VTS_01_1.VOB+VTS_01_2.VOB+VTS_01_3.VOB+VTS_01_4.VOB c:\temp\yhdistetty.vob
Joo kyllä se yhdistelee mutta yhdistelee miten sattuu. Äsken kokeilin Das Boot leffaa, yhteensä 5,2 gb. Yhteenliitetystä vobista tuli 4,9gb ja leffa alkoi lopusta sekä alku oli hävinnyt jonnekin kokonaan. Toisaalta n. 3gb kokoinen nallepuh leffa näyttitoimivan ok? Eipäilen että kyseessä on edelleen tuo maaginen 4 gb rajapyykki, vaikka käyttiksenä onkin xp.
Kyse ei ole mistään neljän gigatavun rajapyykistä, levyn rakenne on todennäköisesti jaettu joko kahteen tai useampaan VobID:hen tai PGC:een, joten se vaikeuttaa hommia. Kokeile tämän ohjeen http://www.mpegit.net/Ifoedit_pgc.php kanssa poistaa turhat ja laita vielä VOB-extras sivulla kohtaan *VOB Size - No split* Itselläni on pari R1 alueen elokuvaa joilla tuo ongelma oli, en saanut tarkistettua tekstitysten synkkausta, mutta sen jälkeen helpotti.
leffa on ripattu dvdshrinkillä reauthor optiolla. Eli kyseessä ei ole multipgc. Leffa on kahdella vobid, niinkuin nallepuh joka kyllä toimii. Ifoeditkään ei suostunut tulostamaan kuin vajaa 2 gb tiedoston, joten taitaa olla ongelmat lähtöisin shrinkistä?
No, meikäläinen on vielä keltanokka tässä hommassa, mutta huomasin kans dvdlabissä semmoisen ongelman että ku se tekee ne video_ts kansion tiedostot, se tekee siinä vaiheessa jonkinnäköisen virheen että leffasta lähtee pätkä aina lopusta pois.. n. kymmenen lättyä menny piloille kokeillessa... Mutta luulen että ratkaisu on lähellä...