Kysymys Doom 3 Mod pelaajan askeleen äänet

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi cbmhtj 27.04.2021.

  1. cbmhtj

    cbmhtj Member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Hei

    Otetaanpas esille vanha (ja hyvä) peli eli Doom 3 (EI BFG Edition versio)!

    Asensin pelin Windows 10 koneeseen pitkästä aikaa. Sekä aloin kasailemaan eri pikkumodeista yhden ison modin. Kuten HardDoom3, Duct Tape, Classic Shotgun, U-E-Q Mod, jne.

    Sekä korjailin ja parantelin mahdollisuuksien mukaan pikku bugeja esimerkiksi eri PDA:han, tein päivityksiä joihinkin PDA emaileihin joissa puhutaan Martian Stuffeista eli kaapin avauskoodin (kyseinen nettisivu josta koodin sai ei ole enää ollunna toiminnassa),

    Plasmaguniin laitoin hiukan enemmän ns. "hehkua", jolloin se luo pimeissä käytävissä aavemaista tunnelmaa.

    Äänipuolella joihinkin OGG tiedostoihin miksausta Audacity ohjelmalla, aseitten äänissä on potkua, eri aseissa on filkkari mutta antaa toisenlaisen valokiilan riippuen aseesta. Mutta filkkaria ei ole singossa, BFG ja kranaatissa sekä plasmagunissa.
    Aseesta riippuen vihollisen ruumis jääpi esille tai sitten muuttuu verimössöksi.

    MUTTA yhteen en ole vielä tyytyväinen ON pelaajan askeleen äänet pinnasta riippumatta, joka on aina samanlainen kävelet sitten metallilla, hiekalla tai muulla vastaavalla pinnalla.
    Kaiken lisäksi saappaan ääni jotenkin sellainen tepsutteleva vaikka kävelet metallisella pinnalla on jotenkin vain korni.

    Olen yrittänyt etsiä netistä sellaista modia, jossa olisi puhtaasti pelaajan askelten äänet eri pinnoilla mutta ei vain löydy.

    Tietääkö kukaan sellaista hyvää modia jossa olisi erilaisia askelten ääniä eri pinnoilla, jotka voisi liittää yhteen ja samaa mod tiedostoon (jonka olen nimennyt sopivasti pak008HardDoom3)
     
  2.  
  3. cbmhtj

    cbmhtj Member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Paljon on luettu tätä thdreadiä mutta kommentteja ei ole tullunna.

    Noh, eniwei löysin lopulta pitkän ja todella hankalan etsinnän jälkeen sellaisen modin, josta sain poimittua askelten eri äänet sekä muokattua ne varsinaisiin .def, .mtr ja .sndshd -päätteisiin tiedostoihin.

    Mutta voisiko joku kertoa, että mikä tarkoitusta noshadow käskyllä on?

    Tuo käsky löytyy mm. characters.mtr, monsters.mtr ja niin edelleen eri tiedostoista. Nuo tiedostot sijaitsevat materials -kansiossa.
    Yleensä tuo komento on noselfShadow -käskyn jälkeen.

    Sen kyllä tiedän, että jos tuon noselfShadow käskyn eteen laittaa kaksi kauttaviivaa (//) tai poistetaan koko rivi niin pelissä eri hahmoilla on ns. itse varjostus käytössä.

    Mutta tuo noshadow -käsky mihin ihmeeseen se oikein vaikuttaa ja sen merkitys oikein on? netistä en ole löytänyt mitään tietoa tuosta käskystä.

    Vai onko tuolla käskyllä joku yhteisvaikutus noselfshadow käskyn kanssa?
     
  4. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Heh tää on kuule sen verran hiljainen foorumi, että ei kannata yllättyä jos ei tuu vastauksia, varsinkin kun kysymyksesi ei ole ihan sieltä yleisimmästä päästä. Luultavasti tiedät aiheesta enemmän kuin 99.9% tänne kirjoittavista.

    Että saisit kunnollisia vastauksia kysymykseesi, olisi varmaan hyvä etsiä jokin pelien modaamiseen ja ehkä muutenkin koodaamiseen liittyvä foorumi. Alla pari paikkaa, en sitten yhtään tiedä minkämoisia ovat.

    https://gbatemp.net/forums/computer-programming-emulation-and-game-modding.268/

    https://forum.xentax.com/viewforum.php?f=24&sid=cef494b973aba4ad08628ea21b589d11

    Kotimaisista nyt ei tule mieleen kuin techbbs, siellä saattaisi kuitenkin tulla vastauksia aiheeseen.

    Luultavasti toki tiedätkin jo noita paikkoja.

    Uteliaisuuttani katsoin tuosta noshadowista juttuja. En tiedä liittyykö alla oleva linkki samaan mutta tulipahan vastaan. Ei se toki ole vastaus kysmykseesi, mutta kuitenkin.

    https://eslint.org/docs/rules/no-shadow
     
    Viimeksi muokattu: 12.05.2021

Jaa tämä sivu