Digiboxi-näyttiksen video in

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi eRRo 30.08.2005.

  1. eRRo

    eRRo Member

    Liittynyt:
    23.01.2005
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli minulla on tuollainen geforce 6600 gt VIVO kortti johon nyt haluaisin liittää digiboxini jotta voisin kaapata videota koneelle. Olen nyt liittänyt boxin scart adpterilla (johon valittu output) ja s-video piuhalla koneeseen (ja audiot on myös)
    No, ongelmana on että mikään kaappaus ohjelma jota olen kokeillut ei tunnu havaitsevan boxia... tulee vaan erroria että "Capture device was not detected" tjms.
     
  2.  
  3. age007ti

    age007ti Guest

    mullakin oli aikoinaan sama ongelma mutta kun asensin windowsin uudelleen puhtaalle pöydälle niin jo alkoi toimimaan.

    syynä oli directX jossa oli udeampia versioita sekaisin.
     
  4. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelma liittyy NVIDIA-ajureihin, tarkemmin WDM-kaappaus rajapinta ajuriin. Et maininnut käyttistä mutta tuota voisit kokeilla ->
    http://www.sparkle.com.tw/html/download/driver_nvidia.htm
    Näitä WDM-kaappaus ajureiden eri versioita löytyy myös monien valmistajien NVIDIA-korteille ja NVDIA:n sivuilta uusimmat.

    Minulla lähti toimimaan Asus sivuilta ladatulla vesiolla.
     
  5. eRRo

    eRRo Member

    Liittynyt:
    23.01.2005
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu anteeksi, unohdin mainita että nuo ajurit olen myös asentanut juuri tuolta nvidian sivuilta. Eli eipä pitäisi ainakaan niistä johtua...
    Ja käyttiksenä on XP.
     
  6. -Ihmemies

    -Ihmemies Member

    Liittynyt:
    03.03.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla oli joskus jotain saman tyyppistä ongelmaa, eli laite laitehallinan mukaan toimii mutta kuvaa ei vaan pysty kaapaamaan.
    Tässä on vähän ehkä hölmö ratkaisu mutta minä ainakin sain sen omassa koneessa toimivaan.
    ->Etsi ja asenna ohjelma TVTool, en tarkalleen muista mitä tein. Mutta kikkailin sillä ohjelmalla TV-Outin kanssa, kokeilin kaikenmaailman asetuksia ja yhdistelmiä. Mutta kannattaa olla varovainen ja ehkä koneen joutuu käynistämään uudelleen. Se ohjelma on tarkoitettu TV -ulostulon säätöön ja hallintaan.
    Ja nykyisin ne kaappaus ajurit sisältyy siihen näytön ohjaimen ajureihin, ainakin jos lataa nVidian sivulta.
     
  7. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu tuolta laitehallinta puolelta pääsee katsomaan WDM-version ja asentelemaan sen. Minulla kävi niin että jouduin asentamaan Asus sivuilla olevat vanhemmat näytönohjainajurit sen jälkeen Asus version 1.08 WDM-kaappus ajurista ja vielä päivittämään sen Asus nVidian versioon 1.11
    NVdian versio ei toiminut minulla XP-käyttiksellä ja Asus V6600 deluxe kortilla. Kannattaa kokeilla näytönohaimen valmistajalta eri ajuri versioita käytössä.

    Tuolta sain vihjeitä -> http://tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=155668
    Näin sain Asus Live ohjelman toimimaan ja kaappaus onnistuu S-video liitännästä myös. Olen liittänyt tuohon S-video liittimeen digibosin kuva OK ja hienosti toimii Asus live ohjelmalla tallennukset.

    NVdian Vivo ohjaimille muuten näitä kaappausohjelmia oli enemmänkin muistaakseni joillain Gainward tai Gigabyte sivuilla..
     
  8. eRRo

    eRRo Member

    Liittynyt:
    23.01.2005
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No katselin tuolta laitehallinnasta nyt tuota WDM systeemiä niin sielläpä lukee notta "This device cannot start. (Code 10)"
    Mitäs tähän sanoisitte? Johtuu varmaankin näistä ajuri versioista, kun on uusimmat ajurit sekä WDM että näyttiksen ajurit... Vanhempia kokeilemaan-->
     
  9. -Ihmemies

    -Ihmemies Member

    Liittynyt:
    03.03.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kannattaa ehkä kokeilla poistaa (kaikki tähän liittyvät) laitteet laitehallinnasta ja kaikki ajurit niin että kun kone seuraavan kerran käynistetään, se ei automaattisesti asenna näytönohjainta. Sitten kun se kysyy sitä ajuria, asenna laitteen mukana tullut ohjain. Muistaakseni "vanhat" ohjaimet piti asentaa kaksivaiheisesti, ensin näytönohjain ja sitten vasta WDM ohjaimet mutta kone pitää uudelleen käynistellä ja sen pitää ilmoittaa että "uusi laite löydetty". En mene vannomaan, minulla on vanhempi Geforce4 mutta kaikissa käytetään samoja ajureita.
     

Jaa tämä sivu