download.fi:n linkit haittaohjelmiin

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi Esa_H 02.10.2018.

  1. Esa_H

    Esa_H Member

    Liittynyt:
    27.07.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkohan jokin peruste sille, että download.fi:ssä moni latauslinkki osoittaa ihan muuhun kuin alkuperäiseen pakettiin? Ainakin Paint.Net:in mukana tuli kylkiäisenä haittaohjelma.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,218
    Kiitokset:
    1,213
    Pisteet:
    243
    Siellä on kaikenlaista latausavustajaa, ym. muuta roskaa kai kaikissa ladattavissa ohjelmissa. Minä en lataisi sieltä enää mitään, koska ei voi olla varma, mitä tulee mukana.
    Yleensä kaikki ohjelmat on syytä ladata aina suoraan ohjelman omalta kotisivulta, kuten Paint.Net täältä https://www.getpaint.net/ ei tule mitään ylimääräistä mukana.
     
  4. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    855
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Vissiinkin saavat pientä korvausta latausohjelman lisäämisestä näihin ohjelmiin? Ennen ei ollut ja silloin pystyi melko turvallisin mielin lataamaan ohjelmia jotka latautuivat sellaisenaan ilman kylkiäisiä (paitsi ohjelman tekijöiden omat mahdolliset).
     
  5. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,637
    Kiitokset:
    689
    Pisteet:
    123
    Jep,lataa Download.fi,stä,niin saat paskaa kaupanpäälle.
    Huonoon suuntaan on menty.Taivas varjele,mitä sieltä tulee.:cool:
     
  6. Nice2BHi

    Nice2BHi Member

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,218
    Kiitokset:
    1,213
    Pisteet:
    243
    Kokeilin ladata viittä eri ohjelmaa ja joka kerta sain seuraavan sivun, mutta ohjelmaa en sieltä saanut.
    Remove this 3.PNG
     
  8. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Latasin uuteen läppäriin monia ohjelmia ja Unlockerin kohdalla sattui olemaan download.fi, yksi alkupään vaihtoehdoista ja aloitin latauksen siitä, jonka Malwarebytesin taustalla jatkuvana toimiva, maksullinen versio torppasi
    välittömästi, kertoen latauksessa olevan PUP:n, otin kuitenkin riski ja otin ohjelman pois päältä latauksen ja asennuksen ajaksi ja sain Unlockerin asennettua. En vielä ole ehtinyt ajaa läppärillä Malwarebytesiä läpi, että en tiedä jäikö piilemään tuo Dovnload.fi latauksen kautta tullut pup, selviää kai seuraavassa Malwarebytesin ajossa.
    Hieman kuitenkin ihmetyttää tämäkin kylkiäinen, jota täältä tarjotaan evääksi koneelle...
     
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,218
    Kiitokset:
    1,213
    Pisteet:
    243
    Et voi olla tosissasi. Poista koko Malwarebytes, jos et käytä sitä siihen, johon se on tarkoitettu. Otat haittaohjelmia ihan tarkoituksella koneellesi.
    Täällä asiasta on kirjoitettu, silti käytät palvelua. Kannattaisi nyt jo uskoa, että jättää Dowload.fi käyttämättä, kaikki ohjelmat saa ladattua niiden omilta sivuilta.

    Ei silti, en oikein ymmärrä Unlockerinkaan käyttöä, kukin omalla tavallaan.
     
  10. KBH5050

    KBH5050 Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Niin, makuasia sanoi kissa, kun per..ttään nuoli ;).
    Tuo Malwarebytes(virusohjelmat erikseen tietysti ja jotain muutakin), joka on kaikilla viidellä(pari niistä varakoneena) pöytäkoneellamme ja parilla läppärillämme, ikuisilla päivityksillä versiona, on oiva ohjelma ja pitää ne pahimmat pöpöt poissa, luulisin, nuo pupit, riippuen ohjelmasta, olen sallinut, eivät ole laitteita hidastaneet, eivätkä vahinkoa aiheuttaneet, edes vuosien saatossa, toivotaan, että näin menee edelleen ja jo vuosia eläkkeellä olleena minulla ei ole mitään salaisuuksia, joista mahdolliset vakoilijat hyötyisivät, pankkiasiointi tietysti voisi olla sellainen, mutta uskon omilla toimillani ja eri ohjelmien avulla välttäväni nekin karikot...

    Mitä Unlockeriin tulee, olen saanut sillä järjestelmänvalvojana suoritettuna, poistettua paljon tiedostoja, joita muutoin olisi ollut hankala poistaa ja olen todella tyytyväinen ohjelmaan, senkin olen asentanut kaikkiin laitteisiin ja minulla on kyllä yhdellä laitteella tallennettuna asennusohjelma, mutta en alkanut nyt sieltä kopioimaan, vaan oikaisin nopeimman reitin kautta.
     

Jaa tämä sivu