Disney+ - ei pääsyä suomalaiselle sivulle!

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi 7hands 07.11.2025.

1. 7hands

7hands Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Yritin päästä rekisteröitymään Disney+ palveluun, mutta vaikka kuinka yritän, sivu ohjautuu aina ruotsinkieliselle versiolle, ja hintoina näkyvät kruunut.

Eli, kun kirjoitan selaimeen https://www.disneyplus.com/
    Se ohjaa minut automaattisesti osoitteeseen: https://www.disneyplus.com/en-se
    vaikka pitäisi mennä https://www.disneyplus.com/fi-fi

Käytössäni on DNA (Turussa), mutta olen kuullut vastaavan ongelman tapahtuvan myös Elisa liittymällä (Porvoossa). Olen ollut yhteydessä DNA tukeen ja Disneyn omaan tukeen - mutta ei ole tullut vastausta tähän. Syyttävät lähinnä toisiaan. Grok AI kertoi syyn olevan Disneyn ja heidän GeoMax (tms) tietokannan, mikä virheellisesti katsoo tietyn alueiden Suomesta kuuluvan Ruotsiin. Disney asiakaspalvelija ei ollut sellaisesta kuullutkaan, mikä ei tosin ole tae etteikö sellaista voisi olla. Tuolla asiakaspalvelijalla oli siitä huono asenne, että ei uskonut minkään muun olevan mahdollisesti totta, kuin sen minkä itse jo tiesi.

Kertokaa miten teillä näkyy, pääsettekö oikealle sivulle vai kuinka. Ja mitä tässä voisi itse vielä kokeilla? Modeemi on resetoitu, selaimet puhdistettu, kokeiltu kahdella eri koneella, useilla eri selaimilla... MYÖS puhelimella mobiilidata päällä (Telia prepaid), ja yhä vaan ohjaa /en-se sivulle.

2.  
  3. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,274
    Pisteet:
    243
    Mulla näyttää toimivan oikein (DNA Helsinki)

Kokeilin vielä DNA:n omalla DNS-palvelimella (oletuksena minulla on käytössä Cloudflare DNS) ja edelleen toimi eli siitä ei ole kysymys, että nimipalvelin ohjaisi jotenkin väärään osoitteeseen.

7hands kiitti tästä.
  4. tarantella

tarantella Senior member

Kiitokset:
    1,278
    Pisteet:
    243
    7hands kiitti tästä.
  5. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,319
    Pisteet:
    243
    Toimii normaalisti täälläkin suomen kielinen versio. Jos aukaisen tuon ruotsikielisen linkin, niin se aukeaa suomen kielisenä ja linkki muuttuu muutenkin täysin.

Näyttökuva 2025-11-07 221424.

Siellä sivuston alareunassa on kielenvaihto valikko. Itse kun kokeilen sitä, niin se vaihtaa osoitteen ja kielen ruotsin tai englannin kieliseksi.

Viimeksi muokattu: 07.11.2025
    7hands kiitti tästä.
  6. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,319
    Pisteet:
    243
  7. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    249
    Pisteet:
    93
    Samat täällä, kunnes vaihdoin selaimen Braven (sama vaiva) kautta Vivaldiin, joka arpoi aikansa eri kielisten sivujen välllä asettuen lopulta fi-fi ja kokeilin sen jälkeen myös Edgeä joka avasi laakista oikean sivun.
    Eli kokeile vaihtaa selainta kunnes tärppää.

7hands kiitti tästä.
  8. 7hands

7hands Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    On tullut kokeiltua jo Firefox, Opera, Edge, Safari ja Chrome...

9. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    249
    Pisteet:
    93
    Vivaldi sullon jäänyt kokeilemati....

10. 7hands

7hands Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Ajattelin, ettei vika ole selaimessa, siksi listasin tuossa jo kokeilemani. Kokeilin nyt sitten vielä Vivaldin, mutta aivan sama juttu senkin kanssa.

DNA asiakaspalveluun olen ollut yhteydessä, ja heidän mukaan IP osoitteeni osoittaa aivan oikein, eikä suinkaan Ruotsiin. Kun käyn itse katsomassa https://whatismyipaddress.com/ sivulla, se näyttää tällä hetkellä Helsinkiä paikakseni. Pari päivää sitten se oli Harjavalta.

11. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,319
    Pisteet:
    243
    Eikä ole VPN:nää tai mitään DNS palvelua käytössä?

12. 7hands

7hands Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Ei ole. Disney+ tilaus oli vielä päälle vuosi sitten kahden vuoden ajan, ja toimi silloin moitteettomasti. Nyt kun piti päästä Star Warsit katsomaan uusiksi, niin eipä vaan onnistukaan. Kirjastostahan useat niistä saisi, vaan ei kaikkia... eikä varsinkaan senkielisillä tekstityksillä mille olis nyt käyttöä. Tuosta pääsee toiseen aiheeseen, eli "kuinka saada tekstitykset DVD:lle onnistuneesti..." - johon voi halutessaan ja tietäessään vastailla suoraan sinne omaan topiciin.

13. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,274
    Pisteet:
    243
    Sellaista voisi vielä kokeilla, että painaa Shift (tai Ctrl) samalla kun päivittää sivua eli painaa sitä selaimen nuoliympyrää tai tietokoneen F5-painiketta. Selaimen pitäisi silloin ladata sivu uudelleen alkuperäisestä sijainnista eikä mahdolliselta välityspalvelimelta (proxy).

14. 7hands

7hands Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    kiitos, mutta tällä ei tapahtunut valitettavasti mitään muutosta

15. 7hands

7hands Regular member

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Homma ratkesi. olin yhteydessä suomenkieliseen Disney+ tukeen, jossa parinkymmenen minuutin kokeilujen jälkeen päästiin systeemin läpi siten, että ei antanut sen ruotsi-version häiritä, vaan kirjautui sisään ja jatkoi palveluun rekisteröitymiseen saakka. Jo seuraavalla sivulla osoite muuttui /en-gb muotoon, ja hinnatkin muuttui kruunuista euroiksi. Kun päästiin sinne asti, että valittiin tilaustyyppi ja maksukortin valinta, oltiin jo suomenkielessä.

Nyt on siis homma hallussa, ja Disney+ toimii kuten pitääkin. Kiitos mukana olosta täällä olleille - ja olkoon tämä ketju täällä siltä varalta, että joku toinen painii saman ongelman kanssa. Toivottavasti toimii ratkaisu hänellekin.

1pertti ja *Trinity* kiittävät tästä.

Jaa tämä sivu