Digikuvien säilyminen cd:llä

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi mam77 08.03.2004.

1. mam77

mam77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin miten on kun kuulin että digikuvat cd:llä eivät säilyisi vaan ne kuulemma haalistuvat kuten polaroidkameralla otetut kuvat. Jos tämä väite pitää paikkansa että kuvat haalistuvat kun ne polttaa cd:lle niin kertokaapa fiksut ihmiset mistä tämä johtuu???

2.  
  3. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Johan on rankka väite...ei meinaa mennä mulla jakeluun.

4. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se cd kyllä muuttuu lukukelvottomaksi jonain päivänä, mutta ei ne kuvat voi mitenkään haalistua.

5. PK66

PK66 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No johan rykäsit vitsin... ne digikuvat on siinä cd:llä datana eikä se haalistu ajan myötä, ainoastaan cd:n väärä kohtelu voi tehdä kuvista luku/katselukelvottomat, kuten ~Jööman~ jo asian ilmaisikin...

6. Pein

Pein Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    lol

7. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tostahan saiskin kivan käytännön pilan. Huomaamatta kaverin digikuva-cd kotio ja vähän photoshoppia peliin. Palamaan samanlaiselle cd:lle ja sitten vasta hauskaa oliski ku matkakuvia tai vastaavaa alkais esitellä ;)

8. mam77

mam77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No näin minäkin asian olin ajatellut että kuvat eivät voi haalistua ja kerroinkin sen tälle henkilölle joka näin väitti...

9. ISOjorma

ISOjorma Guest

Digitaalisuus = ON/OFF, kuvat joko näkyvät täydellisenä, tai sitten eivät ollenkaan. Itse poltetuilla Cd:llä digitieto säilyy ON tilassa arvioiden mukaan 10-50v. Säilytyksellä on SUURI merkitys, mutta optimistitkään eivät lupaa yli 50v. Aika ei kultaa, vaan nollaa muistot. Tosin itse uskon, koska tämä on suuri ongelma, jo muutaman vuoden kuluttua (ehkä jo nyt) on ohjelmia, jotka pelastavat osan "käyttökelvottomien" cd levyjen tiedoista käyttö kelpoisina. Kuvat eivät silti haalistu, ne eivät vain vastaa 100% alkuperäisiä.

Jaa tämä sivu