Terve. Ostin tänään lg:n kirjoittavan dvd-aseman. Ennestään minulla on tietokoneessa asus dvd-asema. Ongelmana on että kun kirjoittava asema on kiinnitetty tietokoneeseen niin toimii aivan oikein. Mutta kun asus dvd asema on kiinitetään, niin kone ei löydä lg kirjoittavaa asemaa, eli ikään kuin sitä ei olisikaan kiinnitetty. Mistä tällainen voi johtua? Onko se vaan niin että nämä asemat eivät ole yhteensopivia keskenään? Ihme juttu jos noin on, kun minulla aiemmin oli lg:n kirjoittava CD-asema koneessa ja tuo asus dvd asema, niin ne ainakin toimivat keskenään. Haluasin sen takia pitää molemmat asemat koneessa, jotta ei tarvisi dvd elokuvia kopioida ensin koneelle ja sitten polttaa, vaan voisi kopioida suoraan käyttämättä tiedostoa koneella.
Ei pitäsi kyllä olla mitään ongelmia tuossa tilanteessa... Onko ne samassa IDE kaapelissa ja kumpi on orjana jos ovat? Mutta mitä tulee tuohon käyttötarkoitukseen niin ei taida mennä ihan putkeen tuo homma noin...
Ovat samassa ide kaapelissa. Olen vaihtanut paikkoja että välillä lg orjana ja toisinpäin, ei auta vain asus dvd-aseman kone tunnistaa oli se sitten orja tai master. Laittaisin muuten molemmille omat ide kaapelit, mutta ei ole paikkaa kuin yhdelle. Siis eikö dvd levyä voi kopioida niinkuin cd levyä, että toisella lukee ja toisella polttaa?
Kokeile pistää toinen noista samaan kaapeliin kuin kovalevy... En ole nyt ihan varma että onnistuuko tuo suorapoltto noin... mutta tarkoitin enemmänkin että jos poltettavat elokuvat eivät ole jo valmiiksi DVD-R levyillä (eli pienennetty sopivaan kokoon ja CSS salaus poistettu) niin homma ei pelitä... http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/5700
Nyt toimivat molemmat asemat. Molemmat oli määritetty mastereiksi. En tiennyt että tuolta aseman takaa määritetään kumpi slave ja kumpi master, eikä ohjekirjasta ollut apua kun oli cd levyllä eikä asemat toimineet .
[quote Olen vaihtanut paikkoja että välillä lg orjana ja toisinpäin, Molemmat oli määritetty mastereiksi. En tiennyt että tuolta aseman takaa määritetään kumpi slave ja kumpi master [/quote} Meinasin tuohon paikan vaihtoon kommentoida mutta onneksi huomasin sinun jo ratkaisseen pulman ;-) Eikö noissa asemissa enää ole niitä hienoja kuvia siellä IDE liittimen vieressä jossa selitetään mitä ne kaikki nipukat tarkoittaa? [/quote] eikä ohjekirjasta ollut apua kun oli cd levyllä eikä asemat toimineet