Miksei siis suosita menetelmää: Nero auki ja sieltä svcd-polttomoodi päälle ja vetää .avi polttolistaan. Kone kääntää itsekseen ja polttaa perään. Ei tarvitse monimutkaisia ohjeita ja monia eri ohjelmia. Ok, pyydän anteeksi ohjettani teiltä, jotka homman osaatte, mutta onko jälki niin paljon surkeampaa, että tämä menetelmä ei ole täällä suosiossa. Hemmetin kätevä se on. Kommentteia voi siis laittaa laatueroista. Itse tykkään musavideoista, joten menetelmässä äänentoisto ainakin saisi olla primaluokkaa. Toinen asia, joka minua askarruttaa on, että millä saisin kätevästi suoraan varmuuskopioitua leffaDVD:n svcd:ksi? Ilmeisesti DVD2SVCD hoitaa homman, mutta onko vaikeusasteeltaan samaa kuin menetelmä Nerolla ylläkuvatusti. Helppous on meikäläiselle kuitenkin pääpointti ja aikaakaan ei ole liiemälti läytössä. Siis onko lopputolkseltaan hyvää ohjelmaa olemassa, joka tekee DVD:stä Svcd:n lähestulkoon automaattisesti? Kiitoksia ylläpidolle hyvästä sivusta (vaikkei nyt kaikki auennutkaan mulle)
Tässä yksi tapa, rippaa DVD VOBiksi(smartripper) ja sit Pinnaclen TRexillä suoraan SVCDksi. TRex tunnistaa VOBin ja homma vaatiin vaan muutaman klikkauksen. No joo onks tää riittävän helppoo, en tiedä mut tapa se on tämäkin.
Luepa täältä vähän "infoa" http://fin.afterdawn.com/artikkelit/ . Nero:lla rippaaminen kuulostaa kirosanalta minun korvissa. n. ½ vuotta sitten ajattelin itse samaa, mutta kun löysin tämän paikan niin "ajatus maailma" on muuttunut aika paljon siitä
Eikös se niin yleensä mene että "helpolla" ei parasta saa. Sama pätee tähänkin. Pienellä opettelun vaivalla saa paljon parempaa laatua. DVD2SVCD on hyvin yksinkertainen käyttää. Kannattee opetella jossain vaiheessa kuitenkin haluat parempaa laatua.
Neron laatu on aikalailla kammottavaa, kun on tehnyt DVD2SVCD + CCE 4-passilla SVCD:tä. Ja myös verrattuna DVD2SVCD + TMPGEnc 2-passiin. Mutta tämä on todellakin wanha fakta -- helppo ja nopea häviää lähes järkiään aina vaikealle ja hitaalle tavalle AfterDawnin ohjeet ovat muutamaa guidea lukuunottamatta yleensä pyritty kirjoittamaan siten, että niiden kanssa värkätessä on pakko samalla "tajuta" mitä kussakin vaiheessa tekee, nostaen samalla ko. homman hyödyllisyystasoa tässä suhteessa. Kaikki me ollaan jostain aloitettu joskus
"Tässä yksi tapa, rippaa DVD VOBiksi(smartripper) ja sit Pinnaclen TRexillä suoraan SVCDksi. TRex tunnistaa VOBin ja homma vaatiin vaan muutaman klikkauksen." Päästäänkö tällä jo parempaan tulokseen kuin nerolla? JOs nyt näin alkuun tätä ajattelisi.
Nerolla tai sitten TRexillä....--- mulla ei ole vertailu kohtaa, mutta jos viitsit uhrata kokeiluun hieman aikaa niin sillähän se selviää. Itse olen siirtynyt helppoon tapaan ja se on DVD-soittimesta suoraan(kaapelilla) PVR-250 kortilla kiintolevylle SVCD tai VCD tai vaikka DVD-muotoon, tulee tekstitkin siinä samalla ja helposti. Äskeinen ei tietty toimi jos pitää imuroida leffa netistä
Näin alkuun kannattaa ajatellä tätä: http://www.afterdawn.com/articles/archive/dvd2svcd_guide.cfm Ei ole vaikea opetella. "rippaa DVD VOBiksi" hmm.. DVD leffa levy sisältää .vob tiedostot. Smartripper:ä käytetään aivan eri asian takia..
DVD/VOB....anteeksi huono artikulointini. tarkoitukseni kai kuitenkin ymmärrettiin vai kuinka....jake k