Digita lähettää päivitystä, joka aiheuttaa boksin ominaisuuksien katoamisen...

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi HFF 26.06.2004.

  1. HFF

    HFF Member

    Liittynyt:
    24.02.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Digita aloitti lähettämään 24.6. Humaxin F1-4000T:en OTA-päivitystä verkossaan (http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;3046;4645). Tietenkin hyvässä uskossa latasin sen ja sain todeta että EPG-data ei enään näy, eikä kellon aikaa pysty asettamaan oikein. Toivottavasti päivitys edes korjasi YLE:n kanavilla ilmenneet tekstitysongelmat. Mielestäni onkin kyseenalaista lähettää päivitystä, joka huonontaa boksin ominaisuuksia ja haluaisinkin kuulla onko muille päivityksen ladanneille käynyt samoin? Henkilökohtaisesti aion lähettää Digitalle hieman palautetta, vaikka epäilenkin hyödyttääkö se mitään.
     
  2.  
  3. dipoli

    dipoli Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Digita ei ole vastuussa päivityksistä. Laitevalmistajat itse tekevät päivityksensä. Ne maksavat digitalle päivityksen lähettämisestä. Eli anna palaute laitevalmistajalle.
     
  4. JaJal

    JaJal Member

    Liittynyt:
    05.06.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei se ole palveluntarjoajan vika jos OTA-päivityksen jälkeen box'in sw on viallinen, kyllä se on Humax'in sw'n tuottajien vika kun pääsee levitykseen viallista tavaraa.
    Oikea asiakaspalautteen osoite on siis laitevalmistaja/jälleenmyyjä, ei digita. Digita pitää jakeluun sitä mistä heille maksetaan.



     
  5. h72fs2

    h72fs2 Guest

    Mulla on ihan sama ongelma ku päivityn mun Fi-4000T boksin -> kellonaika on ihan sekaisin, ei pysty edes korjaamaan sit oikeaan aikaan -> tekstitys on valkoista harsoa joka häviää kun tausta on vaaleaa -> ohjelmatiedot ei näy. Pitäisikö kantaa tuo boksi takaisin kauppaan ja ottaa sieltä joku toinen toimivampi malli? Vai antaa palautetta? Kyllähän Ylellä/digita/finnsat on näppinsä pelissä tuon uusimman päivityksen kanssa, koska humaxin omalla sivulla ei tuota uusinta päivitystä löydy koska se päivitys on nimenomaan tarkoitettu tuolle ylen uudelle tekstitys uudistukselle, joten joku täällä suomessa tietää kyllä tehneensä virheen päästämällä viallisen ohjelmisto version liikkeelle.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.06.2004
  6. HFF

    HFF Member

    Liittynyt:
    24.02.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    h27fs2:"joku täällä suomessa tietää kyllä tehneensä virheen päästämällä viallisen ohjelmisto version liikkeelle." Olen täsmälleen samaa mieltä. Aikaisemmin Digita Oy ilmoitti tekevänsä yhteistyötä laitevalmistajan eli Humaxin kanssa, jotta saadaan "kunnollinen" ohjelmistopäivitys Suomen tarpeisiin. Juurikin tästä syystä Humaxin omilla sivuilla tätä päivitystä ei näy. Digita ja Finnsat ovat jättäneet vaan kylmästi puolitiehen koko asian hoitamisen ja pistäneet jakeluun puolivalmista p*skaa. Ymmärrän toki, että viimekädessä vastuussa viallisesta päivityksestä on saksalaisvalmistaja Humax, mutta kun Digita Oy väittää palvelevansa koko kansan digi-tarpeita ja ei kuitenkaan rahanahneena katso mitä lähettää viattomien ihmisten saataville. :)
     
  7. Make..

    Make.. Member

    Liittynyt:
    02.06.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Perskeles! Päivitin kans oman F1-4000T boksin ja sain lahjaksi samat ongelmat...
    Tarvii laittaa päivityksestä Finnsatille sähköpostia!
     
  8. jukkapukk

    jukkapukk Member

    Liittynyt:
    27.06.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsekin päivitin softan torstaina ja samaiset ongelmat myös sain :\ Lähetin ko. asiasta mailia finnsatin edustajalle, vastausta tässä odotellaan.. Harmillista moinen toiminta, yritin vielä laittaa vanhemman softan poxiin mutta päivitys ei onnistunut, ilmeisesti loader versio on eri.
     
  9. Judanssi

    Judanssi Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli vaan mieleeni: katsokaapa jostain laitteen takuu / käyttöehdoista, mitä sanotaan jos itse alkaa päivittämään softaa digiboxiinsa? Jotenkin on sellainen mutu, että ko. laitteen valmistaja sanoo kaikki korvausvelvoitteet irti, mikäli käyttäjä itse menee sohlaamaan päivitysten kanssa......
     
  10. Make..

    Make.. Member

    Liittynyt:
    02.06.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eihän tässä itse olla mitään sohlattu!
    Digita aloitti 24.6 lähettämään päivitystä ilmateitse.
    Seuraavassa on lainnaus Finnsatin sivulta:

    "HUMAX OTA CI-5100T ja F1-4000T ilmassa.
    Pitkään lähetystään odottanut Humax CI-5100T ja F1-4000T ohjelmistopäivitys on nyt saatavilla kahden kuukauden ajan. Päivitys lähetetään normaalin digi-tv-lähetyksen mukana, josta se on helposti ladattavissa vastaanottimeen. Lataamalla uuden ohjelmistoversion, saa käyttöönsä viimeisimmät päivitykset".
     
  11. h72fs2

    h72fs2 Guest

    Tuli postia Finnsatilta :

    Tervehdys kaikille,

    Kello ja päivämäärä eivät asetu F1-4000T:n uudessa versiossa
    kohdalleen
    mikä estää myös EPG:n oikean toiminnan.
    Tekstityksen läpinäkyvyys ja reunojen puute on myös raportoitu
    Humaxille.

    Humax pyrkii tekemää korjauksen mahdollisimman pian ja toivomme että
    se
    saataisiin vielä tähän menossa olevan ilmapäivitykseen.
    PC:llä ladattava päivitys tulee www.finnsat.fi sivuille.

    Pahoittelemme tapahtunutta.

    Vesa Mikkilä
     
  12. kariranta

    kariranta Member

    Liittynyt:
    29.06.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla kävi F1-4000T:ssä aikaa ei näy ja epg ei toimi. Miksi viallinen ohjelmistopäivitys? Ei voi vedota siihen että toimii joskus. Miten boksin ajastin toimii ilman kelloa. Jos ei homma ala toimia otan kyllä kuluttajaasiamieheen yhteyttä. Ihmetyttää miksi Yle päivitti 16.6-04 tekstitysversiotaan, vaikka Humaxin päivitysongelma oli tiedossa, vai oliko? Kyllä härskiä toimintaa, kun vielä lupamaksuja korotellaan. Kyllä se kai aina niin on että asiakas maksaa erehdyksensä kalliimman kautta. Toimitin laitteen takuun puitteessa huoltoon hoitakoon homman niin että toimii, kyllä lupausten pitäisi toimia.Epäilen että aikaa voi kulua että boksi alkaa toimia. Kyllä sen täytyy toimia, eihän autollakaan tee mitään jos siitä puuttuu esim moottori tai joku toiminnalle tärkeä ominaisuus.
     
  13. h72fs2

    h72fs2 Guest

    Uutta postia mikä ilahduttaa humax FI-4000T omistajia :

    Tervehdys

    Humax on korjannut kello/pvm/EPG ja tekstityskirjasin virheen F1-4000T:n ja
    CI5100:n tekstityskirjasin virheen.

    Testasin tänään beta-version ja se toimii hyvin.

    Humax lupasi lähettää huomenna virallisen version ja laitan sen heti
    www.finnsat.fi sivuille tarjolle. Se on PC-ladattava versio, tarvittavat
    ohjelmat löytyvät samasta paikasta.
    Jos et itse halua tehdä päivtystä niin se voidaan tehdä myös Powermill Oy:n
    huollossa, Powermill saa päivityksen samaan aikaan kuin minä, vielä sitä ei
    ole siellä.

    Ilmajakeluun muutos tulee myöhemmin koska muutos vaatii toimenpiteitä
    Digitalta enkä pysty antamaan vielä aikataulua.

    - Vesa Mikkilä
     
  14. HFF

    HFF Member

    Liittynyt:
    24.02.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitokset runsaasta informaation välityksestä h72fs2! Onneksi asia saatiin korjattua nopeasti niinkuin pitääkin. Vielä kun alilähettimiä digitalisoitaisiin ja kauppoihin tulevissa uusissa laitteissa olisi kaikissa digiviritin niin johan alkaisi Suomikin siirtyä oikeasti digiaikaan. Taitaa kuitenkin olla vielä toiveajattelua, parin vuoden päästä sitten, ehkä.
     
  15. h72fs2

    h72fs2 Guest

    Kun nyt päivitin tuon FI-4000T boksin tolla kaikista uusimmalla (FTFE10601_MERGE.HDF) softalla, niin mä en ainakaan enää pysty vaihtamaan av-signaalia (RGB ja CVBS = eivät vaihdu enää, ovat täysin samanlaiset). Johdot on tarkistettu useampaan kertaan, onko muilla samanlaisia ongelmia?
     

Jaa tämä sivu