1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DC++ ja Buffalon WBR2-G54

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Tiikeri83 15.08.2005.

  1. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä mättää kun en saa odc:täni toimimaan activena ja passiivisena hubit valittavat ip:n olevan virheellinen (antaa sisäisen verkon ip:n). Pikkuhiljaa kaikki hubit ilmoittavat että disconnected by server.
    Reittimestäni ei ole tarvinnut avata portteja esim. meselle tai guild warsille tai SSH:lle, miksi siis DC:lle? Laitoin portin 1412 auki ja asetuksiin mutta ei silti toimi. Kokeilin tuota linkkiä, jota on tarjottu jo aiemmin http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Buffalo/WBR-G54/Azureus.htm,
    mutta dc ei toimi silti. Ennen reititintä kaikki toimi mallikkaasti. Osaisiko kukaan neuvoa? Olen kokeillut myös antaa suuremmalla välillä portteja auki esim. 6800-6900 mutta ei vaikutusta. Apua!
     
  2.  
  3. nrautava

    nrautava Guest

    odc?
    eli laita ihan dc vaan...
     
  4. -kemisti-

    -kemisti- Active member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    6,305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
  5. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo ohje on muuten sama mutta eri porttinumero_Olisi pitänyt ajatella taas kun laitoin linkin, mutta juuri noin olen reitittimessäni tehnyt.
    Kokeilin myös DC:llä, mutta ihan sama ongelma sillä kuin ODC:llä.
    Olen neuvoton. Eikö DC vaadi auki muita portteja kuin tuon 1412?
     
  6. ballantin

    ballantin Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
     
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2006
  7. hemulimuu

    hemulimuu Member

    Liittynyt:
    26.08.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löysitkö ratkaisun ongelmaasi? Minulla nimittäin samanlainen ongelma DC++:n kanssa. Olisi kovasti apua, jos kertoisit ratkaisun kun sellaisen keksit. Vai oletko jo keksinyt?

    Tai siis ongelmani on tarkemmin tämä. Saan yhteyden hienosti hubeihin, mutta etsimällä ei löydä mitään, eikä myöskään tiedostolistoja saa keneltäkään ladattua.

    Tai olisiko jollain muulla neuvoa?
     
    Viimeksi muokattu: 26.08.2005
  8. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain kuntoon ongelmani. Mulla ratkesi ongelma sillä että tajusin että säätäessä niitä asetuksia pitää painaa useamman kuin kerran apply-nappia eri kohdissa. Eli menin buffaloon verkkoympäristön kautta (tai 192.168.11.1 selaimessa)ja laitoin noiden aiempien ohjeiden mukaisesti auki portin 1412 ja sitten kun se oli laitettu ja näkyvissä taulukossa niin laitoin sen taulukon yläpuolelta apply ja sen jälkeen vielä erikseen sille koneen omalle ip:lle.
    Tässä tarkemmat ohjeet vielä. Eli mennessä buffaloon valitsin kohdan advanced. Siellä menin network settings ja siellä address translation. Tässä kuva http://www.kyamk.fi/~tk3saus/esimerkit/esim2.gif. Siellä enter nat table ja tällaiset asetukset http://www.kyamk.fi/~tk3saus/esimerkit/crop.gif.
    Sitten vielä apply sen yläpuolella ja vielä oman koneen ip riville, joka näkyi ekassa kuvassa ja apply. Näin mä sain toimimaan. Onko liian sekavaa.. vai auttoiko?
     
  9. hente

    hente Member

    Liittynyt:
    20.03.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on sama vika DC:n kanssa, ja tuon ohjeen homma tökkää siihen että DNS-palvelimia ei löydy kuin yksi. Herjaa jos laittaa saman osoitteen DNS- ja vaihtoehtoiseen DNS palvelimeen. Mikäs tähän neuvoksi ??
     
  10. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitä tarkoitat dns-palvelimilla? En mä ainakaan törmännyt tuollaiseen, tai sitten käsitän jotain väärin. Tarkoitatko että Buffalossa on jossain eri lailla jotain dns-palvelimia (missä siellä)?
     
  11. hente

    hente Member

    Liittynyt:
    20.03.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ohjeissahan oli että ip-osoite pitää selvittää ja laittaa ne sitten lähiverkon asetuksiin. Siellä pitää myös määritellä DNS osoitteet.

    Olenko lähtenyt tekemään asian liian hankalasti, mutta koitin seurata linkissä olevia ohjeita.

    Nuo sun esimerkkikuvat ei vissiin ole enään palvelimella kun ei näy ?
     
  12. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On ne palvelimella, jos tarkkaan katsot huomaat että osoiterivillä on piste perässä. Ota se pois niin näet. Ne selventää varmaan aika paljon. Sitten kun olet laittanut ne osoitteet, joihin lähetetään niin sitten ip sinne riville ja paina apply. Auttoiko? Tuo dns-osoite on musta outo, ei mulla lue mielestäni mitään niistä.

     
  13. hente

    hente Member

    Liittynyt:
    20.03.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  14. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt ymmärsin mitä tarkoitit aiemmin. Mulla on ollut tuo automaattisella mutta siinä on aina se että kun ip vaihtuu niin se on aina vaihdettava dc:n puolelle myös. Eli jos ei ensi kerralla toimi niin kannattaa katsoa se oma ip.
     
  15. hente

    hente Member

    Liittynyt:
    20.03.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei meinaa sitten millään toimia.
    Olen kokeillut mielestäni kaikki mahdolliset läpi mutta ei toimi.
    Tässä kuva asetuksista:
    http://koti.mbnet.fi/terot/Kaikenlaista/Buffalo.jpg

    Laitoin myös DC:hen porteiksi ne 1412 molempiin portteihin, ja kokeilin myös laittaa tuon ip-osoitteenkin siihen mutta ei auttanut.
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2005
  16. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sulla on tuossa ip:n viiminen numero 3, onko sulla tosiaan joku muu kone välissä kotikoneena (joka ois se 2-loppunen) vai onko sulla väärä ip? Mulla on ainakin itse reititin 1, kotikone 2 ja kannettava vasta 192.168.11.3.
    Ja onko sulla dc:n asetuksissa se internet-ip, ettei oo vaan lähiverkon ip eli 192-alkunen? Jos kaikki ok ja ei silti toimi niin laita samat asetukset myös application kohdassa. Eli heti alussa reitittimen valikoissa on se applications. Laita sieltä kans lähiverkon ip:lle sallitux se portti 1412. Silloin se salliii tcp sekä udp liikenteen, eikä vaan tcp liikennettä. Vaikka tätä ei luultavasti tarvi niin mulla on ainakin laitettuna myös näin.
     
  17. hente

    hente Member

    Liittynyt:
    20.03.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo IP on katsottu sillä command käskyllä.
    http://koti.mbnet.fi/terot/Kaikenlaista/IP-Config.jpg
    Minulla on tämä kone suoraan kaapelilla reitittimessä ja sitten on vielä läppäri erikseen.

    DC:ssä oli siis tuo sama ip, eli siis väärä?
    Miten selvitän sen oikean ip:n?
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2005
  18. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oikea ip näkyy dc:llä kun painat +myip pääikkunassa. Normaalisti se otetaan komentoriviltä mut reitittimen takia se ei näytä oikeaa siinä, vain lähiverkon.
     
  19. hente

    hente Member

    Liittynyt:
    20.03.2005
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt rupes toimiin kun laittoi DC;hen sen oikean ip:n.
    Kiitos Tiikeri hyvistä neuvoista :)
     
  20. finuli

    finuli Guest

    Tiikeri83?ootko kyamkissa koulussa?minä nimittäin olen.:)
    mulla on kans ongelmia ton DC:n kans.naispuolisena en tajua noista mitään.yritin ladata eilen sitä mut en saanu ainakaan toimimaan.sekoo viel koko kone.
     
  21. Tiikeri83

    Tiikeri83 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu olenhan mä (TK3). Onko sulla reititin vai ihan perusasetuksiako pitäs laittaa?
     

Jaa tämä sivu