dvd:lle polttaminen ei onnistu

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi folindvan 08.08.2005.

1. folindvan

folindvan Guest

Kun yritän poltaa elokuvia dvd-levylle(imuroidut elokuvat, luultavasti avi. mpg muodossa), nii ei onnistu. Minulla on LG 16x super multi dvd/cd rewriter(gsa-4163b) ja nero startsmart. Poltto lähtee alkuun, mutta aika nopeesti ilmottaa, että polttoprosessi epäonnistui nopeudella .... Taidan tehdä jotain amatöörimäisiä virheitä, mutta amatööri näitten kans olenkin. Levyt ovat verbatim 4x dvd-r 4.7gb. tavallisille cd:eille polttaminen onnistuu, mutta se tila ei oikein riitä. Eli olisi todella hyvä jos joku voisi auttaa.

Kiitos!!

2.  
  3. musti2

musti2 Guest

no onnistuuko jonkun pienen tiedoston poltto esim datalevynä

4. nrautava

nrautava Guest

Koita DVD-RW levyä tai DVD+RW levyä
    Onnistuuko edes toinen levytyyppi? ( + tai -)
    Entä Polttaako edes RW levuä?

5. folindvan

folindvan Guest

datana olen koittanutkin, ei onnistu. Eli aukasen neron ja sieltä dvd yläreunasta. Luo datalevy ja sitte vaan lisäilen sinne mitä haluan polttaa. Laitan pienimmän mahdollisen nopeuden, enkä tee muuta. Pitäiskö jotain muitakin asetuksia muuttaa. Suurin osa tiedostoista on aika pieniä.

6. folindvan

folindvan Guest

kyllä ton pitäis kaikkia levyjä poltaa. Myyjä anto noi verbatimit, ku ostin ton vehkeen ja sano että käytä noita.

7. jari75

jari75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo 4163b on oikein hyvä polttava-asema ja Verbatimin levytkin ovat yleensä parasta mitä rahalla saa. Ei siis pitäisi näistä olla kiinni polton epäonnistuminen.

Nero siis aloittaa polttamisen, polttaa joitakin prosentteja ja sitten poltto pysähtyy?

Jos näin on, niin tulee mieleen että asema on rikki. Takuuvaihtoon vain. Kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa, ettei levyissä ole mitää fyysistä vauriota. Ja muutenkin voisi kokeilla toisilla levyillä, jos kyseessä sattuukin olemaan joku susierä. Myös aseman firmwaren voisi päivittää.

8. folindvan

folindvan Guest

jos esim. poltan useita elokuvatiedostoja samaan aikaan, niin muutaman ensimmäisen polttaa ja sitten pysähtyy. Ne muutamat ensimmäiset toimii, kun koitan niitä levyltä toistaa. Tavallisia cd:eitä poltaa hyvin ja ne toimii täydellisesti. Miten se firmware päivitetään? Vaikuttaako se, missä muodossa tiedostot on poltettaessa?

9. hape

hape Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on vähä samantyylinen ongelma mikä ei ole vieläkään ratkennu vaikka oon täälä kyselly.

Konees 2 windowssia, XP ja 2000. Poltto toimii vain 2000:ssa. Nero asennettu molempiin win erikseen ja uusin versio nerosta. Ei onnistu poltto mitenkään. Aloittaa polton, kiihdyttää aseman ja välittömästi ilmottaa et bur process failed. Levy on vielä koskematon, ei mene pilalle. Meneekö sulla?

Voisit koittaa jollaki vanhemmalla Neron versiolla, itekin pitää kunhan vaan jaksan.

10. folindvan

folindvan Guest

levy menee aina pilalle. olen niitä aika monta jo tuhonnu. Pitää kysellä jostain vanhempi versio. Miten double layer poltto onnistuu? Pitääkö olla dvd+r levyjä?

11. jari75

jari75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lataa tuolta vaikka uusin a105:

http://www.cdfreaks.com/drive/firmware/1225

Eli imutat vaan tuon tiedoston ja ajat läpi. Päivitettäessä aseman täytyy olla koneessa kiinni yksinään, muita CD/DVD asemia ei saa olla. Näin muistelen jostain lukeneeni.

Jos tuo ei auta niin, käy ostamassa jotain toisia levyjä. Jos niillä edelleen sama vika, niin asema takuuvaihtoon vaan..

edit: ennen päivitystä kannattaa lukea siitä readme-tiedostosta vielä tarkemmin ne päivitysohjeet.

Viimeksi muokattu: 08.08.2005
  12. folindvan

folindvan Guest

nyt päivitin ja käynnistin koneen uudelleen. Eli nyt avaan neron sieltä dvd->luo datalevy->lisää->vetelen 4.5gb asti elokuvatiedostoja->laitan pienimmän polttonopeuden ja poltan? Eikö se noin kuuluis mennä? valitsenko asetuksista nero startsmart vai express ja kaikki tallenninmuodot käyttöön?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.08.2005
  13. jari75

jari75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juuri noin. Tosin Dvd-r taitaa mahtua vain 4,3gb tavaraa vaikka 4,7 luvataan. Mutta kyllä se nero ilmoittaa ennen polttoa jos levyllä ei ole tarpeeksi tilaa. Ja polttonopeus saa huoletta olla se 4x, hitaammilla nopeuksilla polttamisesta ei ole mitään hyötyä. En oikein tiedä mitä tuo kaikki tallenninmuodot tarkoittaa, kai ne käytössä saa olla, ei siitä varmaan haittaakaan ole.

Tossa aikaisemmin kyselit dual layer poltosta. Siihen tarvitaan niitä 8,5GB kakskerroslevyjä, perkuleen kalliita, taitavat halvimmillaankin olla yli 5e/kpl.

14. folindvan

folindvan Guest

Mä yritän. Kiitos neuvoista, olen taas paljon viisaampi näitten kans!

Ei auta, edelleen polttoprosessi epäonnistuu nopeudella...
    Kai toi asema rikki on. Haen vielä uusia levyjä ja toivon parasta.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.08.2005

Jaa tämä sivu