Mun äitellä oli dvd soitin jossa oli DivX. Laite kuitenkin sano sopimuksensa irti mutta onneks siinä oli takuuta jäljellä. Laite oli ostettu Claes Olsonilta jossa ei ollu samanlaista laitetta enään. Siinä on MPEG4 ja kysyisinkin että pystyykö se toistaa Nerolla 9 esim. poltettuja elluja tekstin kanssa? Mulla ei ole Nero ohjelmaa koneella mutta ajattelin ostaa sellaisen tammikuussa ja tammikuun 17 päivään mennessä pitäisi tehdä päätös siitä, että vaihdanko dvd soittimen sellaiseen jossa on se divX. Kiitos vastauksista etukäteen ja hyvää joulua ja ongelmatonta uutta vuotta 2010.
Tarkotin sitä ettei siinä nykyisessä dvd soittimessa ole DviX:ää vaan siinä on mpeg4. Näkyykö Nerolla poltetut elokuvat tekstien kanssa sellaisella dvd soittimella?
Ei näy, vaan ne DivX-leffat pitää ennen polttoa muuttaa tavallisen DVD-soittimen ymmärtämään muotoon (puhutaan siis konvertoimisesta). Hommaan löytyy paljon ohjelmia, mutta suurin osa on maksullisia ja kokeiluversiot tekee eräänlaisen vesileiman lopputuotokseen, joka taas näkyy ikävästi telkkarin ruudulla. Mutta on ainakin yksi ilmainen konvertoija jota itsekin olen käyttänyt ja hyväksi havainnut, softalla voi myös polttaa sen tuotoksen levylle, joten erillistä polttosoftaa ei tarvita: http://www.dvdflick.net/ Suosittelen Muista lukea sivustolta löytyvä opas, vaikkei se softa olekaan mikään vaikeakäyttöinen. Edit: Ja voihan kyllä Nerollakin tuon konvertoimisen tehdä, mutta pikaisesti Googlella löytämiini ohjeisiin tutustuessani on kyllä tehty vähän hankalan oloiseksi.
Mulla on koneella DivX ohjelmia 4kpl ja niille jotkin apupaketit. Nää oli koneessa kun se tuli. En vain ole tarvinu niitä, enkä oikein tiedä mitä niillä tekisinkään. Olen vasta 3v opetellu tätä tk-maailmaa. Sen tiedän videoihin ja elokuviin ne liittyy, mutta olis tietysti hyvä tietää miten niitä vois käyttää, siis hyödyntää . Ne tarvis varmaan vielä päivittääkin ennen käyttöä. Että semmoinen pulma.
Mä oon vähän eri mieltä asiasta. Tän keskustelualueen nimen, DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit, pitäs jo valasta asiaa. MPEG4 tarkoittaa nimittäin käytännössä nimenomaan juuri DivX ja XviD (On olemassa muitakin koodekkeja, mutta ne on aika harvinaisia nykyään) koodattuja .avi tiedostoja. Eli jos DVD-laiteessa lukee toi mpeg4, niin sen pitäs pystyä toistamaan DivX:llä koodattuja .avi-tiedostoja.