Digikuvien "hyötykäyttö"

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Neptun 05.05.2007.

1. Neptun

Neptun Active member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Onko sulla "hyötykäyttöä" omille digikuvuille, esim. juuri tietotekniikassa? Digikuvistahan saa vaikka miten hienoja työpöydän taustakuvia tai vaikka puhelimen taustakuvia. Vai onko meidän perhe vain poikkeus, jolla on itse kuvattuja kuvia tällaisessa käytössä? Jos vielä käsittelee kuvia kuvankäsittelyohjelmilla, niin voisipa sanoa, että mahdollisuudet ovat rajattomat.

Toki kuvilla on mota muutakin hyötykäyttöä, mutta tuossa nyt pari esimerkiä. Onko kuvien käytölle lisää ideoita?

2.  
  3. Feron

Feron Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tottahan toki. (Pitäisikö kysyä ennemmin kuka ei käytä omia digikuviaan maustamaan arkea esimerkiksi juuri taustakuvana/kännykän kuvana).

Itse käytän ottamiani kuvia työpöydän taustakuvana, kännykän taustakuvana, messengerin keskustelu kuvakkeena, koti-video dvdn valikon taustakuvana jne jne.

Hyvä "hyötykäyttö" idea omille kuville on myös uniikin allakan tekeminen. (onkohan jo klisee?).

4. Neptun

Neptun Active member

Kiitokset:
    10
    Pisteet:
    68
    Tuollaisia seinäalmanakkoja mekin on tehty ja jopa rohjettu antaa tutuille lahjaksi. Tuo koti-videon DVD valikon taustakuva on mulle uusi asia. Täytyy tutkia, saisiko sellaisen siihen aikaan.

Itsekin ajattelin, että työpöytäkuva esim. tietokoneseeseen on hyvä asia, mutta kaikki eivät varmaan ole samaa mieltä. Kun ehdottelin sellaista tuolla toisella palstalla, niin aika kylmä oli vastaanotto:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/504577

Tossa itse kehittelin yhden idean kuvien käyttöä varten. Siinä on hiukan askartelua, mutta niinhän pitää ollakin. Se on kirjan kirjanmerkki: Valokuvapaperin liuskalle osa yhdestä kuvasta tai monta pientä kuvaa ja lisäksi toiseen päähän kiinni värikäs nauha tai "naru" jossa vaikka solmu ja hapsuja. Tietty voi lisätä tekstiä ja toivotuksia, maun mukaan. Esim. jos antaa lahjaksi kirjan, niin tuollainen oma yksilöllinen kirjanmerkki sen mukana voisi olla ihan kiva. Vai mitä?

5. henkettu

henkettu Guest

Mullakin on aika usein kuva mökkilaiturista taustakuvana..

Jaa tämä sivu