Kannattaako tuolla shrinkillä varmuuskopiota poltettaessa ottaa elokuvaan mukaan tuo DTS 5.1-ch?? Vai kannattaako pelkästään ottaa tuo AC3-ch? Mitä eroa näillä on käytännössä? Tuo DTS vie kyllä hirveästi tilaa ja shrinkki aluksi ehdottaa ettei sitä otettaisi mukaan. Entä kannattaako tuo DTS polttaa ajatellen vaikka tulevaisuutta jos ostaa uuden kotiteatteri paketin niin onko siitä DTS:stä mahdollisesti jotain hyötyä?
No, itse olen päättänyt olla ottamatta DTS ääniä mukaan, koska ne vievät juuri paljon tilaa. Tosin, kun katson leffoja, niin kuuntelen aina DTS:sää, koska jotenkin vaan siinä on muhkeammat soundit. Tosin ei DD sille, niin hirveästi häviä. Ja jos lainailee noita leffojaan kavereille, joilla ei ole kotiteatteria, niin nehän ei kuule mitään, joa on pelkkä DTS ääni. Jos kaikilla olisi DTS:sää tukevat soittimet ja vahvistimet, niin silloin valitsisin kyllä DTS:sän, mutta nyt tyydyn Dolby digitaliin, joka on myös hyvä.
Itse jätän aina leffaan ainoastaan dts-ääniraidan (jos siis pystyy valitsemaan) juurikin paremman äänenlaadun takia. Kuvasta voi mielestäni vähän tinkiä. Ja itse en ainakaan välitä yhtään et voiko kaverit katsoa noita leffoja. Itsellenihän mää ne poltan.