DNA Kaapelilaajakaista huijausta.

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Whiskey 02.12.2009.

  1. Whiskey

    Whiskey Member

    Liittynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tilasin viimeviikon perj. DNA 30M Kaapelilaajakaistan, kampanja hintaan (0 eur. avaus, modeemi kaupanpäälle jne.) Koska olen vanha asiakas ja minulla on ennestään DNA 2M ADSL -liittymä, myyjä neuvoi minua sanomaan ADSL:n irti vasta kampanja ajan jälkeen saadakseni edun.

    DNA:n sivulta lainattu sopimusteksti lyhennettynä:

    Kaupat siis tehtiin ja sain modeemin mukaani. Liittymä ei kuitenkaan auennut ja soittelin ympäriinsä sekä kävin kaupassa uudestaan, asiat luvattiin korjata ja liittymä avata.

    Sitten DNA:lta soitettiin ja ilmoitettiin että ei käy! DNA siis haluaa perua jo tehdyn kaupan ja vetoaa myyjän tekemään virheeseen. Itse tulkitsen olevani UUSI DNA kaapelilaajakaista asiakas.

    Mitä jos hakisin kaupasta litran maitoa alennettuun hintaan ja kauppias soittaisi perään ja pyytäisi minua palauttamaan liian halvalla myydyn tuotteen??

    Eikö näillä operaattoreilla ole mitään häpyä? Eivätkö ne tarvitse muita kuin uusia asiakkaita?
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2009
  2.  
  3. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitä kohtaa tästä et ymmärtänyt?
     
  4. Whiskey

    Whiskey Member

    Liittynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    "Tarjous ei koske kampanja-aikana irtisanottuja tai peruttuja" <--En ole irtisanonut tai perunut mitään.

    "ja samalle asiakkaalle tai samaan talouteen uudelleen avattuja palveluita,"<-- En myöskään ole avannut uudelleen mitään palveluja


    "eikä myöskään vaihtoa eri laajakaistatuotteiden välillä." <--Enkä vaihtanut yhtään mitään, ADSL tilaus on yhä voimassa.

    Olennaista tässä on se, että DNA haluaa perua jo tehdyn kaupan. Jos myyjä on tehnyt virheen, siitä vastatkoon myyjä, en minä.
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2009
  5. Ozss

    Ozss Regular member

    Liittynyt:
    03.05.2007
    Viestejä:
    391
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mitä kohtaa Dreamlore ei tästä ymmärtänyt? :)
     
  6. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No kyllä vaihdoit. Otit nopeamman liittymän entisen tilalle, jolloin kauppasi mahtuu eikä myöskään vaihtoa eri laajakaistatuotteiden välillä ns. pykälän sisään. Tuolla perusteella DNA tulee kieltäytymään toimittamasta uutta liittymääsi tarjoushinnoin/ehdoin.

    Totta. Myyjän joka edustaa/myy DNA:n tuotetta tulee ja pitää tietää mitä myy ja millä ehdoilla ilman, että asiakas joutuu kärsimään myyjän mokailusta, joten myyjään voi kohdistaa syytöksiä. Tosin ei tule johtamaan mihinkään. Tulee pitkä ja hankalasti tarvottava suo eteen, ennenkuin kumpikaan ( DNA ja/tai myyjä ) suostuvat myöntämään virheensä asiassa.
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2009
  7. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vaikkakin tuote vaihtuu niin jos halutaan pilkkua viilata, niin tuo nopeuden nosto -kohta täyttyy myös tässä tapauksessa, 2M letku vaihtuu 30-megaiseksi.

    Mutta silti, kyllähän tuo vaihtopykäläkin tässä tavallaan täyttyy, vaikket vielä ADSL:ää irtisanonutkaan. Itse näkisin niin, että siinä vaiheessa jos pitäisit tätä ADSL:ää koko tuon uuden sopimuksen sopimuskauden ajan (18kk) silloin ei tuo vaihtopykälä täyttyisi. Myyjän mokahan tämä on, ei siinä sen kummempaa.

    EDIT: Nuo sopimusehdot on ne kaiken a ja o. Periaatteessa sama vaikka myyjä lupaisi sinulle kuun taivaalta, et saa sitä jos ei sitä ole sopimusehdoissa määritelty. Se on sitten myyjän oma moka ja häpeä jos on luvannut jotain mikä ei olekaan mahdollinen.
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2009
  8. mPetez

    mPetez Member

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No jos entinen, kokonaan eri tekniikalla toteutettu liittymä on edelleen aktiivinen, eikä sitä ole irtisanottu. Niin eihän siinä kyllä mitään vaihtoa tuotteiden välillä ole tapahtunut.

    Eihän DNA tässä vaiheessa edes voi tietää mitä oikeasti aijot sen entisen liittymän kanssa tehdä, voihan olla että uusi kaapeliliittymä vaikka osoittautuukin sinulle sopimattomaksi tai haluat vaikka varmistaa internet-yhteyden toimintaa hankkimalla toisen liittymän eri tekniikalla :)

    Toisaalta vanhoillekin asiakkaille annetaan monesti tarjouspaketteja, jos tekee uuden määräaikaisen sopimuksen...

    Ei kyllä kannata antaa periksi kovin helpolla, ota yhteys kuluttaja-asiamieheen.
     
  9. Whiskey

    Whiskey Member

    Liittynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin. Homma hoitui täyttämällä kaavake: https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/web_lomake.aspx

    Ei ollut kovin pitkä ja hankalasti tarvottava suo.
    DNA joutui toimittamaan myymänsä tuotteen kuten kaikki muutkin kauppiaat joutuvat.


    Mutta alkaako se suossa tarpominen tästä?:

    Yhteys toimii ajoittain täydellä nopeudella ja lopahtaa sitten täysin.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2009
  10. Whiskey

    Whiskey Member

    Liittynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Merkillistä. Bootin jälkeen tulee aivan eri tulos:

    [​IMG]

    Mistähän tuota vikaa alkais selvittämään? Mottukka on Cisco EPC3000
     
  11. mPetez

    mPetez Member

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voi olla vaikka viallinen modeemi, ihan uusia laitteita on kuulemma muillakin mennyt vaihtoon...
     
  12. Whiskey

    Whiskey Member

    Liittynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siltä varalata, että jollain muulla ilmenee sama nopeusongelma...
    Syyllinen oli Zonealarm / Vista yhdistelmä. Palomuurin vaihto poisti probleeman.
     
  13. Turwenja

    Turwenja Member

    Liittynyt:
    20.01.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ollut kovin pitkä ja hankalasti tarvottava suo.
    DNA joutui toimittamaan myymänsä tuotteen kuten kaikki muutkin kauppiaat joutuvat.


    Mutta alkaako se suossa tarpominen tästä?:

    Yhteys toimii ajoittain täydellä nopeudella ja lopahtaa sitten täysin.

    [​IMG][/quote]

    Hieno juttu ettet antanut periksi. Oletko jo irtisanonut ADSL-liittymän ja kuinka se onnistui? Onko nopeudet pysyneet kohdillaan?
     

Jaa tämä sivu