Mulla on Liteonin DVD asema, ja LG:n polttava..no niin, itse ongelmaan. Eli toimivat ihan hyvin noin niinku asennettaessa pelejä sun muuta tavaraa ja pelattaessa, mutta sitten kun laitetaan DVD/Audio levy sisään niin äänet pätkii ja DVD levyssä lisäksi myös kuva. Olen yrittänyt hakea emolle jotain kaikenkorjaavaa ajuria ja laitteille mutta mikään ei tunnu korjaavan. Edellisessä konepaketissani (emo: MSI k7 turbo tjsp.) DVD asema teki samaa kun laittoi IDE kaapelissa slaveksi mutta kun nakkas IDEn päähän ja laittoi primary asemaksi niin hyvin pelas. Mistä moinen mysteerinen ongelma..kertokaa oi armon gurut. Kiitos.
Syytä on vaikea mennä yht'äkkiä yksilöimään, mutta emolevyn, tai paremminkin piirisarjan ajurit ja DVD:n firmware ajurit päivittämällä vois aloittaa. LiteOnin asemiin saa firmwareja osoitteesta http://www.liteon.com/prod/getDriver.do?xml_id=4_4 Millaset IDE-kaapelit sulla on? Lattakaapelit, vai erotellut kaapelit? Silläkin voi olla vaikutusta asiaan. EDIT: typoja.
lattakaapelit on, pitää testata tota kun pääsee kotiin, tuskin tietenkään alkaa toimiin mut ihmeellinen ongelma :/
Tuntuu aika kaukaa haetulta, mutta periaatteessa on mahdollista etta lattakaapelissa tulee niin paljon häiriöitä aseman ollessa slavena, että tiedonsiirtonopeus hidastuu oleellisesti. Ehkä IDE-kaapeleiden vaihtaminen eroteltuihin voisi olla myös järkevää. Rehellisesti sanoen en ole koskaan kuullut, että kennelläkään olisi ollut ongelmia kaapeleista johtuen, mutta...