1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

[distro] ongelma - muoto.

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi .W. 20.04.2005.

  1. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuonne palaute lootalle tämä varmaan kuuluisi enemmän, mutta lieneekö tästä ihan sääntöä tarpeen tehdä, mutta mitä jos edes käytäntö.

    Eli, olisiko viisaampaa aloittaa ketjut otsikolla muotoa:
    "[distrosi] Ongelmasi".

    Helpottaa vaan ongelman tunnistamistakin paljon kun tietää mistä toinen puhuu. Ts, oikeat lääkkeet oikeaan vaivaan. Ja selaaminen olisi mielekkäämpää..

    Tämä tietty vain allekirjoittaneen mielipide..
     
  2.  
  3. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    omasta mielestäni olis kanssa hyvä jos näkis suoraan mikä distro on kyseessä... tietenkin moni sanoo sen ja mulla lukee jopa allekirjotuksessa kuten sulla... :D

    mutta jotkut ei sano sitä ennenkuin kysytään joten tollee ois iha hyvä jos ne laitettas... ;D
     
  4. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    866
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Hyvä ajatus! Nyt kysytään samoista vaivoista eri palstoilla ja monia turhia kyselyjä jäis varmaan pois, jos nopeammin löytäis ongelmaan mahdollisen vastauksen.
     
  5. vesaZ

    vesaZ Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    152
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    toi olis kyllä hyvä jos siihen alkuun laitettaas distro niin ongelmiinki olis helpompi ettiä ratkaisua
     
  6. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hyvä idea...kannatan...
    Kysymykseen olisi myös järkevää laittaa aina, että mitä desktoppia tai vm:ää käyttää, jos siis kysymys liittyy jotenkin johonkin GUI:lliseen ohjelmaan...
     
  7. lunix

    lunix Regular member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    773
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä idea, ja vielä kun saataisiin pari-kolme peruskysymys/vastaus topicia lukittua niin ei aina tarvitsisi kaivaa.

    Samoihin kysymyksiin vastaaminen kyllästyttää, varsinkin jos siitä edellisestä vastaus kerrasta ei ole kovinkaan pitkä aika.

    Eli siis kannatan .W. ehdotusta.
     
  8. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    offtopikiksi menee, mutta menköön:

    Jossain ketjussa aimmein oli puhetta FAQ:n kasaamisesta (mm. ohjelmien asennus eri distroissa). Asia tuskin on edennyt, mitenkähän tuon saisi kasattua järkevimmin? Selkokielinen thread omin sanoin tai kattava linkkilista?

    Itse voisin osallistua hommaan sen mitä tiedot riittää =)
     
  9. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo eipä ole tainnut paljoa edistyä...mä olen oikeastaan ton linkkilista tyyppisen kannalla, koska ei sitä nyt kannata pyörää lähteä keksimään uudestaan...eli periaatteessa kaikki mitä tollaseen FAQ:iin tulis, niin löytyy kyllä jo netistä...tietysti tosta omin sanoin versiosta voisi tehdä suomen kielisen, mutta kuitenkin olisi jokaiselle uudelle linux käyttäjälle hyödyllisempää, jos oppisi käyttämään sitä englantia heti alusta alkaen, koska myöhemmin se on joka tapauksessa välttämätöntä...

    Mitäs mieltä muut on asiasta...??

    Samoin... :D
     
  10. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Linkkilista... Kannatetaan!
     
  11. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    kannatetaan!
    vaikkakin http://www.google.com/
    on aika kattava.. :D

    mandrake on ainut distro joka on ollu suomeks ja sitäkään en pitkään kestäny alle viikon, ku jo oli englanniks.. niinkun on tääki nyt englanniks.. windows oli enkuks...

    elikkä tommonen linkkilista on hyvä idea..
    mutta kannattaa opetella enkkua ja googlea käyttää..
     
  12. Betrayed

    Betrayed Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    1,585
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Enkkuna on muutenkin parempi käyttää kun (mahdollisia) ohjeita voi noudattaa suoraan miettimättä "mitähän tämä on Suomeksi?" Itse kannatan myös tota distro kenttää, vaikken vielä paljoa tänne olekkaan kirjoitellut.
     
  13. Linon

    Linon Member

    Liittynyt:
    09.03.2005
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  14. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Linkki-FAQ:n voitte tehdä -- joku aktiivi esim. aloittaa ketjun ja ylläpitää sen ensimmäistä viestiä niin, että siihen kertyy listaa joita käyttäjiltä tulee esim. replyinä ko. ketjuun. Minulle tai moderaattoreille PM:ää tai palauteboxin kautta viestiä, niin nakkaan stickyksi.
     
  15. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    866
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Miten tämän asian laita on - tietääkö kukaan kertoa? Vai onko asia unohdettu kokonaan?
     
  16. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1,164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo toi on hyvä laittaa threadin nimeen, koska joskus esim. autellessani kaveria joudun tilanteen eteen, jossa en osaa kamua auttaa ja kysyn täältä. On hyvin epätodennäköstä, että mun kaverilla on sama distro kun mulla, joten se ei auta, että muut tietää, mikä mun distro on. Eli sen takia signature ei oo niin luotettava kuin [distrosi].
     
  17. ChampiO

    ChampiO Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niinpä
     

Jaa tämä sivu