Pahoittelen tietämättömyyttäni, ja sitä ettei minulla ole muuta esittää keskustelun pohjaksi kuin vaateita koneen toiminnalle. Niin paljon osia ja muuta liikkeellä ettei tiedä mistä lähteä liikkeelle. Eli jos saisin perustietoa, ehdotuksia ja vaatimuksia koneelle että se toimii kuin haluan... Kone tulisi monenlaiseen käyttöön, ja sen tulisi olla pitkäikäinen, ja sen päivittämisen uusilla osilla olla mahdollista. Koneen näyttönä olisi tarkoituksena olla HDTV (Samsung le40m86MB). Kone sijaitsee olohuoneessa, ja saisi olla mahdollisimman hiljainen. Siinä tulisi olla kaapelin Digi-Tv. Mahdollisuus kaukosäätimelle olisi mukava, muttei ehkä välttämätön. Alkuun varmaan riittäsis DVD-asema, mutta jatkossa saattaisin päivittää kiinni bluray asemankin. Koneella olisi tarkoitus käyttää esim. AutoCadia, Photoshoppia ja muita suunnittelu ohjelmia. Sillä katsottaisiin paljon elokuvia, eli se liitettäisiin kotiteatteriin. Pelaaminen ei ole mikään prioriteetti, mutta vähän tulisi kyllä sitäkin tehtyä. Näytönohjaimesta se kai on kiinni, jota ohjelmienkin sujuva pyöriminen vaatii, joten siihen voisi kai panostaa. Näyttiksessä saisi olla HD-ulostulo. Lisäksi se palvelisi päivittäisessä käytössä, surffailussa ym toiminnassa. Eli todellista yleiskonetta tarvitsen. En ole mikään ammattilainen koneiden sielunelämässä, joten se saisi olla varmatoiminen ja helppohoitoinen.. Ja jimm's:iltä oletan sen ostavani. Kuinka kovilta nämä vaatimukseni tuntuvat? Kannattaako sijoittaa Vistaan vai mennä vielä vanhalla XP:n käyttiksellä? Olen jonkin verran tätä palstaa lukenut, ja monissa keskusteluissa on varmasti sellaisiakin koneita kasattu mikä mullekin kävisi..Mutta täällä on vaan niin paljon tätä tietoa että mä olen suht hukassa. Kiitoksia kaikesta avusta ja kommenteista.
Kasaampa tästä sinulle paketin Jimmssissä, vaikka en ole niin paljoa tuohon alueeseen niin paljoa tutustunut. Vaatimuksesi ovat helposti toteutettavissa. Osia osittain valitsin oman kokemuksen vuoksi. Kasasin koneen nyt ihan näin perinteiseen tapaan, mutta mikäli hiljaisuutta todellakin kaipaat niin suosittelisin vesijäähdytystä. Myös kovalevyn valinnassa mietin paljonko sitä tarvitset. Tuohon budjettiin nimittäin mahtuisi teran kovalevy. Myös äänikortti varmaan olisi sopivaa lisätä tähän pakettiin.
Kyllä. 2 Emolevyä on todella hyvä olla, koska noita menee ja tulee. No ei, doubleklick for the lose. Elekää huomioiko kahta emoa.
Paljon kiitoksia vaivan näöstä..Mutta missä vika kun listan linkki ei toimi? Voitko lähettää sen uusiksi. Luulen että 500gb muistia piisaa, mulla on jo pari ulkoista kovoa.
http://img184.imageshack.us/my.php?image=hoohooav8.jpg Älä huomioi kahta emoa, jotka vahingossa tuli.
Paketti näyttää mun silmääni oikein hyvältä. Muutamia kysymyksiä vielä siihen. Emolevy on halvemman pään tuote, mitä iloa paremmasta olisi? Vai oisko niissä sit vaan jotain turhaa ekstraa. Sen mä huomasin että firewire tosta puutuu mut suht turha se onkin. Mitäs tuo näytön ohjain. Riittääkö se peleissä ja 3d-mallinnuksessa kuinka pitkälle? Oliko sulla jotain kokemusta kyseisetä vehkeestä? Digi kortiksi kattelin tällasta: "Digi-TV kortti, Cinergy C HD, PCI-kortti, DVB-C" Ja tuosta äänikortti: Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, PCI, 8-kanavainen, bulk. Budjetti riittäis ehkä vielä skidisti pidemmälle. Eli mikä tossa paketissa olisi sellanen kohta mihin ne roponsa sijoittaisi? Vai meneekö jo hukkaan? Koska peleissä ei tarvitse pysyä ajan tasalla, mutta ei haittaa vaikka joku uusi peli, kuten uus GTA, pyörisikin. Mutta kiitti vielä. Epätoivoselta tuntunut koneen kasausurakka harppasi aikalailla tältä pohjalta eteenpäin. Ja kai se ääni korttikin paikallaan on:
Hyvä paketti todellakin, mutta jos on vielä 500€ budjetista jäljellä, niin pari asiaa vaihtaisin sillä oletuksella, että katsot paljon leffoja ja toivot koneen olevan mahdollisimman hiljainen. Tällöin vaihtaisin koteloksi Antecin P182 ja poweriksi Corsairin HX520W. Varsin hiljainen kokonaisuus. Tämän kun vielä kruunaa noctuan nh-u12p -prosessorituulettimella, niin eipä voi konetta sen jälkeen meluisaksi sanoa. Mutta jos hiljaisuus ei saa niin suurta arvostusta, niin tuo linkin paketti on vallan mainio.
Paremmasta emosta voisit saada SLI (=tukee kahta näyttistä NVIDIA) crossfire (=tukee kahta näyttistä ATI) voisit myös saada esim 6 SATA paikkaa jos ottaisit tuosta emosta seuraavan pykälän ylöspäin (IP35), mutta eipä siihen emoon niin paljon tarvitse panostaa kun tuokin jo hyvä lankku. Tuosta näyttiksestä ei lähinnä ole kokemusta, mutta laitoin sen hyvän hintalaadun takia. Mikäli rahaa löytyy niin ostappa ATI 3870X2, joka maksaa 400e sillä pärjäät varmasti pitkälle. Kotelon voi joo tosiaan vaihtaa siihen P182 ja Corsairi virtalähteeksi niin saadaan jo huomattavasti isompi kotelo, jossa on vesijäähdytykselle sisääntulot eli voit siihen halutessasi laittaa vesijäähdytyksen. Ymmärrän kyllä suuresti, että hiljaisuutta arvostetaan kun kone tulee olohuoneeseen. Oma Sonatani pitää ääntä, mutta ihan syystäkin. Tuulettaa paremmin -> Kellotus.