1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dvd laitteen tv:hen liittämissessä ongelma...

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Hanzul 28.11.2003.

  1. Hanzul

    Hanzul Guest

    Tvssä on 2 scart paikkaa EXT1 ja EXT2.
    EXT1:ssä scartin ollessa elokuvien kohdissa joissa on pimeää tai ruutu on mustana näkyy kuvassa noin puolenvälin paikkeilla vaalea pystyviiva joka on n.reilun 10cm kokoinen muutakin vaaleaa liikettä kuvassa näkyy.
    Kun taas laitan sen EXT2 paikkaan kuvassa ei ole noita häiriöitä mutta kuvan laatu on hiukan huononpi (sen verran kuitenkin että mieluummin pitäisin sitä ext1 paikassa)
    Oman käsityksen mukaan scart paikat pitäisi olla samanlaisia mutta ei kai sitten.
    samaan aikaan on kiinni pleikkari. antenni piuha tulee videoiden läpi.
    ei kai pitäis vaiuttaa koska olen kokeillut asiaa pitämällä pelkkää dvd:tä kiinni tvssä ja silti on vikaa.
    joskus muistaakseni pleikkarin kanssa tuli tv kanavan "haamu ku
    vaa" kuvan taustalle jos oli antenni piuha kiini, mutta ei pitäis olla se nyt kyseessä.
    mulla ei o kyllä nyt mitään hajua mikä juttu toi on eli hyviä neuvoja otetaan vastaan ja kiitokset etukäteen vastanneille...
     
  2.  
  3. dftr6987

    dftr6987 Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2003
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oisko scartti rikki, mulla oli suunnilleen sama ongelma vähän aikaa sitte ku ostin soittimen, se oli joku vanha scartti. No sitten ostin uuden ja alko toimia...
     
  4. dftr6987

    dftr6987 Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2003
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis piuha... Oli rikki.
     
  5. Hanzul

    Hanzul Guest

    uus scart nyt ei paljo maksa, täytyy kokeilla, mut eikös sen kuvan kuuluis silti olla samanlainen molemmissa scart paikoissa?

    onko noilla piuhoilla muuten laadussa kuvan kannalta merkittäviä eroja, kun on noita 4€ säästökarit scartteja ja sitten 30€ elektroniikka liikkeen merkki laatusia scartteja?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.11.2003
  6. dftr6987

    dftr6987 Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2003
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pitäis kyllä olla samanlainen, en tiedä mistä voi johtua. Nissä kalliimissa Scarteissa on minun mielestäni jokainen nasta eristetty toisistaan että kuva oisi mahdollisimman häiriötön. en kyllä ole huomannut eroa. saahan niitä 100 euron scarttejakin mutta... enpä tiedä.
     

Jaa tämä sivu