Onnistuuko toi mitenkään? Eli antennin ja jakorasian väliin tulisi boksi, joka muuttaisi digisignaalin analogiseksi. Näin kaikilla telkuilla pystyisi katsoon digi-tv:ä, vaikka on vain yksi boksi. Mitään lisäpalveluita tolla ei tietenkään pystyisi käyttään. Jostain muistaisin kuulleeni tollasesta, vaikka sellaisia en ole Suomessa nähnytkään. Oliskohan ollu joku philipsin boksi.
En ole itse kokeillut, mutta eikös toimisi sillai, että antennilta tuleva johto boxiin ja boxista johto jakorasialle. Siis hieman johtotöitä.
Kyllähän se varsinkin periaatteessa onnistuu. Jakaminen kahteen osaan tiputtaa signaalin tasoa 6dB, joka saattaa huonontaa molempien telkkareiden kuvaa. Samoin huonolla jakajalla voi päästä nauttimaan jaetun johdon aiheuttamista heijastuksista. En muista koskaan kokeilleeni tuota itse käytännössä, mutta ei siinä pitäisi mitään ainakaan rikki mennä, jos ei nyt ihan oikosulje sen digiboksin lähtöä. SCART-jakajia on kyllä näkynyt ihan kaupoissakin myynnissä.
Voin olla ymmärtänyt väärin, mutta eikös tavallisesti jokainen telkkari tartte oman boxin, jotta voi katsella eri kanavia? Pitäisi siis pystyä katsoon eri kanavia jokaisella telkulla.
Niinpä, itse hahmottaisin ongelman sillai, että jakotulkista menee joka telkkarille oma johto, jos se vain on mahdollista. Itselläni lähtee jakotulkista kolme eri johtoa (vain boxi puuttuu, että pääsisin kokeileen)
Joo, siis jos _eri_ kanavia haluat katsoa eri telkkareilla, tarvitset jokaiselle telkkarille (ja videolle, jos haluat videolla nauhoittaa eri kanavaa kuin mitä katsot) oman boxin.
Onko tollasta boxia tulossa ja onko sellainen edes mahdollista? Ei huvittais ostaa jokaiseen telkkariin omaa boxia.