1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DNA/KPY DC++, Emule, Kazaa imurointi nopeudet

Viestiketju Yleistä keskustelua P2P-ohjelmista -osiossa. Ketjun avasi juha95 16.01.2005.

1. nikkeli1

nikkeli1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä nyt harmittaa! Nyt vasta tajusin, että minua on kusetettu rankasti. DC++-lataukset hyytyivät minulla noin pari kuukautta sitten. Vika on sama kuin monella muulla: aluksi tulee ruhtinaallisella 2 KiB/s nopeudella, ja minuutin kuluttua ei tule enää mitään. Yritin epätoivoisesti asennella eri dc++-versioita, mutta mikään ei auttanut. Sen jälkeen en ole ladannut juuri mitään tiedostoja pariin kuukauteen. Nyt yritin uudelleen saada dc++:n toimimaan, tuloksetta. Sitten huomasin tämän viestiketjun ja karu totuus paljastui: syyllinen on KPY. Nyt kyllä loppui KPY:n dna laajakaistan käyttö! Ei tällaista paskaa olisi pitänyt ikinä ottaakaan. Kyllähän tämä jonkin aikaa toimi, mutta kun ei toimi enää, en taatusti jatka tyhjästä maksamista. Täytyy ottaa Sonera tai Elisa. Kai ne sentään toimivat? Asun Jyväskylän maalaiskunnassa.

2.  
  3. Ebax

Ebax Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tossa luin että joku kirjoitti että että jonkun aikaa pystyy uppimaan ja lataamaan täysiä ja sitte yhteys hidastuu ja lopulta katkee ja sitte joutuu buuttaan koneen ja netti boksin... mulla toi ainaki johtuu siitä että yritän uppia yli 35kb/s elikkä siis boksi "yli kuumenee" tai jotain ja yhteys mulla on 2mb/512kb sonera @HML ja mulla tohon buutti hommeliin riittää se et buuttaa boksin ja sitte ku se o taas ylhääl niin avaa komentokehotteen ja kirjottaa ipconfig /renew joka siis uudistaa ip:n! Elikkä siis kannattaa noilla joilla se hidastuu ja katkee nii rajottaa sitä uppia :) (siis jos esim soneran tai elisan yhteys) taikka sitten hankkikaa adsl 2+ boksi kaverilla oli meinaa samaa vikaa kun mulla mutta se hankki tommosen ja nyt uppii 512kb upilla kiltisi 63kb/s ;D

4. muxfolder

muxfolder Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mulla ainakaan suoranaisesti vaikuta latausnopeuksiin toi uppiminen. En tietenkään ihan täydellä kaistalla edes upi mitään sillä olen rajoittanut kaistaa vähän alle maksimin. Kuten olen jo täällä useammin todennut, donnikaista on se mitä on rajoitettu. Näyttää muuten sille että joku viikko pari sitten tota latauskaistaa olisi vieläkin enemmän kutistettu. Tällä hetkelläkin lataa vain 8 kiloa maksimissaan ja vain hetkellisesti saattaa mennä sen yli. Lähteitä noissa on ihan kiitettävästi joten ei pitäisi olla siitä kiinni. Toi boxin buuttaaminen ei ole kyllä mulla auttanut.

5. kamistar

kamistar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    gnut gnut mulla ei oo ollu juurikaan ongelmia shareazaan kanssa

6. kamistar

kamistar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

7. kamistar

kamistar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

8. pullis

pullis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli sama vika joskus kevät talvella. Sitä kesti jotain puolitoista viikkoa ja sen jälkeen kaikki on pelannut normaalisti. Itselläni Dna-Kuopio 2/512 yhteys. Viikonloppuna latailin dc++:ta ja tuli kaistan täydeltä. Tänään en ole kokeillut mut jotain vikaa varmaan yhteyksissä on.

9. litucca

litucca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    1/512 dna löytyy. Joka ohjelmalla tulee kaistantäydeltä. 150kt/s on keskimääräinen imutus nopeus. Ja uppi on 70kt/s. Piti vain soittaa kerran kpo:lle että muuttivat yhteyden kaksi suuntaiseksi.

10. litucca

litucca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    1/512 dna löytyy. Joka ohjelmalla tulee kaistantäydeltä. 150kt/s on keskimääräinen imutus nopeus. Ja uppi on 70kt/s. Piti vain soittaa kerran kpo:lle että muuttivat yhteyden kaksi suuntaiseksi.

ja piru tuli sitte kahesti. :S

Viimeksi muokattu: 22.08.2005
  11. PesonenJr

PesonenJr Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko nyt niin (tätä threadia luettuani) että esim. kaapeliyhteyteni ruotsalaiseen teliasoneraan on P2P käytössä rajoitettu niin että Kazaa tökkii 1 kt/h ja Shareaza toimii sen kaksi minuuttia ja yhteys ja IP:t poikki vain sen takia että saadaan P2P liikennettä karsittua.

Ihan vakavasti ajateltuna osaako kukaan sanoa miksi tuo Shareaza hukkaa IP:t niin ettei auta muu kun vetästä motikka irti sähköistä ja alottaa uudelleen. Olen jo kokeillut kaikki Shareazan tukisivuilla olevat niksit.

12. tommy17

tommy17 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Alkoi tuo dna kaapeli tökkimään muulin kanssa siinä määrit,et meni liittymä vaihtoon...ei töki enään!!!!

13. pietila

pietila Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä dna 2/512 (oulu) lataa dc++:sta melkeen aina 250-260kt/s tai siis ei niiltä kellä on huono netti, mutta torenteista ei tuukku 2-4kt/s

14. jannne

jannne Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaahas, on mennyt sitten fysiikanlait rikki.

15. vempula

vempula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ittellä DNA/KPY eikä oo mitää valittamista nopeudessa, yhteys kyl pätkäsee kerran päiväs :(

16. aleksiho

aleksiho Guest

Ota sonera. Mulla on soneran 512/512 linja ja tavaraa tulee koko kaistan täydellä niin eMULE:lla kuin torrenteilla.

17. litucca

litucca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse en soneraan enää koske pitkällä tikullakaan! Soneran 512/512 netillä lataus nopeus oli niin huono(imutti jotain max.55kt/s). Kun taas dna 512/512 otti n.70kt/s.

18. jannne

jannne Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos sillä 70 kt/s tulee, niin ei se mikään 512-liittymä enää ole...

19. litucca

litucca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No 512 nettinä dna sen ilmoittaa. =)

20. aleksiho

aleksiho Guest

Kuinka tuo kaistan leveys oikein lasketaan onko siinä jaon ja lataamisen yhteen laskettu nopeus. Mulla on sillä 512/512 linjalla lähetys ja lataus yhteensä 90kt/s.

21. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    512/8=64 kt/s Eli tuota lujempaa ei voi tulla 512:sella yhteydellä, jos tulee niin se on luokiteltu esim. megaseksi.

Viimeksi muokattu: 30.08.2005

Jaa tämä sivu