Osaisiko kukaan antaa HYVIÄ ohjeta kuinka ko. operaatio tehdään luin artikkelit ja foorumit läpi mutta en saanut toimimaan. Kokeilin mm. dvd2s... ohjelmalla mutta se valitti vain ja ohjelmassa ei edes ollut sellaisia työkaluja kuin ohjeissa??? Ja onko mitää ohjelmaa millä sais suoraan pakattua vcd muotoon ja samalla lisättyä tekstit?
kyllä se Dvd2Svcd + TMPGEnc yhdistelmä olis paras (molemmat ilmaisohjelmia) http://www.nefernetti.com/avi2svcd_.htm koita tota, jollei AD:n guide miellytä lisäohjeita löydät(englanniksi) www.dvdrhelp.com, www.doom9.org
olen juuri noilla ohjeilla yrittänyt tehdä. Mutta kun tuossa valitaan aluksi output file type on siinä vcd yms minulla on vain mpeg 1 ja mpeg 2. Toiseksi minulla ei ole koko subtitles välilehteä olemassa?
Itse tein siihen kiinteät tekstitkin jotka näkyivät koneella... sitten tein vielä irtonaisen tekstitys tiedoston mutta ei toiminut ja otin asiasta selvää niin tajusin ettei dvd soittimeni tue vcd/svcd tekstityksien kanssa?
Kannattaa hakea uusin (1.2.1b3) versio, tuota tekstien lisäämistä avi->(s)vcd kääntöön ei ole ollut hieman vanhemmissa versioissa. Siksi sitä subtitles-lehteäkään ei löydy. Lisäksi: mpeg1 = vcd ja mpeg2 = svcd vcd:ssä ei irtotekstejä voi ollakkaan, vaan ne pitää "polttaa" kuvaan kiinni, ja silloin ne näkyvät dvd-soittimella varmasti jos leffakin. svcd-irtotekstejä on kahta tyyppiä: CVD- ja SVCD-tekstit. Niistä kumpaakaan ei tietääkseni saa näkyviin tietokoneella. Jotkut dvd-soittimet toistavat noista jompaa kumpaa (cvd ehkä yleisempi..?) Jos olet tehnyt sen "irtonaisen tekstitys tiedoston" kirjoittamani epävirallisen ohjeen mukaan, niin se on tarkoitettu ainoastaan tietokoneella katselua varten..
hae se uusin dvd2svcd ohjelma ja mee www.mpegit.net/avi2svcd.php. sieltä löytyy loistavat ohjeet ja teet tasan tarkkaan kuten niissä käsketään. cinema craft encoder on parempi ainaki omasta mielestä ja nopeempi kuin tmpgenc (ainaki itellä). kannattee etti cinema craft encoderista crack-versio et saat logon pois tekstityksien päältä!!!(Direct connectilla löyty)