DVD levy SVCD/VCDstä

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi kepsu 22.12.2003.

1. kepsu

kepsu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitä DVD authorisointi ohjelmia on jotka suostuu käyttämään mediana suoraan sellaisenaan SVCD ja VCDtä? (..eli ei dekoodaa sitä DVD-muotoon)

Ainakin tuo TMPEnc DVDAuthor on yksi mutta siinä on kovin kankeat menun teko ominaiuudet ja muutenkin levyjen menut toimii hiukan vaihtelevalla menestyksellä.

2.  
  3. Adder_78

Adder_78 Guest

DVDlab

4. kepsu

kepsu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, loistosofta noin muuten mutta kompuroi melkoisesti tuotavien tiedostojen kanssa. Ei suostu tuomaan lainkaan VCDtä ja vain 480x480 (NTSC) SVCD kelpaa..siinäkin on kovin nirso. Jos tuo 8 rainaa levylle niin niistä 1-3 sellaisia jotka ei kelpaa..ja ilman sen tarkempaa syytä, herjaa vain compilettaessa.

5. Adder_78

Adder_78 Guest

6. Adder_78

Adder_78 Guest

Tuo muuten miksi DVDlab kusahtaa, joidenkin SVCD filujen kanssa johtunee useimmiten siitä että joku on ne SVCD:t vääntänyt päin honkia jollain pilipali encoderilla. Ainakin itselläs se toimii ihan ok PAL SVCD filujen kanssa, jotka on tehty CCE:llä. Itse käytän standardin vastaisesti 48 kHz ääniä, joten niitäkään ei tarvitse DVDlabillä kääntää(se yleensä kaatuu). :eek:)

SVCD:tä tehdessä kannattaa laittaa ääniksi 48 kHz jos vain oma DVD-soitin niitä tukee SVCD:ssä. Useimmat niin tekee.

7. kepsu

kepsu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu kokeilen tuota svcd2dvd:tä.

Juu vika varmaankin on tuossa mediassa. Mä oon dekoodannut viimeajat ProCoderilla lähinnä tuon kääntäjän loistavan toimintakokonaisuuden vuoksi..plaatu ei paikka-paikoin ole aina ollut paras mahdollinen. 44.1-48kHz muutoksen olen tuolla DVDLabin mukana tulleella muuntimella tehnyt. Aiemmin tuli käytettyä LSXää ja TMPEnciä.

CCEtä en ole rehellisesti sanoen käyttänyt pitkään aikaan..mites siinä sai resoluution määriteltyä?

8. Adder_78

Adder_78 Guest

http://www.mpegit.net/svcd_opv.php

DVD2SVCD on kiva softa tuohon puuhaan... samalla softalla voi myös tehdä AVI2SVCD jne

Jaa tämä sivu