1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dvd- levyjen tarrojen teko???

Viestiketju PS2 -osiossa. Ketjun avasi Ciimael 12.05.2005.

1. Ciimael

Ciimael Guest

Niin siis varmuu kopioihin eli DVD levyihin pitäisi saada niin sanotut tarrat päälle, sillä käsi alassa ei ole hurraamista, ja pelit näyttävät syyhkyisiltä kun koko DVD levyssä on vain pieni teksti.
    Ajattelin siis ennen kuin ryntään kauppaan ostamaan niitä tarroja, että tarviiko kyseisten tarrojen "tekoon" jotain ohjelmia millä esim kuvien ja tekstien asettelu onnistuisi.

2.  
  3. stauf

stauf Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainakin Nerolla onnistuupi, siinähän on se kansieditori.

4. rouda

rouda Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kannattaako noita tarroja käyttää joskus oli et käy aseman laakerille huonosti jossei levy ihan tasapainossa???

5. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nierleltä pystyy tilaamaan cd tarra arkkeja joihin se tarra on valmiiksi leikattu ja muistaakseni myös ohjelman koneelle joka osaa sitten sen kuvan tulostaa oikeaan kohtaan arkkia. On myös olemassa cd tulostimia jotka tulostavat suoraan levynpintaan mutta hinta/käyttö suhde ei oikein kohtaa.

Eikö tuo neron kansieditori tee vain kotelon kannet ?????? Väärässä olla saatan.

6. Ciimael

Ciimael Guest

Niin siis en minä noito cd kotelon kansien tekoa ihmettele, vaan cd-levyn "tarraa" "etiketti" miksi sitä nyt tykkää kutsua. Tiedän että nierlestä saa kyseisiä tarra-arkkeja, mutta tuntuu turhalta tila 8.99€ tarra-arkki ja saada 9€ rahtikulut päälle.
    Kyllä minä aina niitä tarra-arkkeja suomestakin löydän, mutta ihmettelin vain, että tarvitaanko niiden "tekoon" jonkinmoinen ohjelma, joka kohdistaa grafiikan tarrakohtaan? nierlessä löytyy jonkinlainen ohjelma mutta jälleen rahtikulut... kai niitä muitakin ohjelmia on?
    Ja sitten se cd-painopisteen muutos? siitä en tiennytkään, lienekö sitten ollenkaan kannattavaa hommata niitä tarroja... PS2 varmuus kopioihin ajattelin nimittäin läiskiä niitä...

7. romero

romero Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä Neron Cover Designer itse levyjenkin tarrat hoitaa, en ole tullut koskaan kokeilleeksi joten en tiedä kuinka kohdistaminen sitten sujuu vai onko se tarkoitettu A4-arkeille printattavaksi ja itse leikattavaksi.

8. nh1131

nh1131 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainaskin sellanen ohjelma on kuin Madia FACE 4.0 Design Wizard.
    Versio voi olla vanha mutta sillä saa tehtyä tarrat ja kannet.
    Kannet tulee kyllä välttävät microsoftin Paint ohjelmalla kun ensin imasee kuvat koneelle ja sitä rataa.

9. BatManuel

BatManuel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vaikka tämä on jo lähes "kuollut" topicci, niin on pakko valaista asioista:
    Älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä label tarroja.
    Olen itse töissä cd/dvd monistuslaiteita + levyjä maahantuovassa yrityksessä, joten luulen tietäväni mistä puhun.

On usemmin kuin kerran käynyt niin, että labelin tarrasta on alkanut liima "sulamaan" laitteen (tietokone, dvd soitin yms) sisällä ja levyä ulosotettaessa label on ruttaantunut aseman sisään...
    Siitä voitte sitten itse päätellä aseman kohtalon.

Jos ei kynä pysy kädessä, niin tarroja huomattavasti parempi vaihtoehto on ostaa pieni 1 levyn thermal tulostin. (löytyy nierlestä ja maksaa n. 80eur) Tulostaa kaikille "sileille" levypinnoille pysyvän printin.

Ei ollut tarkoitus mainostaa.

10. rouda

rouda Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  11. BatManuel

BatManuel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoitin juuri kyseistä laitetta.
    Tästä laitteesta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen kuullut, että laite on hyvä.

Meillä on käytettävissä vastaava laite, Primeran Z1 tulostin. Ja on ollut hintansa väärti.

Voin suositella Nierlen TDK:n tulostinta.

12. raziella

raziella Guest

Nierlestä saa myös levyjä missä blankko paperi valmiiks levyssä. Mut sit tietysti pitäis viell olla tulostin mill poltta niihin. Mut tarralle vaihtoehto.

13. te87ro

te87ro Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pystyyköhän tuolla laitteella kopioimaan sellaiseen cd-levyyn jossa ei ole printattavaksi tarkoitettua pintaa? ja että näkyyköhän se tuotemerkki sieltä alta.

Oon kattellu kans tuolta Nierlestä ja sielä maksaa 49.99€ +postikulut 20€/30kg asti. Olis varmaan hyvä jos ostas heti kerralla enemmän eli CD:itä DVD:itä tai sitte hyvä vaihtoehto että tilais puoliks jonku kans, niin säästäis rahaa.

14. BatManuel

BatManuel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toi TDK:n Thermal tulostin tulostaa melkein kaikkiin levyihin paitsi ei INK PRINTABLE levyihin. Ink printable levyissä on huokoinen pinta, jotta muste voi tarttua siihen. Thermal tulostin taas "polttaa" printin levynpintaan. Levy voi olla siihen tarkoitettu thermal levy, silkkipainettu levy tai vaikkapa ihan blankko levy, minkä pinnassa ei ole yhtään mitään.

Koko levyn peittävää printtiä ko. tulostimella EI PYSTY tekemään.
    Ainoastaan klo: 3, 6, 9 ja 12 alueelle levyä. Kuviakaan ei tuolla kannata yrittää, ehkä logon saa aikaiseksi.
    Mutta levyjen merkkaukseen laite sopii täydellisesti. Jälki on erittäin hyvä. (ainakin huomattavasti parempi kuin minun harakanvarpaani)

15. trooper78

trooper78 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MIkähän mahtaa olla tilanne noiden tarrojen kanssa tänä päivänä... leikkö parannusta tapahtunut? Kestääkö noitten liimat vieläkään kuumuutta?

Itsellä on edessä VHSsien siirto DVDeille ja kävi mielessä, että tuollainen tarra voisi auttaa pitämään levyä paremmassa kunnossa pitempään... eräänlainen lisä "suoja" kerros (ja olisihan se hienompi kun tulostaisi kuvan siihen). Lukupinnan olin ajatellut kokeilla suojata noilla d_skin:eillä.

16. tommy17

tommy17 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näitä tilasin,tulostus jälki melko hyvä..tulostuksen kohdistaminen välillä vaikeaa(pari milliä sivussa)

http://www.inkclub.com/index.asp?CtryNo=246&LangNo=58
    No ei sitte saa suoraa linkkiä
    CD-etikettejä 60 kpl/pkt 70g, Tuotenumero: PS4CDLB

Myös biltemasta saa tarra arkkia A4 johon sitten printtailee nerolla..menettelee!

Viimeksi muokattu: 10.11.2007

Jaa tämä sivu