DVD-elokuvien 6.1 äänet ja DVD-soittimet

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Atsaloom 27.03.2006.

1. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko yleisesti niin, että jos DVD-soittimen ilmoitetaan tukevan 5.1-ääniä ja soittimessa on optinen(/digitaalinen)-äänen ulostulo, soitin syöttää optistakaapelia pitkin ulos, lähinnä dekooderille, 6.1-ääntä (Dolby Digital Ex 6.1 tai DTS Es/Neo 6.1)?

Mietin vain sitä kun olen ostamassa ensimmäistä pöytä DVD-soitinta, että miten yleisesti DVD-elokuvien enimmillään 6.1-äänet saa laitteesta ulos, kun en ole vielä nähnyt yhtään laitetta minkä olisi ilmoitettu tukevan korkeintaan enempää kuin 5.1-ääntä?

Onko niin, että jos soittimessa on äänen optinen ulostulo, valittaessa elokuvan valikosta 6.1-äänet, soitin aina suotaa optistakaapelia ulos koodattua 6.1-ääniraitaa, joka voidaan sitten, jos laite löytyy, purkaa ulkoisella dekooderilla jossa vain on optinen sisääntulo ja kyseisen formaatin koodinpurkain?

Minulla on Creativen DDTS-100 dekooderi ja S750 7.1 kaiuttimet, ja olen ajatellut hankkia pian Samsungin HD950 DVD-soittimen.

http://www.samsung.com/fi/products/dvd_players/dvd_players/dvd_hd950.asp?page=Specifications

Kiitti avuliaille vastaajille,

2.  
  3. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö kukaan tosiaan osaa vastata kysymykseen?

Yksinkertaistettuna kysymys oli siitä, miten joidenkin DVD-elokuvien harvinaiset 6.1-äänet - kuten esimerkiksi isolla rahalla tuotettujen Taru Sormusten Herrasta special edition -versioden sisältämät 6.1 DTS-äänet - voidaan toistaa DVD-soittimilla?

4. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66

Jaa tämä sivu