1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Digiboksin päivitys nollamodeemikaapelilla -ongelma

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi rd-jam 16.05.2006.

  1. rd-jam

    rd-jam Member

    Liittynyt:
    14.12.2003
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kokeillut päivitellä useita bokseja nollamodeemikaapelilla, mutta huonolla tuurilla, koska kone/loaderi-ohjelma ei ole tunnistanut päivitettävää boksia.

    Tarvitseeko nollamodeemikaapeli jotenkin ohjelmallisesti asentaa koneeseen? Tai onko tähän ongelmaan jotain sellasta yksinkertaista jippoa mitä en ole vain ymmärtänyt? Johto on ollut fyysisesti kiinni sekä boksissa, että koneessa ja mielestä asetuksetkin ovat olleet tiedonsiirtoon oikeat :)

    Käytössäni on belkinin muutaman metrin pitkä 9/25 & 9/25 pin nollamodeemikaapeli.

    Olen kokeillut 2 eri koneessa (tarkistanut myös biossista että 9-pin com -portti on päällä).

    Olen kokeillut päivittää seuraavia bokseja tuloksetta: Nokia 230T, humax 4000(joku), finlux dvb-420T.

    Käyttöjärjestelmäni Win Xp home sp2

    Valmistajien ja maahantuojien sivuilla on loistavat ohjeet miten päivitys tehdään, mutta missään ei ole tietoa miten saataisiin vielä nollamodeemikaapeli pelittämään boxin kanssa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.05.2006
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. pelttu

    pelttu Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    576
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainakin Finluxin dvb-420T:ssa pitää verkkopiuha olla ensin poiskytketty. Se alkaa päivittämään boxia loaderilla vasta, kun verkkopiuha kytketään.
     
  5. rd-jam

    rd-jam Member

    Liittynyt:
    14.12.2003
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jes! Kiitos neuvosta pelttu. Oli pienestä kiinni eli sain koneen tunnistamaan ainakin Nokian kun lykkäsin töpselin seinään kaapelin laiton jälkeen.

    Toivottavastituo verkkopiuha homma toimii muissakin bokseissa.
     

Jaa tämä sivu