DigiTV aloittelija

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi wolfie79 08.10.2004.

  1. wolfie79

    wolfie79 Member

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli apua kaipaan. Minulla on Saloran 28GD75++ Royal A/C -DigiTV.

    Käyttöönotto ja digikanavien viritys meni ok.
    Mutta miten saan näkyviin ilmaiset kaapelikanavat kute Eurosport, CNBC, MTV jne. Eli analogiset???

    Nyt on pirun iso lista radio ja TV-kanavia joissa lukee Conax. Maksullisia siis.

    Kuvasuhde myös askarruttaa. Eikös Digilähetykset ole 16:9 muotoa? Jos valitsen valikosta wide tai ideal, kuvaa jää puuttumaan ainakin ylä ja alareunasta, sekä hahmot venyy leveäksi. Näinhän oli jo tavallisen laajakuva telkun aikaan.

    Varmaan simppeliä tietoa teille "ammattilaisille" mutta toiv. kestätte vastailla.
     
  2.  
  3. wolfie79

    wolfie79 Member

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Myös sellainen ihmetyttää, kun analogisella laajakuva telkulla näkyi maksullisten kanavien "huono kuva". Nyt ei näytä mitään kuvaa vaan huutaa heti Conax korttia TV:n persuksiin.
     
  4. wolfie79

    wolfie79 Member

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taisi olla turhaa hoppuilua. En tiedä miksi ei heti nuo kanavat näkyneet, mutta nyt kun aikansa TV on päällä ollut näkyy Eurosport, CNBC jne. Kumma kyllä en itse tehnyt mitään tässä välissä.
     
  5. wolfie79

    wolfie79 Member

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok.. no nyt on kyseiset kanavat kadonneet taasen. :(

    Mistä saisi ohjeita jotta voisi itse yrittää virittää ilman automaatti systeemiä? NIT asetuksia?

    Kun käyttää automaattia (Nopea NIT), löytyy 9 kanavanippua, 68 TV kanavaa ja 26 radiokanavaa. Maksullisia tietty lähes kaikki.
     
  6. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ainakin täällä Riihimäellä ei pysty katsomaan maksullisia kanavia jotka kaapelintarjoaja ilmaiseksi pukkaa niin boxin kautta digitaalisesti ollenkaan.
     
  7. poisoned

    poisoned Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietääkseni ainakaan Eurosport ei vielä lähetä digitaalisena..
    Kuvasuhde on joko 4:3 tai 16:9 riippuen ohjelmasta..

    -käyttöohjeesta..? =)
     
  8. wolfie79

    wolfie79 Member

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heh! Aika suppea on telkun käyttöohje. Mutta oma mokahan tämä oli. Kun olin tottunut Philipsin monimutkaisempiin systeemeihin niin tämän nykyisen yksinkertainen käyttö teki temput. Piti vain etsiä oikea namiska. :)

    Monimutkainen ajattelutapa tuotti ongelmia yksinkertaista systeemiä käytettäessä.

    Siis näin tällä kertaa.. ei voi kun hekottaa itselleen.

     

Jaa tämä sivu