Digi-tv kortin asetukset

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi HXH 02.09.2003.

1. HXH

HXH Guest

omistan Hauppauge WinTV Nova-t digiTV-kortin ja katolla on iso UHF antenni.

yhtään kanavaa ei löydy ku pistän scannauksen päälle sillä ohjelmalla, joka tulee ton kortin mukana..

mitä asetuksia mun pitää säätää et saan kuvan näkymään??

2.  
  3. tuubi73

tuubi73 Guest

siinä voi olla sama vika kun mulla oli kun ostin tuollaisen koti digiboksin ni telvision seinä pistoke ei tukenu digilähetyksiä ja pohja piti vaihtaa uuteen ja anteeni suunnata toiseen suuntaa.mut tuo anteeni pistokkeen pohja voi olla yksi syy.

4. HXH

HXH Guest

Toi ei taida olla vikana...
    haluisin tietää asetuksista jotka pitää laittaa ennen ku alkaa hakee kanavia...

5. maumau

maumau Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En tiedä, asutko kerros vai omakotitalossa. Jos asut kerrostalossa, selvitä ensin onko digikanavat suodatettu pois. Vasta sitten kannattaa rustata asetuksia. Tärkeimpiä ovat tietysti pal, terrestial ja finland, mitenkä ne nyt hauppaugessa ovatkaan.

6. SF100

SF100 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  7. jvmk

jvmk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on aivan sama ongelma samalla Digi-TV kortilla kuin HXH:lla.

Signaalitaso on 83% ja laatu 100%. Kuitenkaan kanavat eivät lukitu, eli Lock ruudun väri ei muutu siniseksi, vaan harmaaksi.

Koitn kortin toimivuutta kaverini koneella samalla antennijohdolla. Kanavat löyty ja lukittu ja näky hienosti. Eli kortti ei ole sillain rikki ja antennista tulee kelpo signaali. Kaverini koneessa oli myös WinXP, Sygaten Personal Firewall ja sama USB HomePNa verkkosovitin.

Ongelma on siis emolevyssä, jossain ohjelmassin koneellani tai jossain vastaavassa, joka estää kanavien lukittumisen. Taitaa suurin vika kuitenkin olla Hauppaugen keskeneräisessä ajurissa tai ohjelmassa.

Kortin ensiasennuksen jälkeen kyllä kanavat löyty ja lukittu, mutta kuvaa ei näkynyt. No mä poistin kanavat eikä niitä sen koommin ole enää löytynyt. kanavien poistamisen jälkeen en tehnyt minkäänlaisia päivityksiä koneelleni.

Olen yrittänyt kaikkia mahdollisia konsteja; Olen noudattanut kaikkia Hauppaugen ohjeita ja vihjeitä. Olen kokeillut Digi-TV kortin PCI paikan vaihtoa, Äänikorin poistoa, uudellenasennuksia, palomuurin poistoa, rekisterikorjaus tiedostoja, rekisterin siivousta, emoni (Msi K7T266 Pro2) biospäivitystä, väribaletin vaihtoa, näytönohjaimen vaihtoa, uusimpia Vian 4in1 ajureita yms.

Hyviä neuvoja kaivataan!

Jaa tämä sivu