DivX 5 Bitraten laskeminen "käsin"

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi migge77 10.02.2003.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. migge77

migge77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli, onko jollakin tiedossa valmista kaavaa tuohon? Tähän ketjuun ei tarvitse laittaa tuhatta viestiä, että lataa bitrate laskuri ohjelma. Olen kokeillut moisia, mutta ne on epätarkkoja.

Tuossa jonkinlaista mitä olen yrittänyt kehitellä
    http://koti.mbnet.fi/migge77/kaava.bmp

Tuota pitää vielä muokata... Tuo Bitrate pitää kertoa 1.024 (eikös MPEG4 standardissa käytetty kerrointa 1000 eikä 1024 niinkuin tavallisesti?). Sekä videotiedoston koko pitää mitottaa joku 5 megaa cd levyä pienemmäksi (ilmeisesti itse avin kehyksiin menee joku 3.5 megaa ainakin, eihän avi tiedostossa pelkästään video ja audio streami ole)

Tuo kaava pitäisi kans saada sellaiseen muotoon, että Bitrate olisi yksinään toisella puolella. Onkos tuossa kaavassa paljonkin virheitä?

Tarkoitus olisi siis laskea bitrate DivX 5.0.3:sta varten...

Ps.Tosin, kun saan nuo kaavat kuntoon, teen siitä Visual Basic ohjelman omaan käyttöön. Tosiaan tämä sen takia, että kun nuo bitrate laskurit on aika huonoja. Ei niillä saa tarpeeksi tarkkoja bitrate arvoja.

EDIT:
    Joo... Noin testien mukaan tuo kaava näyttäisi toimivan. Siis tuo on tuollainen kokeilu mallinen. Eli sijoitetaan audion tilalle bitrate, millainen audio on ja laitetaan videon bitrateksi vaikka 1000 aluksi. Sitten tehdään lasku. Jos tekee 1 CD:n ripin 700MB:n levylle niin lasketaan video bitrate 695 megaan ja 2CD:tä, niin 1385 megaa silloin (pientä varaa videon puolittamiseen). Kun on saatu sopiva bitrate. Esim 1240 kbs. Se pitää vielä muuttaa MPEG-4 standardin mukaiseksi. Eli kerrotaan saatu bitrate 1.024:llä. Esim 1240 * 1.024 = 1269,76. Tuon arvon voi sitten syöttää esim DivX 5.0.3:seen.

Tosiaan, edelleen olen sitä mieltä, että nuo bitrate laskurit on epätarkkoja. Kun laskee bitraten itse, saa käytettyä cd:n tilan paremmin hyödyksi. Kun mitottaa 695 megalle, niin lopullisesta videosta tulee noin 698 megainen. Tuon videon ja audio streamin lisäksi siinä on ilmeisesti kehykset, joka vie 2-4 megaa.

Pitänee kattoa, jos tuosta sais ohjelman tehtyä. Jos joku on kiinnostunut asiasta, niin voi kysellä multa.

Viimeksi muokattu: 14.02.2003
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu