Mitenköhän homma toimii tommosessa tilanteessa, kun boxi jäädyttää itsensä välillä ja jättää nauhoittamatta ohjelmia, enkä muutenkaan oo tyytyväinen tohon sika hintaiseen laitteeseen. Ja jos sen vie huoltoon, niin käyttäjien mukaan sen saa samanlaisena takaisin. Eli onko mulla oikeus vaihtaa tuotetta vai mitä mun kannattaa tehdä. Takuuta jäljellä reilu vuosi.
Kohdasta: takuu. Ilmeisesti siis tuon perusteella saat sen käydä palauttamassa, mutta käy tutkimassa tuota linkkiä, nimittäin siellä on lisää koko laista. Helpoimmalla tietysti pääset joko myyjältä itseltään kysymällä, tai soittelemalla kuluttajansuojavirastoon. Yhteystiedot
Ei tuo palautusoikeus kyllä enää ole voimassa. Yleensä se palautusoikeus on 14vrk. Jolloin siis pystyy palauttamaan boksin rahat takaisin- tai toiseen tuotteeseen vaihto periaatteella. Edellyttäen tietysti tässäkin tapauksessa että myyntipakkaus, laite ja kaikki lisätarvikkeet ovat uutta vastaavia. Ilmeisesti boksiasi on kuitenkin käytetty jo kuukausia, jos kerta takuuta vielä yli vuosi. Oletan siis että alunperin 2 vuoden takuu. Enkä usko että tuo ongelmasi on edes huoltoa kaipaava vika, vaan pikemminkin ominaisuus. Kaikissa tapaamissani bokseissa on jotakin pientä vibaa jossakin kohtaa. Virheetöntä laitetta tuskin onkaan. Eihän siinä muuta, mutta mitä luulette että liike tekee useita kuukausia käytetyillä bokseilla? Eli huoltoonhan se menee.
Mikäli laite menee kolme kertaa huoltoon saman vian vuoksi on kolmannella kerralla kuluttajalla oikeus kaupan purkuun tai vaatia uusi vastaavanlainen toimiva laite tilalle. Huoltoraportit kannattaa siis aina säilyttää! Joissakin halvoissa digibokseissa on ollut tällaisia vikoja. Ainakin seuraavissa merkeissä: Digiality, Vision, Medion. Nyt tuntuu, että markkinoilla ei ole yhtään täysin moitteetonta boksia. Parhaiten kuitenkin pärjäävät Topfield, Finnsat ja Humax.
Minulla on vähän vastaavanlainen ongelma. Digiboksi (Topfield 6000COT) on lähtenyt huoltoon 4 viikkoa sitten, ja sen jälkeen siitä ei ole kuulunut mitään. Olen yrittänyt saada maahantuojaa sähköpostitse kiinni kahdesti, mutta ei vastausta. Myyjäliike on yrittänyt soittaa maahantuojalle ja lähettää myös sähköpostia, ei edelleenkään vastausta. Soitin tänään juuri kuluttajansuoja-asiamiehelle, ja hän sanoi, että myyjäliikkeen tulee antaa vastaava laite käyttöön, mutta heillä ei ole sitä varastossa. Toinen vaihtoehto on vastaava malli toiselta maahantuojalta tai sitten kaupan purku, jossa otettaisiin huomioon käyttöaika hinnan palautuksessa. Tietääkö joku vastaavanlaisista tilanteista, ja mitä niissä on tehty?