Tämmöistä kyselisin kun sinne laitoin tilauksen niin mailissa jossa luki pankkitiedot yms. niin luki oikein isolla että pitää maksaa kaikki kulut. Viimeksi en maksanut kuin oman pankin kulut ja hyvin tuli kaikki perille. Silloin kuitenkaan tuota isoa pränttiä ei lukenut. Onko ne nyt ruvennut kiinnittämään enemmän huomiota tuohon vai uskaltaako jättää maksamatta heidän pankkikulut? Siitähän tulee ilmeisesti lisää noin 25e jos olen oikein ymmärtänyt. Jos joku on viime aikoina sieltä tilannut niin valaise minua hieman...
Siitä on kyllä vähän aikaa kun sieltä tilasin eikä tuollaista lukenut...maksoin vain oman pankin kulut. Asia varmaankin selviää, kun käyt pankissa kysymässä asiasta.
Eu-maksuna ei pysty maksamaan, koska on maksettava Englannin puntia. Maksettaessa Nordean Sololla, tulee muistaakseni n. 15 euron lisämaksu, jos maksaa myös vastaanottajan pankkikulut. Ellei maksa niitä, laittavat aina vain isommalla tekstillä, että "kaikki kulut on maksettava". Viimeksi laskussa luki että, ellei vastaanottajapankin kuluja ole maksettu, vähentävät vastaavan määrän tavaraa tilauksesta. No eivät kuitenkaan olleet vähentäneet. Ehkä ne olisi viisainta maksaa, ettei tule yllätyksiä.
Minä olen kolmesti tilannut bigpocketsilta ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Siellä on pienemmät postimaksut ja luottokortilla maksettaessa ei tule mitään lisämaksuja.
Niinpä, tuossa on tuo maaginen sana luottokortti Nuo ylimääräiset maksut kun tulevat pankkisiirtona maksettaessa. Ilmeisesti on katteet vielä pojilla kohdallaan olleet jos useampi ihminen on jättänyt KAIKKI kulut maksamatta. Varmaan itse kutakin "harmittaisi" jos myy kaverille jotain ja kaveri maksaa vain osan laskusta ;-)
Niin kyllähän se luottokortti on nykypäivää. Jos tulee ongelmia tilauksessa, voi ottaa yhteyttä luottokuntaan ja ne tappelee firman kanssa. Ei tarvi itse värkätä!
Paskat vanha juttu. Kyllä käteinen on SE juttu tänä päivänä. Itselläkin on kortit mutta kun vasta nyt vaivauduin hankkimaan sen normaalin VISA kortin. Aika kehnosti tuo AMEX on käynyt. Pankeilta jos kysyy niin heistähän kortit ovat nykypäivää. Nehän visioi kätesen poistumista kokonaan. Pitääköhän alkaa pitää "höylää" mukana kun kaverit vippaa rahaa ;-)
Poikkeaa vähän pääaiheesta, mutta pakko vasta kun on jo vittuilua "kannako höylää mukana"... Eiköhän se käteinen kuitenkin ole hieman vanhempi "juttu". Voithan ensi keralla lähettää rahaa kirjekuoressa jos se on mielestäsi helponpaa ja nopeampaa... Mulla oli esim flying finnillä sisällä lentoja kun se pani lapun luukulle. Olin maksanu lennot luottokortilla. Sain kaikki rahat luottokunnalta takaisin. Käteismaksajalle ei olisi näkyny mitään. Yhdellä minuutin puhelinsoitolla onnistui. Sama juttu noissa ulkomaan tilauksissa. Jos jokin menee käteen. Ilmoittaa luottokunnalle ettei maksa laskua, niin ei tarvi itse hampaat irvessä taistella. Hieman helpompaa ja nopeampaa. Kaiken lisäksi vielä halvempaakin. Toisin sanottuna halvemmalla turvatumpi ostos. Eri asia on tietenkin jos on periaatteen mies ja suorastaan pakonomainen tarve maksaa käteisellä, tällöinhän sinne englantiin voisi aina lentää ja maksaa käteisellä. Rayanairilta voisi ostaa kolmekertaa halvemmat liput kuin finskiltä, mutta tähänhän tarvittaisiin luottokortti... Monia muita hyviä esimerkkejä löytyy: varasin esim air-francen lennot suoraan heidän netti saitilta. Muuten maksu ei olisi onnistunut kuin luottokortilla. Samat lennot olisi voinut tilata esim. smt:n nettisaitilta 15 ekua käsittelymaksu luotokortti asiakkailta. Sinun se juttu käteisellä olisi käsittelykulut maksanut vain 85 ekua x 2= 170ekua. Kyllä luottokortti on kuluttaja myönteinen. Luottokunta perii kaupalta kulut kun käytät korttia. Täten esim. LIDL ei hyväksy kuin pankkikortin. Sinä saat korotonta maksuaikaa kauppiaan kustannuksella. Jos joku ei osaa hallita omaa talouttaan luottokortin kanssa on jo aivan toinen asia.
Ei kannata toukkaman ottaa kaikkea noin kamalan tosissaan. Luottokorteilla on omat etunsa jotka taatusti jokainen ymmärtää. Kuten totesin on minullakin kortit, mutta vasta nyt otin VISAn koska muut korttini eivät kovin laajalti käy. Tarkoitin heitollani kortteja vastaan sitä, että niistä on tullut aivan liian normaaleja maksukortteja. Ainakin minulta nosti niskakarvat pystyyn pankkien kommentti siitä, että kohta ei käteistä tarvita. Tottahan se tuolta näyttää kun kaikille persaukisille annetaan kortteja ja maksut, jopa nakkarilla parin euron ostokset, suoritetaan luottokortilla! Olen parhaimmillaan nähnyt kun maksetaan pikkuostoksia näillä kulutusluottokorteilla. Mutta kuten sinäkin totesit, tuntuu että kaikki ovat valitettavasti siirtämässä toimintojaan kylmien verkkosivujen taakse tarjoamalla halvempaa "palvelua". Se on kovin valitettavaa. Mutta koska tämä ei ole zhteiskunnallinen keskustelu foorumi niin tämä tästä.