Digitaulu-tv ja nauhoitus kovolle.

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Zumbi 17.09.2007.

  1. Zumbi

    Zumbi Guest

    Heipähei.

    Päätin minäkin liittyä sitten afterdawnin keskusteluihin kun tästä niin monet puhuvat. Kivalta neuvokeitaalta kyllä vaikuttaapi näin ensisilmäykseltä. Elikkäs asiaan.

    Digiaikaan siirtyminen on aiheuttanut päänvaivaa monelle, niin myös minulle. En ole vielä hankkinut minkään sortin boksia, mutta tänään satuin näkemään mainoksen telkussa tuosta uudesta Sonyn Braviasta missä tuntuis olevan molemmat virittimet DVB-C/T.

    Kiinnostus heräsi oitis, enään ei tarvitsi muuta kuin mahdollisuuden nauhoittaa ohjelmia kovalevyläjälleni mitä on tuossa ikkunalaudalla aikamoinen.

    Mitenkäs moinen onnistuisi? Näyttönähän sitä voi käyttää PC-Liitäntänsä ansiosta, mutta kulkeeko singaali myös toiseen suuntaan samasta piuhasta jotenkin?

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10130
     
  2.  
  3. jusa38

    jusa38 Guest

    ei onnistu.Se toimii vain näyttönä,jos pc:ssä on digitv kortti sit onnistuu
     
  4. ricardo

    ricardo Guest

    Onnistuu toki silloinkin,jos pc:n näytönohjaimessa on video-in liitäntä(useimmiten s-video tai komposiitti).Toki silloinkin tehdään digitaali-analoogimuunnos laadun hieman heikentyessä.Eli siirron yhteydessä video pakataan uudelleen,jolloinka sen koko kasvaa,mutta laatu huononee.
     
  5. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Eikö muutenkin olisi mukavampaa, että voi tallettaa toista kanavaa tietsikalla, kuin mitä katselee telkusta? Eli muutaman kympin hintainen diig-TV-kortti tai USB-tikku koneeseen ja voit tallettaa sillä ohjelmia kovolle ja katsoa samaa tai toista kanavaa telkasta.

    Käyttömukavuus tosin on tietkoneessa tyypillisesti huonompi kuin valmiissa digi-tallentimessa.

    Eikö muuten LG tai joku vastaava jo mainostanut telkkaria, missä olisi sisäinen kovo tallennusta varten?
     
  6. jusa38

    jusa38 Guest

    humaxilla on ainankin
     
  7. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  8. Zumbi

    Zumbi Guest

    Sepäs se, tämä se oikeastaan olikin se mun pointti. Ensiksi olin aikeisssa hankkia hyvän monitorin+usb-digikortin. Mutta aika monelta olen kuullut palautetta noista usb-digisovittimista että niiden toimimisen kanssa on vähän niin ja näin. Sekä ne mahdollisesti vielä hidastavat tietokoneeni toimintaa, joten se ei oikein kuulosta hyvältä vaihtoehdolta.
     

Jaa tämä sivu