Hei! Minulla on Tricen DVD-Laite ja siinä olisi yksi pikku ongelma. Laitoin sisälle kokeeksi Madagaskar-elokuvan ja huomasin, että ääni puuttui. Siis taustaäänet tuli, mutta henkilöiden puhe ei. Koitin myös Moottoripyöräpäiväkirjaa niin kaikki äänet pelasivat. Mistäköhän mahtaa olla kysymys? Kiitos vastauksistanne etukäteen!
Valitsitko käytettävän äänen äänivalikosta? Jotkut laitteet ilmeisesti jättävät äänen pois, jollei ole annettu oletusäänivalintaa tai sitten valita leffan alun asetuksista sitä.
Elokuvan alussa pitäisi aina tulla jonkinlainen valikko, missä on myös setup/asetukset tms. Sieltä löytyy myös ääniraidan valinta, eli haluttu puhekieli. Oletuskieli voidaan useimmissa DVD-soittimissa myös valita ja se tapahtuu puolestaan laitteen omasta hallintavalikosta. Koska tuommoinen härveli on minulle outo, niin otapa käyttöohjekirja tassuun, sieltä sen pitäisi löytyä.
Seelvä.. Se on varmaankin kiinni siitä DVD:n omasta äänivalikosta, sillä oon elokuvan alusta koittanu ottaa sitä ääntä ja silti ei tullu :S
Kaiutinasetukset ovat väärin toisto-ohjelmasta tai esim. AC3filter:istä tai FFDshow:sta, tämän takia keskikanava (jossa puhe on) ei kuulu 5.1 ääniraidassa.
Jos elokuvassa ei ole Dolby 2.0 ääniraitaa niin kannattaa kattoa DVD-soittimen asetuksista että se Downmixaa nuo 5.1 äänet 2.0 mallisiksi. Oletin tuossa ylhäällä että tietokoneella on tarkoitus katsella. Pahoitteluni siitä.