1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dc++ lataus nopeus

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi wipu 28.09.2005.

  1. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    moro
    mulla on 8meganen yhteys ja kun latailen dc:llä niin nopeus on max 50kb/s eikö 8megasel pitäis tulla nopeempaa vaikka keltä lataan on täydet slotit ja nopee yhteys. Vai vaikuttaako tohon hommaan sonera mitenkää et onko soneralla p2p ohjelmia jotani vastaan? vai voiko olla vika NAT:sta en pääse kylläkään Natin asetuksia muuntamaan
    jelppiä kaivattais
    Kiitos!
     
  2.  
  3. nrautava

    nrautava Guest

    DC++ ei lataa samaa filua usealta käyttäjältä joten voit saada maksimissaan niin nopeesti kun kaverilla riitää vapaata kaistaa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.10.2005
  4. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mut jos kaverilla on 10/10 yhteys tai nopeampi ni on se aika outoo jos slotit on täynnä ja tulee vaan maksimissaan 50kb/s ja kummiskin netistä jos lataa jotain ni tulee hyvää vauhtii..onko soneralla jotain onkkelmia p2p ohjelmien kanssa vai se ihme NAT hommeli kysynpä vaan =)
     
  5. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Oletko aktiivi vai passiivi? Tarkistamalla sisäisen ja ulkoisen IP:n tiedät onko modeemissa NAT käytössä.

    Tuolta ulkoinen: http://www.whatismyip.com/
    Ja sisäinen: Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all

    Jos nuo ip-osoitteet ovat eri muotoisia, niin modeemissa on NAT käytössä. Jos noista molemmista saat saman ip:n, niin modeemissa ei ole NAT käytössä.

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/235902
     
  6. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sinäänsä hassu homma et NAT on näköjään päällä..mut oon kattellu afterdawnin ohjeita sen natin purkuun mutta kun laitan ton ip:n tohon osote riville ni ei tapahdu mitään elikkä en pääse säätelee asetuksii purkki on Zyxel prestige 66H-61 onko koneessa joku asetus oltava päällä että pääsee noille asetus sivustoille?
     
  7. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitä itse nyt olen 10 megasilta ladannu, maximi on ollu yleensä 20kt/s, koska suurin osa munapäistä luulevat, että heillä on jonkun sortin erikoisoikeus rajoittaa upload kaistaansa.
     
  8. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toisinaan hepuilta joilla lukee 28kpbs modeemi tulee satoja kiloja sekunti, joten... ehh... Suomesta keskimäärin liene kuitenkin tuo 50kb/s nopeus yleistä uppikaistojen useassa liittymässä ollen puolimeganen.
     
  9. morbir

    morbir Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2003
    Viestejä:
    939
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    seki nyt vaikuttaa latausnopeuteen jos sulla on esim ulos lähtevä kaista täynnä. Rajottamalla sitä hieman maksimista imutusnopeus nousee.
     
  10. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos ei ole nopeuksiin mitään tehtävissä mua alko kiinnostaa toi NAT hommeli =) oon kyl lukenu kaikki maholliset ohjelmat, mut en vaan pääse niille asetus sivuille pitääkö koneessa olla jotkut asetukset päällä/pois että pääsee niihin asetuksiin..
     
  11. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ei pidä olla koneessa mitään erityisiä asetuksia. Joskus voi olla, että joutuu laittamaan kiinteän ip:n koneelle asetusten ajaksi, mutta tämäkin on yleensä vain modeemeissa jotka ovat sillatussa tilassa eikä niissä ole NAT silloin käytössä.

    Eli selaimella sinne modeemin asetuksiin kirjoittamalla modeemin ip-osoite sinne osoiteriville. Voi myös olla, että modeemiin ei selaimella pääse käsiksi(aika harvinaista, mutta on myös näitä). Tällöin joutuu konsoliportista tai sitten FTP:llä ottamaan yhteyden.
     
  12. nrautava

    nrautava Guest

    Tohon rajotukseen vähän tarkennusta:

    Minä ainakin haluan surffata netissä samalla joten rajoiotukset on pakko laitaa.
    Ja koska DC++ on toissijainen lataus softa niin se saa "jämä" kaistan.
    eXeem saa noin 70% ja selain noin 5% ja DC loput...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.10.2005
  13. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    koitin päästä NAT asetuksiin mutta en vaan pääse...laitoin kiinteän ip:n mutta ei onnistu koitin mennä FTP:n kautta mutta sekään ei päästä...onko jollain tietoa miten pääsis...ois kiva homma jos niitäkin pääsis säätelee THNX
     
  14. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    @wipu

    Katso modeemisi ip-osoite komentokehoitteella:

    Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all

    Tuolta oletusyhdyskäytävä.

    Jos modeemisi ip on 192.168.1.1, niin verkkokortin ip osoite tulee olla 192.168.1.x. Aliverkon maski 255.255.255.0 ja oletusyhdyskäytäväksi laitat sen modeemin ip:n, eli tuon 192.168.1.1 (jos se on tuo)
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2005
  15. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyllähän mä noi hommat oon tehny mut sehän täs ongelmana onki ku en pääse niihin asetuksiin...keinot on loppunu itteltäni jo vähä aikasitte...
     
  16. Cathunter

    Cathunter Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2003
    Viestejä:
    665
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  17. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo oon tarkastanu...se kans hämää ku tossa kopan nimi on vanhan kopan nimi..elikkä ei oo zyxeli oisko sil merkitystä? koitin kyl tos yöllä asentaa kaikki uudestaa mut sitä zyxelii ei siihen tuu...tähän on hyvä sanoo..elämä on =)
     
  18. Cathunter

    Cathunter Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2003
    Viestejä:
    665
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pistä tietoa mitä merkintöjä purkistasi löytyy.
     
  19. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    adsl 2+4-port gateway
    prestige 660h-61

    Noi tiedot oli takana
    ja edessä lukee vaan

    ZYXEL prestige 600 series

    onko vaikutusta ku koneen asetuksis tota purkkii ei oo tunnistettu oon yrittäny asentaa koko homman uudestaa mut ei se vaan tunnista
    neuvoja?

    vai onko mission imbossible?
     
  20. Cathunter

    Cathunter Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2003
    Viestejä:
    665
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ko. ADSL-reitittimesi ei ole järjestelmälaite vaan puhtaasti käyttöjärjestelmä-/laitteistoriippumaton ulkoinen verkkolaite, joka tarkoituksensa mukaan suunniteltu ainoastaan juttelemaan laitteistosi verkkokortin kanssa.

    Onko nyt tosi, että et pääse em. ohjeen mukaisesti konfigurointiin kun lisäät selaimen osoiteriville http://192.168.1.1 ja painat enteriä?
     
  21. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tosi on että en pääse purkin asetuksiin ku kirjotan osotteen ja painan sitä enteriä..sehän tässä on ongelmana...taitaa olla mission in imbossible
     

Jaa tämä sivu