Dual channelina vai ilman

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Recil 15.11.2005.

1. Recil

Recil Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nykyisessä koneessani on 1gt (2x 512mb) 400mHz muistia joka toimii dual channelina. Emona on Abitin NF7-S V2.0 Nyt olisi tilaisuus vaihtaa toisen 512 kamman tilalle 1gt kampa, jolloin muistit eivät enää toimisi dual channelina (kertokaa jos olen väärässä) mutta 512mb lisäys antaisi kuitenkin lisäpotkua. Mielipiteitä siitä onko tässä lisäyksessä järkeä? Itse olen käsittänyt että dual channel ei juuri nopeuta muistin toimintaa, varsinkaan vanhemmissa socket-A emolevyissä ja erillistä näytönohjainta käytettäessä. Kiitos!

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Joo ei tuolla DualChannel:illa kovin suuri merkitys ole Socket-A emolevyissä. Tiedä sitten onko tuosta muistin lisäyksestäkään aivan hirveästi hyötyä.

4. Recil

Recil Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä tuosta varmaan hyötyä on jos ei dua channelista juuri hyödy. Lisämuistihan ei koskaan ola pahaksi, varsinki kun oma muistin käyttö lähentelee usen 90% rajaa.

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jos muistin käyttö lähentelee pahimmillaan FYYSISEN muistin 90% rajaa, ei lisäyksestä vielä ole mitään hyötyä.
    Jos taas 90% kokonaismuistista (mukaanlukien virtuaalimuisti), eli Windows swäppää jo osan muistin sisällöstä kovolle, niin lisämuistista saatava nopeushyöty on suurempi kuin DC:n menettämisestä aiheutuva haitta.

6. Recil

Recil Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuli sitten lisättyä se kapula ja tuntuu auttavan varsin selvästi. Ja juuri kokonaismuistin määrästä oli kyse.

Jaa tämä sivu