Mulla on tavallinen dvd-asema mutta siin on erillaiset litännät kun tos mun emos! Helpommin sanottu siin ei ole sitä IDE-lattakaapelia siis siihen dvd/cd-aseman tarkoitettua. siin on vaa kovalevyille ja floppi-asemalle IDE-kaapelia. siin on sata-liitännät, mutta ei ole tavallista cd/dvd-aseman-liitäntöjä.
siis mitä tavallisia liitäntöjä? laitat vaan dvd-asemasta SATA kaapelin emoon ja powerista molexi dvd-asemaan
siis mä meinaan et dvd-asemani on niin vanha et siihen ei voi liittä sata-liitäntöjä! saisko jostain sellaisen adapterin et se muutta sen dvd-aseman liitäntöjä sille, et saan liitetty siihe sen SATA- ja molexin?? ja paljo sellaiset maksaa? mietin vaa et kumpi tulis halvemmaks: ostaisko uuden dvd-aseman vai sen adapterin?
Emo on kyllä ajateltu että sata kovo ja ide on vanhaa dvd asemaa varten. Jos sulla on siinä kiinni ide kovo, niin slavenä se cd/dvd asema samaan kaapeliin, semmoiseen missä on 3 liitintä. Ja kovo masteriksi. Aikanaan kyllä polttavia cd asemia (tai niiden polttosoftia) oli semmoisia ettei ne pelittäneet kuin masterkis jumpperoituna.
Mikset laita niin kuin BforeDusk sanoi? Niin pääset helpommalla, jos voon nykeinen DVD-asema toimii ja passaa