DigiTv-kortti Tietokoneeseen!

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Laageri 19.12.2006.

  1. Laageri

    Laageri Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä mitä mieltä olette jos hankkii 100-180€ hintaluokkaa olevan digikortin koneeseen? Pci vai usb?

    Ja pystyykö kuvaa siirtämään TV kuvaruutuun,(näytönohjain radeon jossa on -tv-out-).! Onko kuva selvä sitten?

    Ja onko tallentaminen vaikeaa?

    Kiitoksia vastanneille! :)
     
  2.  
  3. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ihan hyvä ratkaisuhan tuo on digi aikaan siirryttäessä. Tv:seen kuvan voit siirtää tv-outin kautta tai jos televisiossasi on dvi tai vga piuhan paikat. Tuo kuvan laatu on kohtuullisen hyvä s-video piuhaa käytettäessä tv-outista, mutta parhaan kuvan laadun saisit dvi tai vga liittimen kautta jos sellainen televisiostasi löytyy.

    Nauhoittaminen on helppoa tuon tv-kortin kanssa. ei tarvitse muuta kun painaa nappia ja nauhoitus alkaa.
     
  4. Laageri

    Laageri Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olen kuullut että joskus nauhoituksissa ei tule tekstejä mukaan? ja joillakin laitteilla pätkii 2min välein(pixelöityy?)!

    Osaatteko suositella hyvää 100-180€ arvosta korttia!
    Kertokaa (käyttökokemuksia) omista usbi/pci paikkasista digiTv-korteista?
     
  5. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itselläni on tällainen pci väylään laitettava kortti. Eikä ole ollut mitään ongelmia tuon kanssa vielä.

    http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/256/asus_my_cinema_p7131_dual

    Kaikki tekstitykset ovat tulleet mukaan mitä olen nauhoittanut. Tosin en ole kyllä ylen kanavia edes nauhoitellut. muilla kanavillahan nuo tekstit ovat ns poltettu suoraan kuvaan kiinni.

    Pikselöitymistä tuolla kortilla ei ole tullut kertaakaan. Pätkimistä minulla oli aluksi heikon signaalin takia, mutta ostin kunnnollisen digi antennin vahvistimella jolloin ongelmat hävisivät.
     
  6. Laageri

    Laageri Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainiin.. Oma tulisi Kaapeliin!
    Hmm.. Onkohan näissä yleensä "2viritintä" jotta voi sitten nauhoittelun aikana selailla muita kanavia?
    Pystyykö tallentelemaan suosikki sarja/ohjelmaa listalta! ettei tarvitsisi vahtia konetta jotta se alkais nauhoittelee!? kyseessä `???EPG???
     
  7. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä taida kovinkaan monessa mallissa olla kahta viritintä. Itsekkin asun kaapelitaloudessa ja minulla on vain tuo sisä antenni jonka kautta kuvan saan tuohon korttin.

    Kaapeli kortit maksavat (ainakin maksoivat 6kk sitten) lähes tuplasti mitä antenni kortit.
     
  8. Laageri

    Laageri Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Meinasin itse tuon hankkia! http://www.lapstore.net/store/product_info.php?cPath=681_1014&products_id=7566

    "ANYSEE E30 PLUS DVB-C USB DIGI-SOVITIN"

    tallentaakohan mikään digiboxi MPEG -formaattia parempaa .AVI(DivX,Xvid) Mut kyl tuo MPEG on "varmaan" riittävän hyvää jälkeä!
    Pitääköhän mpeg-formaattia toistaa sit laitteen omilla ohjelmilla, vai pystyykö katsomaan esim: BSplayerillä:)
     
  9. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  10. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pikemminkin tää kun on kerra DVB-C ja oon saanu sellase käsityksen ettei noit kaapelin ja haravan vehkeit voi verrat toisiinsa edes saman valmistajan...

    Itsekkin ole äipälle digi-korttia hankkimassa ja tuon antennimalli on kovasti ollut mielessä ainoat heikkoudet on softapohjanen tallennus ja jos haluaa esim: ylen tekstit niin tarttee tallentaa koko kanavanippu...
     
  11. Laageri

    Laageri Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juuri itsekkin ajattelin sitä Anysee E30 C Plus!
    ja kun kaapelin päähän tulee nii varmaa näkyy paremmin kun antennista? riippuu tietenkin jos hankkii jonku hyvän (signaalin vahvistin tms.)
    Ja ei tuo Anysee E30 maksa paljoa ku 159€ maksaa oulus. :)
    Onko sitten kellään ihan käyttökokemuksia tästä Anysee E30 C Plus?(kaapelitalouteen)
     
  12. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kaapelikorttei on ainakin yleisesti haukuttu tie sit onko kyse hinnast vai mist...

    Niin uskosin itsekkin esim: Canalin HD kanavan lähetyksetki varmaa upeit jos o tarpeeks tarkka näyttö,töllö,...
    Jos sen kannun meinaa hankkii ni täytyy muistaa et digi-kortin kin on tuettava sitä hd-tvtä.

    Googlel uskosin paremmmin löytyvän "kokemuksii".
     
    Viimeksi muokattu: 20.12.2006
  13. thejackie

    thejackie Member

    Liittynyt:
    11.08.2006
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hain eilen tuon Anysee E30 Plus DVB-C -laitteen, joten en kovin paljon ole vielä laitetta rämplännyt, mutta jonkin verran kuitenkin olen joutunut säätelemään.

    Laite vaikuttaa erittäin herkältä, sekoaa helposti. Muutaman kerran olen jo ajurit ja ohjelmiston uudelleen asentanut. Läppärilläni kuva liikkui hitaasti ja pätki, joten kokeilin pöytäkoneellani. Siinä kuva pyörii ihan ok, välillä pätkimistä. Turhia ohjelmaprosesseja kun lopettaa, niin pätkimiset häviää. Pätkimiselle juuri laite on mielestäni liian herkkä. Mutta voi olla, että pätkimiseen löytyy vielä lisää syitä. Anyseen softa vaikuttaa raskaalta.

    Tallennus vaikutti aluksi siltä, että se ei toimi. Koska yritin BSPlayerilla katsella tallentamiani MPEG-tiedostoja, niin kuva ja ääni pätki, eikä katsomisesta tullut mitään. Mutta kokeilin pyörittää näitä MPEG-tiedostoja WinDVD-ohjelmalla, ja siinä tallenteet pyörivät ongelmitta. Joten myös tallenteiden katsomisessa softa ratkaisee.

    Raportoinpa sitten myöhemmin tuotteesta lisää, kun olen laitetta enemmän tökkinyt.
     
  14. thejackie

    thejackie Member

    Liittynyt:
    11.08.2006
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen oppinut nyt laitteesta vähän enemmän ja se on osoittautunut ihan kelpo laitteeksi. Pätkimisen sain loppumaan, kun huomasin antennikaapelini olevan huonokuntoinen. Kaapelissa on kosketushäiriöitä ja kun hieman vääntelin johtoa niin pätkiminen loppui ja kuva pysyy vakaana. Pitäisi joskus ostaa uusi antennikaapeli. Silloin kuitenkin voi pätkiä, jos on useampi isompi ohjelma taustalla auki. Laite ei enää tunnu niin epävakaalta kuin alussa. WinDVD:llä tosiaan pystyy katsomaan hyvin tallennuksia, mutta toki myös Anysee Viewerilläkin tallennukset pystyy katsomaan. Itse kuitenkin tykkään katsoa mielummin WinDVD:llä.

    Yksi semmonen ärsyttävä ominaisuus on, että kanavien vaihto käy todella hitaasti (noin 5 sek). Teksti-tv:ssä ei pysty selaamaan itse alasivuja vaan ne vaihtuu automaattisesti.

    Tätä laitetta voin suositella. Mutta hinta saisi olla halvempikin. Itse maksoin tästä 159 €. Elektroni.fi-verkkokaupalla oli muuten todella nopea toimitus. Tuote oli kourassani jo n. 24 tunnin jälkeen tilauksesta.
     

Jaa tämä sivu