DigiTv-kortti ei pelitä kunnolla

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Apinaveli 31.08.2004.

  1. Apinaveli

    Apinaveli Member

    Liittynyt:
    31.08.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tässä taannoin verkkokaupasta nebulan pci-väyläisen digitv-kortin antenniverkkoon. Kotonani on myös nokian 210t digiboksi kytkettynä samaiseen harava-antenniin, ja ko. boksi pelittää oikein hyvin. Sen sijaan tämä kortti tuntuu saavan signaalin täysin satunnaisesti ja sitä myöten kanavatkin löytyvät kun korttia huvittaa. Kuvan -ja äänenlaatu ovat signaalin löydyttyä ihan ok ylen kanavilla, nelosella ja muilla, mutta kolmonen on vain vähän häiriöinen.
    Kuten sanoin, digiboksi toimii täysin moitteettomasti ja digitv-kortti on tarkoitettu nimenomaan antenniverkkoon. Ohjelmien vika tämä tuskin on, sillä olen kokeillut monia digitv-sovelluksia. Olen myös kokeillut vaihtaa kortin paikkaa koneessa ja vaihtanut antennipiuhaakin, mutta tuloksetta. Muita keinoja?
     
  2.  
  3. tikma

    tikma Regular member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toimiiko se boxi samassa antennipistorasiassa sen kortin kanssa ihan OK? Jos talon antenniverkossa sattuu olla monta suuren vaimennuksen omaavaa pistorasiaa perätysten tai pitkälti piuhaa tai monta huonoa liitosta, saattaa signaali olla viimmeisessä rasiassa liian heikko. Jos tämä on vikana, joudut vaihtamaan ketjun keskellä olevat antennipistorasiat tai hommaamaan vahvistimen (tai molemmat).

    Joissakin antennipistorasioissa saattaa olla jopa 17 db läpimenovaimennus, kun taas joissakin se on vain 1 db.
     
  4. Apinaveli

    Apinaveli Member

    Liittynyt:
    31.08.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole tässä pistorasiassa kokeillut nokian digi-boksia. Edellinen Hauppagen WinTV GO-kortti toimi tässä ainakin erinomaisesti, mutta digitv onkin tietysti sitten asia erikseen. Haman antennivahvistinta olen kokeillut, enkä saanut sen kanssa kanavia kertaakaan löydettyä. TÄytynee kai yrittää rahdata digi-boksi jossakin välissä tähän huoneeseen.
     
    Viimeksi muokattu: 01.09.2004

Jaa tämä sivu