1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dvd-elokuvan poltto?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Frisgo 21.11.2005.

  1. Frisgo

    Frisgo Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on koneessa tuollainen http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0968 polttava asema.

    Ja yksinkertainen kysymys: Miten voin polttaa dvd-elokuvan tyhjälle dvd:lle? Olen mennyt ihan sekaisin noiden yksi-ja kaksikerros levyjen kanssa. Mitä ne edes ovat?

    Olisiko joku niin ystävällinen että antaisi minulle helpot ja selkeät ohjeet miten poltan dvd:n? Tai netistä niitä varmastikkin löytyy, mutta mikä niistä ohjeista käy juuri tuolle asemalle?

    Poltto-ohjelmana toimii Nero.
     
  2.  
  3. PjotrT

    PjotrT Guest

    Okei, sulla on muuten sama asema ku mulla ;D!

    Elikkäs ensin rippaat leffan koneelle DVDdecrypterillä vaikkapa (saa täältä ilmaiseksi).. Sitten otat vaikka DVDShrinkin (senkin saa täältä ilmaiseksi) ja otat siihen tiedostot jotka rippasit koneelle. Sitten rupeat pakkaamaan niitä (tai ohjelma hoitaa sen puolestasi melkein kokonaan) ja pistät sen vaan hommiin. Kun se on valmis, sinulla on image tiedosto koneellasi leffasta. Sen poltat Nerolla imagena niin homma toimii. Jos haluat tarkemmat ohjelma kohtaisen ohjeet niin kysy.

    Yleensä elokuvat on poltettu DVD-9 levylle jossa on siis kaksi kerrosta, eli sinne mahtuu n. 8.5gigaa tavaraa. Koska ne ovat kalliita kannattaa käyttää normaaleja DVD+/-R levyjä. niiden koko on 4.5gigaa ja siksi elokuvia pitää usein pakata jotta ne mahtuvat sellaiselle levylle.

    DVDdecrypter ja DVDShrink ovat todella yksinkertaisia käyttää. haluatko niiden käyttöön ohjeet vai jaksatko ne etsiä täältä? Voit myös kokeilla niitä suoraan mutta lue niiden ohjeet ensin mieluummin.

    Tuliko apuja?
     
  4. Frisgo

    Frisgo Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos todella paljon PjotrT viestistäsi! Auttoi todella paljon!

    Nyt tiedän ainakin perusasiat että miten poltan tuon DVD:n. DVDdecrypterin ja DVDShrinkin ohjeet löydän luultavasti itse netistä.

    Mutta sitten toinen kysymys. Jos minulla on jo valmiina joku leffa koneella (hakuohjelmalla haettu) niin miten saisin sen poltettua DVD:lle tekstityksen kanssa?
     
  5. LcD

    LcD Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    1,214
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  6. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Muokkasin otsikkoa hieman paremmaksi.
     
  7. Frisgo

    Frisgo Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos taas vastauksista!

    Tuli vielä mieleen sellanen juttu että kun CD:issä on noita kopiosuojaus-juttuja, niin onko näitä kopiosuojaus-juttuja myös DVD:issä?
     
  8. MissBlue

    MissBlue Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    982
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niissä niitä vasta onkin, mutta iso osa rippausohjelmista ne osaa ohittaa. Yleisesti käytetty on myös AnyDVD erillisenä ohjelmana, jolloin Neron Recodea tms. voi käyttää kopiointiin suoraankin.
     
  9. Frisgo

    Frisgo Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vielä yksi asia on epäselvää.

    DVD Shrinkistä löysin ohjeet, mutta DVD Decrypterin käytöstä minulla olisi vielä kysyttävää. Mikä osa minun pitää valita tuolta MODE valikosta; File,IFO vai ISO? Vai pitääkö minun edes valita mitään tuolta MODE valikosta?
     
  10. NeFer

    NeFer Active member

    Liittynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    1,601
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    lyhyesti:

    file mode = siirtää haluttaessa koko levyn sisällön kovolle
    ifo mode = siirtää leffan kovolle
    iso mode (read, write) = tekee kovolle imagen/polttaa imagen kovolta levylle...

    opas: http://www.doom9.org/index.html?/dvddec.htm
     
  11. Frisgo

    Frisgo Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok.
    Mitä minun mielestänne kannattaisi käyttää?
     
  12. PjotrT

    PjotrT Guest

    Itse teen filut kovolle, ja siitä sitten Shrikillä pakkaan ja poltan.
     
  13. Frisgo

    Frisgo Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vielä yksi kysymys. :)

    Tuossa DVD Shrink-ohjeessa sanotaan:

    "DVD Shrinkin analysoitua levyn, näet ikkunan yläreunassa vihreän palkin. Mikäli yläreunan palkin "lopussa" on kaistale harmaata, kuten näet tämän kappaleen vieressä olevassa kuvassa, olet käsittelemässä DVD-5 -muodossa olevaa DVD-levyä, joka mahtuu DVDR-levylle täysin ilman pakkaustakin. Tässä tapauksessa suosittelemme lukemaan englanninkielisen oppaamme DVD Decrypterin käytöstä DVD-5 -levyjen varmuuskopiointiin.

    Jos jostain syystä osa palkista muuttuu punaiseksi, tarkoittaa se sitä, että levy ei pakkauksesta huolimatta mahdu DVDR-levylle. Tätä ei pitäisi käytännössä koskaan tapahtua, kunhan et ala säätämään pakkaustasoja manuaalisesti."


    Itselläni tuota punaista ei näy. Tarkoittaako tämä että minun pitää tehdä kaikki tuon englanninkielisen ohjelman mukaan? Ja eikö dvd-r levyt ole 4,36 gigaa? Ja tässä elokuva näyttäisi olevan 4463 MB,eli 4,46 gigaa. Eihän elokuva siis mahdu levylle ilman pakkaamista.

    Toivottavasti edes joku tajus tästä viestistä jotain. :D
     
  14. LcD

    LcD Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    1,214
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos punaista ei näy, niin silloin dvd shrink on saanut leffan pakattua automaattisesti dvd-5:lle sopivaksi. Pistä polttaa vaan Shrinkillä.

    EDIT: Ja laatuahan saisi parannettua, kun poistaisit dvd:ltä turhia ääniraitoja ja tekstityksiä. Nythän laatu on jossain 50-60%:ssa, eikö?
     
    Viimeksi muokattu: 25.11.2005
  15. PjotrT

    PjotrT Guest

    Levylle mahtuu todellisuudessa juurikin se 4.46 gigaa jonka se Shrink tekee. Kokemusta on. Tosin nyt hoidan hommat mieluummin Rebuilderilla, vaikka onkin TODELLA hidas.. Laatu Shrinkissä on mielestäni kuraa. :D
     
  16. jurp2

    jurp2 Member

    Liittynyt:
    22.07.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis laatu Shrinkissä kuraa? Olen käsittänyt että laatu on hyvä :-( Jos haluaa menut + extrat niin onko tuo Rebuilder käypä ohjelma? Olen tehnyt levyjä Shrinkillä ja ainakin tosta kuvaputkitelkkarista kuva on ok...
     
  17. PjotrT

    PjotrT Guest

    No on verrattuna Rebuilderiin!!! Minun mielestä huomaa miten puuroutuu kuva aina Shrinkin jäljiltä... tämä siis vain mielipiteeni!
     
  18. jurp2

    jurp2 Member

    Liittynyt:
    22.07.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ookei, sait vakuuttuneeksi, täytyy kokeilla. Mut pystyykö sillä kuten Shrinkillä polttamaan myös menut ja extrat?
     
  19. PjotrT

    PjotrT Guest

    joo....

    MUTTA!!! varaudu että kestää. Minulla huonoimmalla laadulla kestää 9 tuntia :D
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.11.2005
  20. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    CloneDVD:llä kopioidessa ei mene kuin 20min ja parhaalla laadulla.. Et suosittelen sitä enkä mitään muuta ohjelmaa.

    Ja suojauksen purkuun AnyDVD.
     
  21. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos shrinkillä on kutistanut leffan, niin pystyykö kutistamisen jälkeen polttaan leffan vielä dvd-decrypterillä?

    Eli tarkemmin selitettynä:
    1.elokuva on kopioitu kovalevylle dvd.decrypterillä
    2.kutistettu dvd-shrinkillä
    3.pystyykö decrypterillä etsimään nykysen tiedoston shrinkin jäljiltä ja polttaan sen tyhjälle levylle?
     

Jaa tämä sivu