DVD-leffojen varmuuskopiot pätkii koti vehkeissä

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi vezcu2000 02.02.2004.

1. vezcu2000

vezcu2000 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

Olen kokeillut varmuuskopioita DVDleffoistani. Asemani on LG-DVD GSA-4040b ja mediana käytän Princo 4x DVD-R levyjä.

Olen pakannut leffat käyttäen InstantCopyä ja PDI2ISOa, jonka jälkeen olen polttanut levyt image-tiedostoista (.iso). Polttoprosessi onnistuu hyvin mutta kun katson leffaa koti vehkeillä niin jossain kohtaa leffaa kuva tökkii noin 7 minuutin ajan. Huom! tämä ei tapahdu aina.. mutta ei ole harmainta aavistusta mistä tämä voisi johtua..??? Aseman Firmware versio on A302.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Onkohan toi kotivehje mitä mallia/merkkiä?

4. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    ootko ihan täyteen levyn polttanut? koitas jättää vähän "tyhjää" ens kerralla.
    polttonopeuden vois laittaa ihan 2x tai vaikka 1x ja et tee sen polttoprosessin aikana mitään muuta esim. pyöri netissä, lataile kamaa jne.

5. Adder_78

Adder_78 Guest

No Princo ei ole mikään laatumerkki. Olet luultavasti saanut paskan erän kyseisiä pullonalusia. Verbatimit kehiin niin johan toimii :eek:)

6. mcb

mcb Guest

Minulla ollut myös samoja ongelmia tuolla asemalla. Itse LG toistaa elokuvan alusta loppuun, mutta pöytäsoitin tahmoo. Ongelma esiintyy 2/5 poltetuista levyistä

Tähän mennessä kokeillut 4 eri levymerkkiä ja Thats Writen 4x DVD-R olleet ainoat ongelmitta toimineet. Myös Sentinelin DVD-RW levy toiminut täydellisesti (luultavasti 1x -polttonopeudesta). Olen kokeillut elokuvan pakkaamista ja polttamista eri ohjelmilla, mutta ongelma on aina sama.

DVD-R levyille en ole saanut pudotettua polttonopeutta 1x:n vaan Nero 6.3 ilmoittaa, että ei tuettu ja lähtee polttamaan 4x. 2x poltto onnistuu, mutta myös silloin samoja ongelmia.

Viimeisimmät testatut levyt on Bulkpaq Orange top 4x DVD-R. Palaa 4x hienosti, mutta polton jälkeen edes lg ei suostu toistamaan elokuvaa täydellisesti.

Koko ongelma viittaa aihiohin. Onko mahdollista pakottaa lg polttamaan 1x? Ainakaan nerolla ja alcohol 120:lle ei ole onnistunut.

7. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen täysin samaa mieltä Adder_78:n kanssa; kakasta ei tule kuin kakkaa, eli Princon polttojälki on sitä ihteään.

MCC:n Verbatimit ja Ritekin G03/G04-levyt todennäköisesti poistavat kaikki tuollaiset ongelmat...

8. vezcu2000

vezcu2000 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs pieni yleistys.. jos tällä asemalla princopolttamani dvd:t eivät toimi minun kotiteatterin soittimella niin eivät ne toimi tuskin muillakaan soittimilla.

Kaikki leffat on poltettu nopeudella 2x. Se on ainut inhimillinen nopeus, koska 4x:llä tekee enemmän susikopioita.

Ja levyt on poltettu siten että imagen koko on about 4Gt 4,5Gt:n sijaan..

Nero 6.3:lla tulee melkein 4/5:stä susikopioita. Tosin Alcohol_120% ver. 1.4.8
    saan noin 4/5:stä toimimaan kunnolla.

Ja.. nää perussetit (säännöt) kyllä tiedän, en siis ekaa kertaa levyjä polta.

Mutta tiedoksi vaan ettei kannata ostaa Princo DVD-R levyjä.

Tietäisikö kukaan mistä saisi halvalla hyviä DVD-r:levyjä..

9. Adder_78

Adder_78 Guest

Saksasta kannattaa tilailla. Jos omistat luottokortin niin http://www.technikdirekt.de on hyvä mesta ostaa esim Verbatimeja. Nierle.de on kanssa hyvä mesta, samoin kuin cdrohlinge24.com. Saksasta on ihan inhimmilliset postikulut tänne Suomeen päin.

Englannista jos haluat tilailla niin tässä parit mestat: digitalpromo.co.uk (hyvä asiakaspalvelu) ja bigpocketsco.uk(asiakaspalvelu hieman persiistä).

10. Tomcat

Tomcat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikähän tuossa on taas, kun pitää Princoa dissata oikeen urakalla? Toistasataa Princoa poltettuna Lite-onin LDW-411S-asemalla ja peräti yks coasteri tullut.

Ja nyt nimenomaan puhutaan nierleltä saatavista DVD-r 4x Printed princoista, eikä mistään muista Princon dye:llä olevista "datashit" tms. merkeistä.

11. Adder_78

Adder_78 Guest

Siksi että ne ei toimi kaikilla. Olen kyllä kuullut hieman huhuja että eräät englantilaiset firmat myy b-laadun (tai oikeastaan ö-laadun) princoja, joten voi olla saksalaiset myyvät parempia princoja. Tosin itsekin Saksasta tilailin pienen erän princoja testiin ja eipä se laatu kyllä huimaa ollut. Täyteen ei levyjä voinut polttaa, mutta menivät hyvin tv-sarjojen kopiomiseen tallentavalla dvd-soittimella :D

Princot on saanut huonon maineen koska niissä laatu heittelee paljon, kuten kaikissa halpis levyissä yleensä. Verbatimit ja TDK:t ym ns "paremmat" kiekot taas saavat enemmän kehuja kuin haukkuja. Tosin ne myös maksavat enemmän.

12. Pete77

Pete77 Guest

Mikä mahtaa olla pöytäsoitin? Mulla on kans tuo LG asema ja kyllä on hyviä lättyjä polttanu. Ainoastaan CloneDVD on tehnyt nykimistä, aihioon kuin aihioon. Oon poltellu Ritek, Bulkpaq Princo ja valkoisia Princo levyjä. Kaikki toiminu hienosti muilla softilla, Nero, ECDC. Noi Bulkpaqit nyt on mitä on, DVD-speed käyrät mitä sattuu, mutta jokainen toiminu hienosti pöytäsoittimissa. Ja nuo valkoiset Princot on ollu erinomaisia levyjä. Niin ja pöytäsoittimina on Pioneer 444 ja Fintec halpis cittarista.

Jaa tämä sivu