Eli ongelmani on seuraava. Minulla on dvd konsertista jonka olen purkanut kovalevylleni. Olen poistanut sieltä Vob. tiedostot jotka pitää pois jättääkin mutta loput vobit ovat sellaisia että osa loppuu kesken ja jatkuu seuraavassa. Olen muuttanut kaikki dvd tiedostot Any Video Conventerilla DVD MPEG PAL -muotoon. Mutta kun nuo biisit osa loppuvat kesken ja jatkuvat seuraavassa klipissä.... millä nämä yhdistetään? Windows Movie Maker muuttaa nuo tiedostot wmv -fileiksi ja kuvasta tulee pätkivää. Eli millä MPG tiedostot liitetään yhteen? Kiitos
Olisko sun tarkotus saada vaan biisi toisensa jälkeen näkymään ilman spiikkejä sun muuta? Silloin olis ehkä järkevintä muuttaa koko hela hoito aviksi käyttäen format factorya ja leikata avi sitten jollain muokkausohjelmalla. Joskus pätkin yhden Himin konsertin niin että spiikit sun muut hukkiin, oli muuten työlästä eikä lopputulos edes ollut niin tyydyttävä kuin aattelin. Toinen vaihtoehto on siitä avista leikata niin että jokainen biisi on oma tiedostonsa.
minä kerran jo purin ne Avi muotoon ja sen jälkeen yhdistin pätkät windows moviemakerilla joka taas pakkaa ne wmv -muotoon. Mieluiten pitäisin DVD PAL MPG muodossa joita voi hyvin muokatakin Any Video Conventorilla. Mutta pitäisi tietää joku ohjelma jolla MPEGit voisi yhdistää niin että ne pysyisivätkin MPEG -muodossa. Tuossa aviksi käännöksessä ja sen jälkeen movie makerillä yhdistäessä kuvanlaatu kärsi pahoin
Kuten sanoin ei ole kokemusta mutta uskoisin että tuolta löytyy kyllä parempikin ohjelma videon muokkaukseen kuin movie maker.
Mites mahtaa onnistua siten, että poimit ne VOB-tiedostot numerojärjestyksessä PROJECTX:ään ja valitset sitten valmistelusta PID-muodon. Vanhempi ProjectX tekee niistä suoraan PES-tiedostoja ja uudempi versio jonkin .vdr-tiedoston, mutta se pitää nimetä uudelleen .pes-tiedostoksi. Et tosin kertonut millä videontoisto-ohjelmalla katsot niitä, mutta ainakin VLC ja KMPlayer toistaa ne. Yst.terveisin OlliJulle
Kyllä, tarkoitus ei ole katsella sitä yllämainituilla ohjelmilla vaan saada aikaiseksi dvd-levy. Mutta jonkinmoisen tekeleen jo sainkin aikaiseksi Any Video Conventterillä, Power2Golla ja windowsin elokuva työkalulla.
Siinä tapauksessa videota ei missään nimessä kannata muuttaa aviksi tai miksikään muuksikaan välillä, vaan pyrkiä säilyttämään se alkuperäisessä muodossaan koko ketjun läpi.
Kerros millä ihmeellä sitten muokkaan noita vob. tiedostoja? Kun esim yhdessä VTS_05_1.vob tiedosto loppuu siten että se pitäisi liittää tiedostoon VTS_05_2.vob. Niin kuinkas se tehdään. Ja sitten kun haluan saada esim yhdestä video -tiedostosta välispeakkeja pois niin millä ohjelmalla vob. pätkitään? Siis nuo kaikki yllämainitut asiat ilman että tiedostoja ei muuteta? Kyllähän minulta nyt DVD poltto levyltä toiselle onnistuu mutta tuo muokkailu onkin jo toinen juttu,
Jospa jälleen liittyisin keskusteluun! Käynnistä ProjectX ja poimi siihen VTS_05_1.vob ensimmäiselle riville ja sitte toiselle riville VTS_05_2.vob ja poista välispeakit ja valitse demux. Se tekee läjän tiedostoja ja kun käynnistät MuxManin ja poimit siihen niistä tiedostoista just ne tarvittavat ja pistät Muxmanin töihin , saat tuloksesksi jälleen läjän tiedostoja jotka nyt ovat polttokelpoisia sellaisenaan (VOBeja ym). Ja muista, että nörtit nousevat jälleen takajaloilleen, mutta tämä muokkaus on idioottivarma! Yst terv OlliJulle P.S. MuxMan tarjoaa automaattisesti tarvittavat muokattavat tiedostot.