Jooh elikkä itellä on ollu tämmönen ongelma et DVD polaa hirveän hitaasti verrattuna esim siihen mitä asemalla _pitäisi_ pystyä. Levytkin ovat tietääkseni ihan laadukkaita. ELikkäs tämmöseil vehkeil ollaa menossa Verbatimin DVD:ta (16x) Samsungin SH-S162L (myöskin 16x) Nerolla polttamisessa kestää noin 12-15min vaikka 16x:lla polttaa. Todellinen polttonopeus on jossain välillä 3-4x. Olen myös kokeillu useammilta eri kovoilta polttaa (5400rpm, 7200rpm). Molemmat tosin oli Samsungia, mutta tokkopa tuo on ongelma? Tässä nyt oon miettiny ja googlettanu useita kertoja jos löytyis jottain mahollisia toimenpiteitä. Olen tarkastanut et DMA :t on kohallaa. Kokeilin myös tuota Neron CD-DVD Speediä ja sain sillä vähän erillaisen tuloksen kuin nerolla polttaessa: Eli aikalähelle 16x menee. Jos jollain on ollu samanlaisia ongelmia ja löytyy ratkaisu niihin niin tänne vaan kertoo (suositelkaa myös jotain muuta poltto-ohjelmaa, en ole viel kokeillu muuta ku neroa kun en löydä oikein sopivaa ).
Mullakin Nero toimi pari vuotta ihan hyvin, dvd:t 8-13 minuuttia. Mutta nyt....voi elämän kevät ...kaikki resurssit käyttöön, ja poltto kestää tunnin.... On tyhjätty kiintolevyjä, defragattu ja kokeiltu... Pitäisikö Nero asentaa uudelleen???
pessomar jos sulla kestää noin kauan poltossa ja syö resurssit, niin todennäköisesti ei ole DMA käytössä. Edit: Hartsai Firmware päivitys saattaisi auttaa. http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?category=4&manufactor=28 Mulla on hieman sama ongelma kuin Hartsailla, siis mikään poltto ei toimi kunnolla yli 8X nopeuden, aseman bufferi (molemmissa asemissa sama ongelma) alkaa pumppamaan puolessa välissä polttoa ja nopeus tippuu 4-8X:ään. Siirtonopeus testissäkin maksimissaan pääsee 12X ja siitä sitten alkaa hiipumaan. DMA on käytössä, purske nopeus on 25MB/s, 16X polton pitäs kyllä tuon mukaan toimia ...Jossakin mättää, mutta en tiedä missä? Eipä tuo nyt ole niin häirinnyt 8 nopeudella muutenkin poltan lähes kaikki levyt. Levyjen luvussa ja 12X polttossa kyllä olis ihan mukava saada toimimaan kunnolla. Ehkä asemien paikkojen vaihto auttaisi asiaan? Tämä ehkä antaa paremman kuvan tuosta ongelmasta.
Saattaapi olla myös nää ongelmat johtua aikapitkälle jopa levyistä. Jotkut levyt varmaan vaan ei sovi kunnolla aseman kanssa. Itsekkin oisin uskonu et Verbatimit ois toiminu hyvin aseman ku aseman kanssa. Mut kuitenki tos toissapäivänä tuli uus erä jottain "MovieStyle 8x" levyjä ja nää palaa ainaki tasan 8x alusta loppuun. Toisinkuin Verbatimit meni 4x~ vaikka mahdollisuus oisi ollu 16x.
^ tuskin on levyistä, Verbatimiit on yleensä parhaiten tuettuja 16X medioita... Joillaki asemilla on muuten vain vaikeuksia 16 nopeuden kanssa, 8x nopeus hoituu kyllä paljon helpommin lähes mille levylle tahansa. Sen ainakin tiedän ettei tuo minun ongelma ole levystä kiinni, jossain jokin toimii pullonkaulana estämässä 12X ja sitä nopeamman lukemisen/polttamisen. Liteonilla 16X poltto ainakin onnistu, kun otin LG:n aseman pois koneesta. Pitäs vielä testata sama LG:llä.
Ei ne verbatimit välttämättä saata toimia kaikissa asemissa, vaikka onkin harvinaista niin ei se ole mahdotonta.
kyllä mun samsungin dvd-polttavan (sh-s182m) kanssa oli jotain nopeus ongelmia alkuun mutta firmwaren päivitys auttoi
Jep, sanoinkin yleensä. Toisaalta sellanen asema joka ei Verbatimeja (tai Yudeneita) kunnolla polttaisi, menisi minulla heti myyntiin/vaihtoon/roskiin. Tuosta 16X poltosta en niin erityisemmin välitä, lähes kaikki 16X levytkin (kaikki 16X levyt mitä olen käyttänyt) antaa paljon parempia PI/PIF/Jitter arvoja 8 tai 12 nopeudella polttaessa.
Joo vaikea mullakin on kuvitella tosiaan tuota Verbatim juttua mut näin se vaan on. Kokelin Verbatimeja polttaa myös 8x:llä mut sama tulos (3-4x). Myöskin nyt tässä kun unohin ilomttaa ni nää mun uudet levyt on Dvd+r kun taas Verbatimit oli dvd-r. Ja mitä myöskin tuohon Firmwaren päivitykseen tulee niin en välttämättä uskalla iha vielä kun on kuitenki aika tuliterä asema ja koska nyt noi uudet levyt kuitenkin palaa hyvin.
Sama homma mulla. Päivitin ja rupes polttaa täysillä (16x). Samsungiin on helppo päivittää firmware,imee vaan ton ohjelman tuolta samsungin sivuilta niin se päivittää aseman. http://www.samsungoms-europe.com/samsung.php?section=download
Tuo on aika ihmeellinen, kun tuo - on kuitenkin vanhempaa tekniikkaa kuin + joten kaiken järjen mukaan -:n pitäisi toimia paremmin, tietotekniikka on ihmeellistä
Kokeilin tota firmwaren päivitystä mutta eipä se auttanu yhtää. Edelleen polttaa tuolla 3-4x. Noh, onneks noi uudet levyt sentään palaa nopeampaa.
http://www.videohelp.com/tools?tool=MediaCodeSpeedEdit tuon kanssa voi leluta, jos haluaa noita nopeampi polttonopeuksia tietyille levyille.
Onkoha tota firmwarea mahdollista "päivittää" alaspäin? Must tuntuu et nää mun uudet levyt palaa hitaampaa nyt uusimmalla firmwarella...
Mulla on mennyt 2 kpl LG:n polttavia asemia samaan kuntoon. Varmaa syytä hidastumiseen en ole koskaan keksinyt, vain muutamia arvauksia. Ostin joskus niitä 8 cm / n. 200 mt cdr levyjä ja niiden polton/käytön jälkeen alkoivat ongelmat. Aseman polttonopeus hidastui merkittävästi käyttipä sitten mitä polttosoftaa tahansa. Firmwaren päivitys ei auttanut mitään eikä levyaihiolla ollut mitään merkitystä. Tulin siihen tulokseen, että pienet levyt eivät vain sovi näihin asemiin vaikka toista väitetääkin. Tosin asema on aika kovassa käytössä. Voi se hidastua tai mennä rikki vanhuuttaankin. Olen aina ostanut uuden aseman ja se on toiminut hyvin ilmoitetulla nopeudella. Rauta on niin halpaa, että sitä ei juuri kannata jäädä murehtimaan. Uutta palikkaa koneeseen ja taas pelittää.
Nyt löyty mahdollinen syy tuohon minun asemien hitauteen. Järjestelmä tiedoissa näkyi Ristiriidat ja jakaminen kohdassa, että PCI väylä ja DMA-ohjaimella on sama I/O resurssi käytössä. Olisko tuossa se vika? Ne Dvd asemat kyllä alko temppuilemaan melko samoihin aikoihin, kun laitoin Xtrememusic äänikortin koneeseen. No XP tulee ens vkl. asennettua uusiksi, joten toivottavasti tuo korjautuu siinä samlla.
Tuo DMA jakaminen voi aiheuttaa ongelmia. Äänikortin vaihtaminen toiseen PCI paikkaan voi ehkä auttaa siihen.