Eli mikä näistä asemista olisi paras. Hintaluokka on noilla 120-150€. Pioneer DVR-A06 (DVR-106) 4x/2,4x/12x IDE DVD±RW Write Speed DVD-R: 4x Write Speed DVD-RW: 2x Write Speed +R: 4x Write Speed +RW: 2.4x Write Speed CD-R: 16X Write Speed CD-RW: 10x NEC ND-1300 4x/2,4x DVD±RW Write Speed DVD-R: 4x Write Speed DVD-RW: 2x Write Speed +R: 4x Write Speed +RW: 2.4x Write Speed CD-R: 16X Write Speed CD-RW: 10x LG GSA-4040B 4x/2,4x/12x IDE DVD±RW/RAM Write Speed DVD-R: 4x Write Speed DVD-RW: 2x Write Speed +R: 4x Write Speed +RW: 2.4x Write Speed CD-R: 24X Write Speed CD-RW: 12x Write Speed RAM: 3x Liteon LDW-411S 4x/4x/12x IDE DVD±RW Write Speed DVD-R: 4x Write Speed DVD-RW: 2x Write Speed +R: 4x Write Speed +RW: 4x Write Speed CD-R: 40X Write Speed CD-RW: 24x Lite-on on nopea, mutta olen kuullut pioneeria kehuttavan... joten ei ole vielä ihan tietoa minkä ostaisi. Niin ja onko tosta LG:n RAM ominaisuudesta hyötyä oikeassa käytössä?
Mikäli ei RAM formaattia tarvitse, on pioneer ehkä laadukkain, vaikka ei mikään noista huono ole. RAM on paras DVD formaatti varmuuskopioiden tekemiseen.
mä voisin suositella tota NECin asemaa, ei o ollu mitään ongelmia sen kanssa. Neroa olen sen kanssa käytellyt, viimeisin 5-versio.
Olen itse ollut tyytyväinen LG:n asemaani, mutta se on ollut nirso 4x polton suhteen. Pioneerista olen kuullut, että polttaa vaikka näkkileipää 4x:na ja hyvällä laadulla. Ehkä se kuitenkin, jos RAM ei ole sinun juttusi...
Tuosta listasta taitaapi LG ja Pioneer olla parhaimmat, josta luultavasti pioneer vetää pidemmän korren... itsellänikin tuo pioneer 106 asema ja ilman ongelmia 200+ kiekkoa polteltuna
TEAC 50D on identtinen tuon pioneerin kanssa. Itse hommasin sellasen (128eur) ja päivitin siihen pioneerin aluevapaan firmwaren.
TEAC DV-W50D-002 CD-R: 16x CD-RW: 10x DVD+R: 4x DVD+RW: 2,4 DVD-R: 4x DVD-RW: 2,4 Tälläsen löysin ja taitaa olla halvin. http://www.teac.com/DSPD/4X-DVD-R-RW-Drive_NewDLX.htm