Tilasin viimeviikon perj. DNA 30M Kaapelilaajakaistan, kampanja hintaan (0 eur. avaus, modeemi kaupanpäälle jne.) Koska olen vanha asiakas ja minulla on ennestään DNA 2M ADSL -liittymä, myyjä neuvoi minua sanomaan ADSL:n irti vasta kampanja ajan jälkeen saadakseni edun. DNA:n sivulta lainattu sopimusteksti lyhennettynä: Kaupat siis tehtiin ja sain modeemin mukaani. Liittymä ei kuitenkaan auennut ja soittelin ympäriinsä sekä kävin kaupassa uudestaan, asiat luvattiin korjata ja liittymä avata. Sitten DNA:lta soitettiin ja ilmoitettiin että ei käy! DNA siis haluaa perua jo tehdyn kaupan ja vetoaa myyjän tekemään virheeseen. Itse tulkitsen olevani UUSI DNA kaapelilaajakaista asiakas. Mitä jos hakisin kaupasta litran maitoa alennettuun hintaan ja kauppias soittaisi perään ja pyytäisi minua palauttamaan liian halvalla myydyn tuotteen?? Eikö näillä operaattoreilla ole mitään häpyä? Eivätkö ne tarvitse muita kuin uusia asiakkaita?
"Tarjous ei koske kampanja-aikana irtisanottuja tai peruttuja" <--En ole irtisanonut tai perunut mitään. "ja samalle asiakkaalle tai samaan talouteen uudelleen avattuja palveluita,"<-- En myöskään ole avannut uudelleen mitään palveluja "eikä myöskään vaihtoa eri laajakaistatuotteiden välillä." <--Enkä vaihtanut yhtään mitään, ADSL tilaus on yhä voimassa. Olennaista tässä on se, että DNA haluaa perua jo tehdyn kaupan. Jos myyjä on tehnyt virheen, siitä vastatkoon myyjä, en minä.
No kyllä vaihdoit. Otit nopeamman liittymän entisen tilalle, jolloin kauppasi mahtuu eikä myöskään vaihtoa eri laajakaistatuotteiden välillä ns. pykälän sisään. Tuolla perusteella DNA tulee kieltäytymään toimittamasta uutta liittymääsi tarjoushinnoin/ehdoin. Totta. Myyjän joka edustaa/myy DNA:n tuotetta tulee ja pitää tietää mitä myy ja millä ehdoilla ilman, että asiakas joutuu kärsimään myyjän mokailusta, joten myyjään voi kohdistaa syytöksiä. Tosin ei tule johtamaan mihinkään. Tulee pitkä ja hankalasti tarvottava suo eteen, ennenkuin kumpikaan ( DNA ja/tai myyjä ) suostuvat myöntämään virheensä asiassa.
Vaikkakin tuote vaihtuu niin jos halutaan pilkkua viilata, niin tuo nopeuden nosto -kohta täyttyy myös tässä tapauksessa, 2M letku vaihtuu 30-megaiseksi. Mutta silti, kyllähän tuo vaihtopykäläkin tässä tavallaan täyttyy, vaikket vielä ADSL:ää irtisanonutkaan. Itse näkisin niin, että siinä vaiheessa jos pitäisit tätä ADSL:ää koko tuon uuden sopimuksen sopimuskauden ajan (18kk) silloin ei tuo vaihtopykälä täyttyisi. Myyjän mokahan tämä on, ei siinä sen kummempaa. EDIT: Nuo sopimusehdot on ne kaiken a ja o. Periaatteessa sama vaikka myyjä lupaisi sinulle kuun taivaalta, et saa sitä jos ei sitä ole sopimusehdoissa määritelty. Se on sitten myyjän oma moka ja häpeä jos on luvannut jotain mikä ei olekaan mahdollinen.
No jos entinen, kokonaan eri tekniikalla toteutettu liittymä on edelleen aktiivinen, eikä sitä ole irtisanottu. Niin eihän siinä kyllä mitään vaihtoa tuotteiden välillä ole tapahtunut. Eihän DNA tässä vaiheessa edes voi tietää mitä oikeasti aijot sen entisen liittymän kanssa tehdä, voihan olla että uusi kaapeliliittymä vaikka osoittautuukin sinulle sopimattomaksi tai haluat vaikka varmistaa internet-yhteyden toimintaa hankkimalla toisen liittymän eri tekniikalla Toisaalta vanhoillekin asiakkaille annetaan monesti tarjouspaketteja, jos tekee uuden määräaikaisen sopimuksen... Ei kyllä kannata antaa periksi kovin helpolla, ota yhteys kuluttaja-asiamieheen.
No niin. Homma hoitui täyttämällä kaavake: https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/web_lomake.aspx Ei ollut kovin pitkä ja hankalasti tarvottava suo. DNA joutui toimittamaan myymänsä tuotteen kuten kaikki muutkin kauppiaat joutuvat. Mutta alkaako se suossa tarpominen tästä?: Yhteys toimii ajoittain täydellä nopeudella ja lopahtaa sitten täysin.
Merkillistä. Bootin jälkeen tulee aivan eri tulos: Mistähän tuota vikaa alkais selvittämään? Mottukka on Cisco EPC3000
Siltä varalata, että jollain muulla ilmenee sama nopeusongelma... Syyllinen oli Zonealarm / Vista yhdistelmä. Palomuurin vaihto poisti probleeman.
Ei ollut kovin pitkä ja hankalasti tarvottava suo. DNA joutui toimittamaan myymänsä tuotteen kuten kaikki muutkin kauppiaat joutuvat. Mutta alkaako se suossa tarpominen tästä?: Yhteys toimii ajoittain täydellä nopeudella ja lopahtaa sitten täysin. [/quote] Hieno juttu ettet antanut periksi. Oletko jo irtisanonut ADSL-liittymän ja kuinka se onnistui? Onko nopeudet pysyneet kohdillaan?